vytisknout velikost písma Seriál elektrických formulí je definitívne tu. Začína sa cez víkend

Seriál elektrických formulí je definitívne tu. Začína sa cez víkend

Seriál FIA Formula-E odpočítava posledné hodiny do svojho začiatku. K vôbec prvému ostrému štartu sa dvadsať pilotov elektrických formúl postaví už túto sobotu. Pretekať sa bude v Číne, konkrétne v Pekingu. Program začína zajtra, prvá kvalifikácia sa ale pôjde o deň neskôr.

Prvý čisto elektrický závod (pretekať sa bude jednu hodinu) potom odštartuje o desiatej hodine ráno nášho času. Za volantom niektorých monopostov sa predstavia aj bývalí jazdci F1. Konkrétne sa ukáže napríklad Jarno Trulli, Nick Heidfeld alebo Bruno Senna. Na návštevníkov čaká samozrejme aj sprievodný program a aj ten bude čisto elektrický. Na trati sa napríklad predstavia elektrické bicykle.

Druhý závod sa pôjde až 22. novembra v Malajzii, nasleduje 13. decembra Uruguaj, 10. januára Argentína a dva preteky v Amerike. Elektrická formula sa prvýkrát pozrie do Európy až v máji (9.5.) budúceho roku, za to ju ale rovno čaká štart na slávnom okruhu v Monaku. Nasleduje Berlín a prvý ročník seriálu bude uzavretý 27. júna v Londýne.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY