vytisknout velikost písma Seriál elektrických formulí je definitívne tu. Začína sa cez víkend

Seriál elektrických formulí je definitívne tu. Začína sa cez víkend

Seriál FIA Formula-E odpočítava posledné hodiny do svojho začiatku. K vôbec prvému ostrému štartu sa dvadsať pilotov elektrických formúl postaví už túto sobotu. Pretekať sa bude v Číne, konkrétne v Pekingu. Program začína zajtra, prvá kvalifikácia sa ale pôjde o deň neskôr.

Prvý čisto elektrický závod (pretekať sa bude jednu hodinu) potom odštartuje o desiatej hodine ráno nášho času. Za volantom niektorých monopostov sa predstavia aj bývalí jazdci F1. Konkrétne sa ukáže napríklad Jarno Trulli, Nick Heidfeld alebo Bruno Senna. Na návštevníkov čaká samozrejme aj sprievodný program a aj ten bude čisto elektrický. Na trati sa napríklad predstavia elektrické bicykle.

Druhý závod sa pôjde až 22. novembra v Malajzii, nasleduje 13. decembra Uruguaj, 10. januára Argentína a dva preteky v Amerike. Elektrická formula sa prvýkrát pozrie do Európy až v máji (9.5.) budúceho roku, za to ju ale rovno čaká štart na slávnom okruhu v Monaku. Nasleduje Berlín a prvý ročník seriálu bude uzavretý 27. júna v Londýne.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY