vytisknout velikost písma Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšou" verziou špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a zážitok z jazdy. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavný muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárneho modelu Ferrari Dino. Automobil má prísť v roku 2018 alebo 2019 a je to ten "lacný" model, o ktorom sa začalo špekulovať na začiatku roka.

Ferrari už pre neho pripravuje dvoma turbami preplňovaný šesťvalec s výkonom okolo piatich stoviek koní. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur bez dane. Ferrari pre chudobných to teda tak úplne nebude.

Sergio Marchionne pre Autoblog.com povedal, že nechce, aby nový model Dino fungoval ako "lacné" Ferrari. Nechce za každú cenu naháňať predaje, aj keď vie, že by sa lacnejší model predával veľmi dobre. To by však poškodilo meno Ferrari a mohlo to odlákať tradičných zákazníkov.

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšia" verzia špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a surový zážitok z jazdy. Auto vraj bude mať v ponuke dokonca aj klasickú manuálnu prevodovku, aj keď sa očakáva väčší odbyt dvojspojkového automatu.

Šesťvalec bi-turbo dostane model Dino predovšetkým kvôli emisiám, pretože Ferrari nebude môcť ako samostatná značka ťažiť z priemerných korporátnych emisií Fiatu. Motor V6 bude ale aj kompaktný a ľahký.

V minulosti bolo Ferrari Dino chápané ako konkurencia pre Porsche 911 a zaujímavé je, že aj Porsche teraz chystá podobne zameraný puristický model. Automobilky asi zistili, že špecifická klientela chce stále poctivé vodičské auto.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY