vytisknout velikost písma Sériová Honda NSX sa odhalí do konca tohto roka

Sériová Honda NSX sa odhalí do konca tohto roka

Honda svojim fanúšikom ponúkne celkom zaujímavý vianočný darček. Ešte pred koncom roka by mala do sveta poslať prvé fotografie produkčnej verzie superšportu NSX, na ktorý sa po všetkých tých konceptoch čaká už veľmi dlho. Oficiálne odhalenie potom prebehne na autosalóne v Detroite v januári 2015. 

Podľa Hondy sa máme tešiť na kombináciu zážitkov Ferrari 458 Italia a ceny Porsche 911. To vyzerá veľmi sľubne. Obzvlášť pokiaľ sa skutočne podarí cenu udržať okolo 90-tisíc eur. 

Honda NSX (možno sa bude volať Acura NSX) sa spoľahne na benzínovo-hybridný pohon s uprostred umiestneným šesťvalcom a elektromotormi. Jeden elektromotor spolu s benzínovým motorom roztočí cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku zadné kolesá, predným kolesám potom pomôžu dva elektromotory. 

Honda systém pohonu pomenováva ako Sport Hybrid Super Handling All Wheel Drive. Predné elektromotory pomôžu i ovládateľnosti vďaka svojej funkcii vektorovania krútiaceho momentu. Auto by sa ale primárne malo správať ako zadný náhon a funkcia samostatnej jazdy na elektrinu bude asi výrazne limitovaná. 

Honda NSX má byť pomerne ľahké a jednoduché auto. Výkon by sa mal pohybovať niekde okolo 300 kW s tým, že výrazný má byť krútiaci moment a priebeh výkonu. Honda potvrdila aj príchod kabrioletu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY