vytisknout velikost písma Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Marchionne tlačí čas. V roku 2019 chce odísť do penzie, ale do tej doby si dal záväzok zabezpečiť značke Fiat budúcnosť.
Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Sergio Marchionne, súčasný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je pomerne kontroverzná osoba. Manažérom talianskych tovární Fiatu musel niekoľkokrát behať mráz po chrbte, keď Marchionne otvorene kritizoval ich efektivitu. Napríklad tvrdil, že pre Fiat by bolo najlepšie, keby nič nevyrábal v Taliansku.

Teraz má Marchionne vo Fiate pomerne silnú pozíciu a voľnú ruku. Dokonal prevzatie amerického gigantu Chrysler, ale ešte nemá vyhraté. Fiat je síce siedmym najväčším výrobcom áut, ale má obrovské dlhy a v Európe sa jeho snaženie sotva zaplatí, informuje Reuters.

Nedávno šéf Fiatu vyhlásil, že sa nebráni ďalšiemu spojeniu s iným automobilovým obrom. Sám uviedol, že by sa mu páčila spolupráca s Fordom alebo General Motors, ale obidve automobilky "poďakovali" a uviedli, že majú svojich starostí dosť.

Už skôr sa nepodarilo dosiahnuť dohodu ani s koncernom PSA Peugeot-Citroën, ale napriek tomu sa nezdá, že by mal Marchionne zostať na ocot. V hre je ešte jeden obrovský koncern, ktorý sa volá Volkswagen.

Volkswagen sa dlhodobo snaží získať Alfu Romeo, ale aj keď šéf Fiatu jej predaj odmieta, menovaná značka sa má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA viac osamostatniť.

Fiat-Chrysler sa chce navyše vymaniť zo závislosti na americkom trhu, chce získať väčší vplyv v Európe a hlavne v Číne a tiež chce ušetriť peniaze zdieľaním vývoja systémov konektivity a autonómneho ovládania. S tým by mohol Volkswagen pomôcť.

Veľa času ale už Marchionnemu nezostáva. Počas necelých štyroch rokov, než odíde do penzie, chce dostať Alfu Romeo späť na výslnie a predávať okolo 200 000 áut ročne. S tým má pomôcť napríklad americký trh.

Počas nasledujúcich rokov teda ešte o snažení Fiatu a jeho šéfa budeme počuť. Otázkou ale zostáva, koho nakoniec "ukecá", pretože jediný, kto mal aspoň o nejakú spoluprácu záujem, bol iba Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovať nechce.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY