vytisknout velikost písma Sériová Honda NSX sa odhalí do konca tohto roka

Sériová Honda NSX sa odhalí do konca tohto roka

Honda svojim fanúšikom ponúkne celkom zaujímavý vianočný darček. Ešte pred koncom roka by mala do sveta poslať prvé fotografie produkčnej verzie superšportu NSX, na ktorý sa po všetkých tých konceptoch čaká už veľmi dlho. Oficiálne odhalenie potom prebehne na autosalóne v Detroite v januári 2015. 

Podľa Hondy sa máme tešiť na kombináciu zážitkov Ferrari 458 Italia a ceny Porsche 911. To vyzerá veľmi sľubne. Obzvlášť pokiaľ sa skutočne podarí cenu udržať okolo 90-tisíc eur. 

Honda NSX (možno sa bude volať Acura NSX) sa spoľahne na benzínovo-hybridný pohon s uprostred umiestneným šesťvalcom a elektromotormi. Jeden elektromotor spolu s benzínovým motorom roztočí cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku zadné kolesá, predným kolesám potom pomôžu dva elektromotory. 

Honda systém pohonu pomenováva ako Sport Hybrid Super Handling All Wheel Drive. Predné elektromotory pomôžu i ovládateľnosti vďaka svojej funkcii vektorovania krútiaceho momentu. Auto by sa ale primárne malo správať ako zadný náhon a funkcia samostatnej jazdy na elektrinu bude asi výrazne limitovaná. 

Honda NSX má byť pomerne ľahké a jednoduché auto. Výkon by sa mal pohybovať niekde okolo 300 kW s tým, že výrazný má byť krútiaci moment a priebeh výkonu. Honda potvrdila aj príchod kabrioletu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY