vytisknout velikost písma Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšou" verziou špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a zážitok z jazdy. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavný muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárneho modelu Ferrari Dino. Automobil má prísť v roku 2018 alebo 2019 a je to ten "lacný" model, o ktorom sa začalo špekulovať na začiatku roka.

Ferrari už pre neho pripravuje dvoma turbami preplňovaný šesťvalec s výkonom okolo piatich stoviek koní. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur bez dane. Ferrari pre chudobných to teda tak úplne nebude.

Sergio Marchionne pre Autoblog.com povedal, že nechce, aby nový model Dino fungoval ako "lacné" Ferrari. Nechce za každú cenu naháňať predaje, aj keď vie, že by sa lacnejší model predával veľmi dobre. To by však poškodilo meno Ferrari a mohlo to odlákať tradičných zákazníkov.

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšia" verzia špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a surový zážitok z jazdy. Auto vraj bude mať v ponuke dokonca aj klasickú manuálnu prevodovku, aj keď sa očakáva väčší odbyt dvojspojkového automatu.

Šesťvalec bi-turbo dostane model Dino predovšetkým kvôli emisiám, pretože Ferrari nebude môcť ako samostatná značka ťažiť z priemerných korporátnych emisií Fiatu. Motor V6 bude ale aj kompaktný a ľahký.

V minulosti bolo Ferrari Dino chápané ako konkurencia pre Porsche 911 a zaujímavé je, že aj Porsche teraz chystá podobne zameraný puristický model. Automobilky asi zistili, že špecifická klientela chce stále poctivé vodičské auto.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY