vytisknout velikost písma Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Marchionne tlačí čas. V roku 2019 chce odísť do penzie, ale do tej doby si dal záväzok zabezpečiť značke Fiat budúcnosť.
Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Sergio Marchionne, súčasný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je pomerne kontroverzná osoba. Manažérom talianskych tovární Fiatu musel niekoľkokrát behať mráz po chrbte, keď Marchionne otvorene kritizoval ich efektivitu. Napríklad tvrdil, že pre Fiat by bolo najlepšie, keby nič nevyrábal v Taliansku.

Teraz má Marchionne vo Fiate pomerne silnú pozíciu a voľnú ruku. Dokonal prevzatie amerického gigantu Chrysler, ale ešte nemá vyhraté. Fiat je síce siedmym najväčším výrobcom áut, ale má obrovské dlhy a v Európe sa jeho snaženie sotva zaplatí, informuje Reuters.

Nedávno šéf Fiatu vyhlásil, že sa nebráni ďalšiemu spojeniu s iným automobilovým obrom. Sám uviedol, že by sa mu páčila spolupráca s Fordom alebo General Motors, ale obidve automobilky "poďakovali" a uviedli, že majú svojich starostí dosť.

Už skôr sa nepodarilo dosiahnuť dohodu ani s koncernom PSA Peugeot-Citroën, ale napriek tomu sa nezdá, že by mal Marchionne zostať na ocot. V hre je ešte jeden obrovský koncern, ktorý sa volá Volkswagen.

Volkswagen sa dlhodobo snaží získať Alfu Romeo, ale aj keď šéf Fiatu jej predaj odmieta, menovaná značka sa má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA viac osamostatniť.

Fiat-Chrysler sa chce navyše vymaniť zo závislosti na americkom trhu, chce získať väčší vplyv v Európe a hlavne v Číne a tiež chce ušetriť peniaze zdieľaním vývoja systémov konektivity a autonómneho ovládania. S tým by mohol Volkswagen pomôcť.

Veľa času ale už Marchionnemu nezostáva. Počas necelých štyroch rokov, než odíde do penzie, chce dostať Alfu Romeo späť na výslnie a predávať okolo 200 000 áut ročne. S tým má pomôcť napríklad americký trh.

Počas nasledujúcich rokov teda ešte o snažení Fiatu a jeho šéfa budeme počuť. Otázkou ale zostáva, koho nakoniec "ukecá", pretože jediný, kto mal aspoň o nejakú spoluprácu záujem, bol iba Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovať nechce.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY