vytisknout velikost písma Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšou" verziou špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a zážitok z jazdy. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavný muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárneho modelu Ferrari Dino. Automobil má prísť v roku 2018 alebo 2019 a je to ten "lacný" model, o ktorom sa začalo špekulovať na začiatku roka.

Ferrari už pre neho pripravuje dvoma turbami preplňovaný šesťvalec s výkonom okolo piatich stoviek koní. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur bez dane. Ferrari pre chudobných to teda tak úplne nebude.

Sergio Marchionne pre Autoblog.com povedal, že nechce, aby nový model Dino fungoval ako "lacné" Ferrari. Nechce za každú cenu naháňať predaje, aj keď vie, že by sa lacnejší model predával veľmi dobre. To by však poškodilo meno Ferrari a mohlo to odlákať tradičných zákazníkov.

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšia" verzia špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a surový zážitok z jazdy. Auto vraj bude mať v ponuke dokonca aj klasickú manuálnu prevodovku, aj keď sa očakáva väčší odbyt dvojspojkového automatu.

Šesťvalec bi-turbo dostane model Dino predovšetkým kvôli emisiám, pretože Ferrari nebude môcť ako samostatná značka ťažiť z priemerných korporátnych emisií Fiatu. Motor V6 bude ale aj kompaktný a ľahký.

V minulosti bolo Ferrari Dino chápané ako konkurencia pre Porsche 911 a zaujímavé je, že aj Porsche teraz chystá podobne zameraný puristický model. Automobilky asi zistili, že špecifická klientela chce stále poctivé vodičské auto.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY