vytisknout velikost písma Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Spoločnosť nanoFlowcell AG predstavila za uplynulých pár rokov niekoľko zaujímavých konceptov. Možno si spomeniete na Quant e-Sportlimousine s parametrami 680 kW (925 k) a 11 600 Nm, alebo na o trochu menšie sci-fi v podobe modelu Quant F, kde sa ale stále pracovalo s výkonom 802 kW (1090 k). Tento rok v Ženeve uvidíme malé Quantino, ktoré vás asi neohromí tabuľkovými číslami, zaujímavá je ale na ňom iná vec. Malo by sa totiž vyrábať.

Tlačová správa o Quantine hovorí ako o takmer hotovom automobile, čo ale ešte neznamená, že skutočne zamieri do výroby. NanoFlowcell AG uvádza, že malosériová výroba je možná, ale ešte nebolo urobené konečné rozhodnutie. To sa bude opierať o štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá bude hotová v priebehu tohto roka.

Kým oba v úvode spomínané elektrické expresy pracovali s neuveriteľnými parametrami, Quantino je desaťkrát triezvejší. Napríklad minulý rok sa Quant F prezentoval špeciálnymi akumulátormi schopnými vyprodukovať až 735 V, Quantino má k dispozícii 48 V. Tomu zodpovedá aj celkový výkon 80 kW (109 k) rozložený medzi štyri elektromotory, keď je každý umiestnený pri jednom kolese.

Pohon ako taký ale z predchádzajúcich konceptov vychádza. Pripomeňme, že nanoFlowcell AG získava elektrickú enegie prečerpávaním elektrolytu cez palivový článok. Na vývoji autori projektu spolupracovali s firmou Bosh Engineering GmbH. Využitie by táto vec mala nájsť aj inde než len v doprave.

Okrem Quantina v Ženeve uvidíme aj Qaunt FE. Ide o automobil vychádzajúci z konceptu Quant F, ktorý bol ďalej vylepšený (písmeno E v názve má znamenať Evolution). Štvormiestny automobil stále využíva pohonné ústrojenstvo s výkonom 802 kW (1090 k), čo mu zaistí akceleráciu na 100 km/h za 2,8 s, pracovalo sa ale vo veľkom na interiéri. Aj Quant FE má predstavovať stroj nie príliš vzdialený sériovej výrobe.

quang_2.jpgquang_1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY