vytisknout velikost písma Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Marchionne tlačí čas. V roku 2019 chce odísť do penzie, ale do tej doby si dal záväzok zabezpečiť značke Fiat budúcnosť.
Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Sergio Marchionne, súčasný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je pomerne kontroverzná osoba. Manažérom talianskych tovární Fiatu musel niekoľkokrát behať mráz po chrbte, keď Marchionne otvorene kritizoval ich efektivitu. Napríklad tvrdil, že pre Fiat by bolo najlepšie, keby nič nevyrábal v Taliansku.

Teraz má Marchionne vo Fiate pomerne silnú pozíciu a voľnú ruku. Dokonal prevzatie amerického gigantu Chrysler, ale ešte nemá vyhraté. Fiat je síce siedmym najväčším výrobcom áut, ale má obrovské dlhy a v Európe sa jeho snaženie sotva zaplatí, informuje Reuters.

Nedávno šéf Fiatu vyhlásil, že sa nebráni ďalšiemu spojeniu s iným automobilovým obrom. Sám uviedol, že by sa mu páčila spolupráca s Fordom alebo General Motors, ale obidve automobilky "poďakovali" a uviedli, že majú svojich starostí dosť.

Už skôr sa nepodarilo dosiahnuť dohodu ani s koncernom PSA Peugeot-Citroën, ale napriek tomu sa nezdá, že by mal Marchionne zostať na ocot. V hre je ešte jeden obrovský koncern, ktorý sa volá Volkswagen.

Volkswagen sa dlhodobo snaží získať Alfu Romeo, ale aj keď šéf Fiatu jej predaj odmieta, menovaná značka sa má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA viac osamostatniť.

Fiat-Chrysler sa chce navyše vymaniť zo závislosti na americkom trhu, chce získať väčší vplyv v Európe a hlavne v Číne a tiež chce ušetriť peniaze zdieľaním vývoja systémov konektivity a autonómneho ovládania. S tým by mohol Volkswagen pomôcť.

Veľa času ale už Marchionnemu nezostáva. Počas necelých štyroch rokov, než odíde do penzie, chce dostať Alfu Romeo späť na výslnie a predávať okolo 200 000 áut ročne. S tým má pomôcť napríklad americký trh.

Počas nasledujúcich rokov teda ešte o snažení Fiatu a jeho šéfa budeme počuť. Otázkou ale zostáva, koho nakoniec "ukecá", pretože jediný, kto mal aspoň o nejakú spoluprácu záujem, bol iba Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovať nechce.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY