vytisknout velikost písma Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Spoločnosť nanoFlowcell AG predstavila za uplynulých pár rokov niekoľko zaujímavých konceptov. Možno si spomeniete na Quant e-Sportlimousine s parametrami 680 kW (925 k) a 11 600 Nm, alebo na o trochu menšie sci-fi v podobe modelu Quant F, kde sa ale stále pracovalo s výkonom 802 kW (1090 k). Tento rok v Ženeve uvidíme malé Quantino, ktoré vás asi neohromí tabuľkovými číslami, zaujímavá je ale na ňom iná vec. Malo by sa totiž vyrábať.

Tlačová správa o Quantine hovorí ako o takmer hotovom automobile, čo ale ešte neznamená, že skutočne zamieri do výroby. NanoFlowcell AG uvádza, že malosériová výroba je možná, ale ešte nebolo urobené konečné rozhodnutie. To sa bude opierať o štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá bude hotová v priebehu tohto roka.

Kým oba v úvode spomínané elektrické expresy pracovali s neuveriteľnými parametrami, Quantino je desaťkrát triezvejší. Napríklad minulý rok sa Quant F prezentoval špeciálnymi akumulátormi schopnými vyprodukovať až 735 V, Quantino má k dispozícii 48 V. Tomu zodpovedá aj celkový výkon 80 kW (109 k) rozložený medzi štyri elektromotory, keď je každý umiestnený pri jednom kolese.

Pohon ako taký ale z predchádzajúcich konceptov vychádza. Pripomeňme, že nanoFlowcell AG získava elektrickú enegie prečerpávaním elektrolytu cez palivový článok. Na vývoji autori projektu spolupracovali s firmou Bosh Engineering GmbH. Využitie by táto vec mala nájsť aj inde než len v doprave.

Okrem Quantina v Ženeve uvidíme aj Qaunt FE. Ide o automobil vychádzajúci z konceptu Quant F, ktorý bol ďalej vylepšený (písmeno E v názve má znamenať Evolution). Štvormiestny automobil stále využíva pohonné ústrojenstvo s výkonom 802 kW (1090 k), čo mu zaistí akceleráciu na 100 km/h za 2,8 s, pracovalo sa ale vo veľkom na interiéri. Aj Quant FE má predstavovať stroj nie príliš vzdialený sériovej výrobe.

quang_2.jpgquang_1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY