vytisknout velikost písma Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále nevieme

Jednou z najočakávanejších premiér tohtoročného autosalónu v Detroite bola nesporne nová Acura NSX. A ako ukazujú prvé oficiálne informácie, auto to bude určite veľmi zaujímavé
Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále nevieme
Zoznam kapitol
  1. Acura NSX, Videá
  2. Fotogaléria

Na nové NSX sa čakalo pomerne dlho a pomerne dlho sme sa na autosalónoch stretávali aj s konceptom. Tomu je ale po včerajšom večeri definitívne koniec. Acura svetu ukázala sériovú podobu svojho superšportu. Ten pracuje dohromady so štyrmi motormi, dostal pohon všetkých kolies, výkon za hranicou 550 koní a deväťstupňovú automatickú prevodovku.

V porovnaní s konceptom sa u finálneho prevedenia menili základné rozmery. Novinka je dlhá 4470 mm, široká 1940 mm a vysoká 1215 mm. Skoršie štúdie boli kratšie, užšie a o pätnásť milimetrov nižšie. Rázvor náprav dosahuje na 2630 mm, v prípade konceptu to bolo o dvadsať milimetrov menej.

Automobilka vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje starostlivé spracovanie aerodynamiky. V rámci testov vo veternom tuneli sa pri prechode od konceptu do série menili napríklad nasávacie otvory na kapote, zadný spojler alebo bočné nasávacie otvory. Ako už bolo povedané skôr, dizajn má na svedomí Michelle Christensen. V histórii Acury ide údajne o prvú ženu, ktorá sa postarala o vzhľad nového modelu.

Interiér má byť podľa oficiálnych vyhlásení spracovaný tak, aby vodiči dostal maximálny výhľad, v danej kategórii najlepšiu ergonómiu a s tým súvisiace jednoduché ovládanie. Kvôli tomu bol predný stĺpik vyrobený čo najtenšie a palubná doska umiestnená čo najnižšie. Sedadlá potom ponúknu údajne výborné bočné vedenie a zároveň jednoduché nastupovanie.

Zo všetkého najzaujímavejší je systém pohonu, ale práve u neho si automobilka nechala niektoré dáta ešte pre seba. Takže aktuálne nevieme, aký bude celkový výkon a ako bude nové NSX nakoniec rýchle. Isté je, že bude veľmi rýchle, pretože sa o pohon starajú hneď štyri motory a hovorí sa o výkone cez 550 koní.

Základom je dvakrát preplňovaný pozdĺžne uložený šesťvalec, ktorý poháňa cez deväťstupňovú automatickú prevodovku zadnú nápravu. Medzi spaľovacím motorom a prevodovkou je uložený ešte prvý elektromotor. Ďalšie dva elektrické motory nájdeme na prednej náprave, kde sa každý stará o jedno koleso samostatne.

Vodič bude môcť využiť režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Voľba jedného z nich ovplyvní správanie motorov, prevodovky, podvozku, upraví aj zvuk. Ako asi tušíte, prvý menovaný režim predstavuje jazdu len na elektrickú energiu. Všetky schopnosti potom NSX dá k dispozícii až v režime Track.
Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť chvíľu počkať (že by do Ženevy?). Čo sa ceny týka, hovorí sa o sume začínajúcej na 150 000 dolároch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY