vytisknout velikost písma Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále nevieme

Jednou z najočakávanejších premiér tohtoročného autosalónu v Detroite bola nesporne nová Acura NSX. A ako ukazujú prvé oficiálne informácie, auto to bude určite veľmi zaujímavé
Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále nevieme
Zoznam kapitol
  1. Acura NSX, Videá
  2. Fotogaléria

Na nové NSX sa čakalo pomerne dlho a pomerne dlho sme sa na autosalónoch stretávali aj s konceptom. Tomu je ale po včerajšom večeri definitívne koniec. Acura svetu ukázala sériovú podobu svojho superšportu. Ten pracuje dohromady so štyrmi motormi, dostal pohon všetkých kolies, výkon za hranicou 550 koní a deväťstupňovú automatickú prevodovku.

V porovnaní s konceptom sa u finálneho prevedenia menili základné rozmery. Novinka je dlhá 4470 mm, široká 1940 mm a vysoká 1215 mm. Skoršie štúdie boli kratšie, užšie a o pätnásť milimetrov nižšie. Rázvor náprav dosahuje na 2630 mm, v prípade konceptu to bolo o dvadsať milimetrov menej.

Automobilka vo svojej tlačovej správe zdôrazňuje starostlivé spracovanie aerodynamiky. V rámci testov vo veternom tuneli sa pri prechode od konceptu do série menili napríklad nasávacie otvory na kapote, zadný spojler alebo bočné nasávacie otvory. Ako už bolo povedané skôr, dizajn má na svedomí Michelle Christensen. V histórii Acury ide údajne o prvú ženu, ktorá sa postarala o vzhľad nového modelu.

Interiér má byť podľa oficiálnych vyhlásení spracovaný tak, aby vodiči dostal maximálny výhľad, v danej kategórii najlepšiu ergonómiu a s tým súvisiace jednoduché ovládanie. Kvôli tomu bol predný stĺpik vyrobený čo najtenšie a palubná doska umiestnená čo najnižšie. Sedadlá potom ponúknu údajne výborné bočné vedenie a zároveň jednoduché nastupovanie.

Zo všetkého najzaujímavejší je systém pohonu, ale práve u neho si automobilka nechala niektoré dáta ešte pre seba. Takže aktuálne nevieme, aký bude celkový výkon a ako bude nové NSX nakoniec rýchle. Isté je, že bude veľmi rýchle, pretože sa o pohon starajú hneď štyri motory a hovorí sa o výkone cez 550 koní.

Základom je dvakrát preplňovaný pozdĺžne uložený šesťvalec, ktorý poháňa cez deväťstupňovú automatickú prevodovku zadnú nápravu. Medzi spaľovacím motorom a prevodovkou je uložený ešte prvý elektromotor. Ďalšie dva elektrické motory nájdeme na prednej náprave, kde sa každý stará o jedno koleso samostatne.

Vodič bude môcť využiť režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Voľba jedného z nich ovplyvní správanie motorov, prevodovky, podvozku, upraví aj zvuk. Ako asi tušíte, prvý menovaný režim predstavuje jazdu len na elektrickú energiu. Všetky schopnosti potom NSX dá k dispozícii až v režime Track.
Na ďalšie podrobnosti si budeme musieť chvíľu počkať (že by do Ženevy?). Čo sa ceny týka, hovorí sa o sume začínajúcej na 150 000 dolároch.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY