vytisknout velikost písma Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Marchionne tlačí čas. V roku 2019 chce odísť do penzie, ale do tej doby si dal záväzok zabezpečiť značke Fiat budúcnosť.
Sergio Marchionne stále verí, že stihne spojiť Fiat s obrím koncernom

Sergio Marchionne, súčasný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je pomerne kontroverzná osoba. Manažérom talianskych tovární Fiatu musel niekoľkokrát behať mráz po chrbte, keď Marchionne otvorene kritizoval ich efektivitu. Napríklad tvrdil, že pre Fiat by bolo najlepšie, keby nič nevyrábal v Taliansku.

Teraz má Marchionne vo Fiate pomerne silnú pozíciu a voľnú ruku. Dokonal prevzatie amerického gigantu Chrysler, ale ešte nemá vyhraté. Fiat je síce siedmym najväčším výrobcom áut, ale má obrovské dlhy a v Európe sa jeho snaženie sotva zaplatí, informuje Reuters.

Nedávno šéf Fiatu vyhlásil, že sa nebráni ďalšiemu spojeniu s iným automobilovým obrom. Sám uviedol, že by sa mu páčila spolupráca s Fordom alebo General Motors, ale obidve automobilky "poďakovali" a uviedli, že majú svojich starostí dosť.

Už skôr sa nepodarilo dosiahnuť dohodu ani s koncernom PSA Peugeot-Citroën, ale napriek tomu sa nezdá, že by mal Marchionne zostať na ocot. V hre je ešte jeden obrovský koncern, ktorý sa volá Volkswagen.

Volkswagen sa dlhodobo snaží získať Alfu Romeo, ale aj keď šéf Fiatu jej predaj odmieta, menovaná značka sa má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA viac osamostatniť.

Fiat-Chrysler sa chce navyše vymaniť zo závislosti na americkom trhu, chce získať väčší vplyv v Európe a hlavne v Číne a tiež chce ušetriť peniaze zdieľaním vývoja systémov konektivity a autonómneho ovládania. S tým by mohol Volkswagen pomôcť.

Veľa času ale už Marchionnemu nezostáva. Počas necelých štyroch rokov, než odíde do penzie, chce dostať Alfu Romeo späť na výslnie a predávať okolo 200 000 áut ročne. S tým má pomôcť napríklad americký trh.

Počas nasledujúcich rokov teda ešte o snažení Fiatu a jeho šéfa budeme počuť. Otázkou ale zostáva, koho nakoniec "ukecá", pretože jediný, kto mal aspoň o nejakú spoluprácu záujem, bol iba Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovať nechce.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY