vytisknout velikost písma Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále nevieme

Jednou z najočakávanejších premiér tohtoročného autosalónu v Detroite bola nesporne nová Acura NSX. A ako ukazujú prvé oficiálne informácie, auto to bude určite veľmi zaujímavé
Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále nevieme
Zoznam kapitol
  1. Acura NSX, Videá
  2. Fotogaléria

Na nové NSX sa čakalo pomerne dlho a pomerne dlho sme sa na autosalónoch stretávali aj s konceptom. Tomu je ale po včerajšom večeri definitívne koniec. Acura svetu ukázala sériovú podobu svojho superšportu. Ten pracuje dohromady so štyrmi motormi, dostal pohon všetkých kolies, výkon za hranicou 550 koní a deväťstupňovú automatickú prevodovku.

V porovnaní s konceptom sa u finálneho prevedenia menili základné rozmery. Novinka je dlhá 4470 mm, široká 1940 mm a vysoká 1215 mm. Skoršie štúdie boli kratšie, užšie a o pätnásť milimetrov nižšie. Rázvor náprav dosahuje na 2630 mm, v prípade konceptu to bolo o dvadsať milimetrov menej.

Automobilka vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje starostlivé spracovanie aerodynamiky. V rámci testov vo veternom tuneli sa pri prechode od konceptu do série menili napríklad nasávacie otvory na kapote, zadný spojler alebo bočné nasávacie otvory. Ako už bolo povedané skôr, dizajn má na svedomí Michelle Christensen. V histórii Acury ide údajne o prvú ženu, ktorá sa postarala o vzhľad nového modelu.

Interiér má byť podľa oficiálnych vyhlásení spracovaný tak, aby vodiči dostal maximálny výhľad, v danej kategórii najlepšiu ergonómiu a s tým súvisiace jednoduché ovládanie. Kvôli tomu bol predný stĺpik vyrobený čo najtenšie a palubná doska umiestnená čo najnižšie. Sedadlá potom ponúknu údajne výborné bočné vedenie a zároveň jednoduché nastupovanie.

Zo všetkého najzaujímavejší je systém pohonu, ale práve u neho si automobilka nechala niektoré dáta ešte pre seba. Takže aktuálne nevieme, aký bude celkový výkon a ako bude nové NSX nakoniec rýchle. Isté je, že bude veľmi rýchle, pretože sa o pohon starajú hneď štyri motory a hovorí sa o výkone cez 550 koní.

Základom je dvakrát preplňovaný pozdĺžne uložený šesťvalec, ktorý poháňa cez deväťstupňovú automatickú prevodovku zadnú nápravu. Medzi spaľovacím motorom a prevodovkou je uložený ešte prvý elektromotor. Ďalšie dva elektrické motory nájdeme na prednej náprave, kde sa každý stará o jedno koleso samostatne.

Vodič bude môcť využiť režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Voľba jedného z nich ovplyvní správanie motorov, prevodovky, podvozku, upraví aj zvuk. Ako asi tušíte, prvý menovaný režim predstavuje jazdu len na elektrickú energiu. Všetky schopnosti potom NSX dá k dispozícii až v režime Track.
Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť chvíľu počkať (že by do Ženevy?). Čo sa ceny týka, hovorí sa o sume začínajúcej na 150 000 dolároch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY