vytisknout velikost písma Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Marchionne tlačí čas. V roku 2019 chce odísť do penzie, ale do tej doby si dal záväzok zabezpečiť značke Fiat budúcnosť.
Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Sergio Marchionne, súčasný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je pomerne kontroverzná osoba. Manažérom talianskych tovární Fiatu musel niekoľkokrát behať mráz po chrbte, keď Marchionne otvorene kritizoval ich efektivitu. Napríklad tvrdil, že pre Fiat by bolo najlepšie, keby nič nevyrábal v Taliansku.

Teraz má Marchionne vo Fiate pomerne silnú pozíciu a voľnú ruku. Dokonal prevzatie amerického gigantu Chrysler, ale ešte nemá vyhraté. Fiat je síce siedmym najväčším výrobcom áut, ale má obrovské dlhy a v Európe sa jeho snaženie sotva zaplatí, informuje Reuters.

Nedávno šéf Fiatu vyhlásil, že sa nebráni ďalšiemu spojeniu s iným automobilovým obrom. Sám uviedol, že by sa mu páčila spolupráca s Fordom alebo General Motors, ale obidve automobilky "poďakovali" a uviedli, že majú svojich starostí dosť.

Už skôr sa nepodarilo dosiahnuť dohodu ani s koncernom PSA Peugeot-Citroën, ale napriek tomu sa nezdá, že by mal Marchionne zostať na ocot. V hre je ešte jeden obrovský koncern, ktorý sa volá Volkswagen.

Volkswagen sa dlhodobo snaží získať Alfu Romeo, ale aj keď šéf Fiatu jej predaj odmieta, menovaná značka sa má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA viac osamostatniť.

Fiat-Chrysler sa chce navyše vymaniť zo závislosti na americkom trhu, chce získať väčší vplyv v Európe a hlavne v Číne a tiež chce ušetriť peniaze zdieľaním vývoja systémov konektivity a autonómneho ovládania. S tým by mohol Volkswagen pomôcť.

Veľa času ale už Marchionnemu nezostáva. Počas necelých štyroch rokov, než odíde do penzie, chce dostať Alfu Romeo späť na výslnie a predávať okolo 200 000 áut ročne. S tým má pomôcť napríklad americký trh.

Počas nasledujúcich rokov teda ešte o snažení Fiatu a jeho šéfa budeme počuť. Otázkou ale zostáva, koho nakoniec "ukecá", pretože jediný, kto mal aspoň o nejakú spoluprácu záujem, bol iba Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovať nechce.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY