vytisknout velikost písma Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšou" verziou špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a zážitok z jazdy. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur.
Sergio Marchionne: Ferrari Dino sa vráti s šesťvalcom bi-turbo

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA a zároveň hlavný muž značky Ferrari, potvrdil návrat legendárneho modelu Ferrari Dino. Automobil má prísť v roku 2018 alebo 2019 a je to ten "lacný" model, o ktorom sa začalo špekulovať na začiatku roka.

Ferrari už pre neho pripravuje dvoma turbami preplňovaný šesťvalec s výkonom okolo piatich stoviek koní. Očakáva sa cenovka minimálne 164 tisíc eur bez dane. Ferrari pre chudobných to teda tak úplne nebude.

Sergio Marchionne pre Autoblog.com povedal, že nechce, aby nový model Dino fungoval ako "lacné" Ferrari. Nechce za každú cenu naháňať predaje, aj keď vie, že by sa lacnejší model predával veľmi dobre. To by však poškodilo meno Ferrari a mohlo to odlákať tradičných zákazníkov.

Model Ferrari Dino nebude len "lacnejšia" verzia špičkového modelu 488 GTB, ale samostatný model zameraný viac na vodiča a surový zážitok z jazdy. Auto vraj bude mať v ponuke dokonca aj klasickú manuálnu prevodovku, aj keď sa očakáva väčší odbyt dvojspojkového automatu.

Šesťvalec bi-turbo dostane model Dino predovšetkým kvôli emisiám, pretože Ferrari nebude môcť ako samostatná značka ťažiť z priemerných korporátnych emisií Fiatu. Motor V6 bude ale aj kompaktný a ľahký.

V minulosti bolo Ferrari Dino chápané ako konkurencia pre Porsche 911 a zaujímavé je, že aj Porsche teraz chystá podobne zameraný puristický model. Automobilky asi zistili, že špecifická klientela chce stále poctivé vodičské auto.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY