vytisknout velikost písma Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Spoločnosť nanoFlowcell AG predstavila za uplynulých pár rokov niekoľko zaujímavých konceptov. Možno si spomeniete na Quant e-Sportlimousine s parametrami 680 kW (925 k) a 11 600 Nm, alebo na o trochu menšie sci-fi v podobe modelu Quant F, kde sa ale stále pracovalo s výkonom 802 kW (1090 k). Tento rok v Ženeve uvidíme malé Quantino, ktoré vás asi neohromí tabuľkovými číslami, zaujímavá je ale na ňom iná vec. Malo by sa totiž vyrábať.

Tlačová správa o Quantine hovorí ako o takmer hotovom automobile, čo ale ešte neznamená, že skutočne zamieri do výroby. NanoFlowcell AG uvádza, že malosériová výroba je možná, ale ešte nebolo urobené konečné rozhodnutie. To sa bude opierať o štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá bude hotová v priebehu tohto roka.

Kým oba v úvode spomínané elektrické expresy pracovali s neuveriteľnými parametrami, Quantino je desaťkrát triezvejší. Napríklad minulý rok sa Quant F prezentoval špeciálnymi akumulátormi schopnými vyprodukovať až 735 V, Quantino má k dispozícii 48 V. Tomu zodpovedá aj celkový výkon 80 kW (109 k) rozložený medzi štyri elektromotory, keď je každý umiestnený pri jednom kolese.

Pohon ako taký ale z predchádzajúcich konceptov vychádza. Pripomeňme, že nanoFlowcell AG získava elektrickú enegie prečerpávaním elektrolytu cez palivový článok. Na vývoji autori projektu spolupracovali s firmou Bosh Engineering GmbH. Využitie by táto vec mala nájsť aj inde než len v doprave.

Okrem Quantina v Ženeve uvidíme aj Qaunt FE. Ide o automobil vychádzajúci z konceptu Quant F, ktorý bol ďalej vylepšený (písmeno E v názve má znamenať Evolution). Štvormiestny automobil stále využíva pohonné ústrojenstvo s výkonom 802 kW (1090 k), čo mu zaistí akceleráciu na 100 km/h za 2,8 s, pracovalo sa ale vo veľkom na interiéri. Aj Quant FE má predstavovať stroj nie príliš vzdialený sériovej výrobe.

quang_2.jpgquang_1.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY