vytisknout velikost písma Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšou" verziou špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a zážitok z jazdy. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavný muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárneho modelu Ferrari Dino. Automobil má prísť v roku 2018 alebo 2019 a je to ten "lacný" model, o ktorom sa začalo špekulovať na začiatku roka.

Ferrari už pre neho pripravuje dvoma turbami preplňovaný šesťvalec s výkonom okolo piatich stoviek koní. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur bez dane. Ferrari pre chudobných to teda tak úplne nebude.

Sergio Marchionne pre Autoblog.com povedal, že nechce, aby nový model Dino fungoval ako "lacné" Ferrari. Nechce za každú cenu naháňať predaje, aj keď vie, že by sa lacnejší model predával veľmi dobre. To by však poškodilo meno Ferrari a mohlo to odlákať tradičných zákazníkov.

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšia" verzia špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a surový zážitok z jazdy. Auto vraj bude mať v ponuke dokonca aj klasickú manuálnu prevodovku, aj keď sa očakáva väčší odbyt dvojspojkového automatu.

Šesťvalec bi-turbo dostane model Dino predovšetkým kvôli emisiám, pretože Ferrari nebude môcť ako samostatná značka ťažiť z priemerných korporátnych emisií Fiatu. Motor V6 bude ale aj kompaktný a ľahký.

V minulosti bolo Ferrari Dino chápané ako konkurencia pre Porsche 911 a zaujímavé je, že aj Porsche teraz chystá podobne zameraný puristický model. Automobilky asi zistili, že špecifická klientela chce stále poctivé vodičské auto.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY