vytisknout velikost písma Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Sériová verzia konceptu Quantino mieri do Ženevy. Dorazí i Quant FE

Spoločnosť nanoFlowcell AG predstavila za uplynulých pár rokov niekoľko zaujímavých konceptov. Možno si spomeniete na Quant e-Sportlimousine s parametrami 680 kW (925 k) a 11 600 Nm, alebo na o trochu menšie sci-fi v podobe modelu Quant F, kde sa ale stále pracovalo s výkonom 802 kW (1090 k). Tento rok v Ženeve uvidíme malé Quantino, ktoré vás asi neohromí tabuľkovými číslami, zaujímavá je ale na ňom iná vec. Malo by sa totiž vyrábať.

Tlačová správa o Quantine hovorí ako o takmer hotovom automobile, čo ale ešte neznamená, že skutočne zamieri do výroby. NanoFlowcell AG uvádza, že malosériová výroba je možná, ale ešte nebolo urobené konečné rozhodnutie. To sa bude opierať o štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá bude hotová v priebehu tohto roka.

Kým oba v úvode spomínané elektrické expresy pracovali s neuveriteľnými parametrami, Quantino je desaťkrát triezvejší. Napríklad minulý rok sa Quant F prezentoval špeciálnymi akumulátormi schopnými vyprodukovať až 735 V, Quantino má k dispozícii 48 V. Tomu zodpovedá aj celkový výkon 80 kW (109 k) rozložený medzi štyri elektromotory, keď je každý umiestnený pri jednom kolese.

Pohon ako taký ale z predchádzajúcich konceptov vychádza. Pripomeňme, že nanoFlowcell AG získava elektrickú enegie prečerpávaním elektrolytu cez palivový článok. Na vývoji autori projektu spolupracovali s firmou Bosh Engineering GmbH. Využitie by táto vec mala nájsť aj inde než len v doprave.

Okrem Quantina v Ženeve uvidíme aj Qaunt FE. Ide o automobil vychádzajúci z konceptu Quant F, ktorý bol ďalej vylepšený (písmeno E v názve má znamenať Evolution). Štvormiestny automobil stále využíva pohonné ústrojenstvo s výkonom 802 kW (1090 k), čo mu zaistí akceleráciu na 100 km/h za 2,8 s, pracovalo sa ale vo veľkom na interiéri. Aj Quant FE má predstavovať stroj nie príliš vzdialený sériovej výrobe.

quang_2.jpgquang_1.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY