vytisknout velikost písma Senzačná Toyota FT-1 je (možno) budúci nástupca Supry

Futuristicky tvarovaný koncept údajne schválil šéf Toyoty po tom, čo sa s ním virtuálne prešiel na okruhu Fuji.
Senzačná Toyota FT-1 je (možno) budúci nástupca Supry
Zoznam kapitol
  1. Informácie a video
  2. Kompletná fotogaléria

Poriadne prekvapenie vytiahla na úvod detroitského autosalóne Toyota. Koncept športového kupé Toyota FT-1 by mohol signalizovať blížiace sa znovuzrodenie oplakávanej Supry.

Dramaticky tvarovanú štúdiu s výraznými aerodynamickými prvkami má na svedomí návrhárske štúdio Toyoty z americkej Kalifornie. Dozadu pretiahnutý kokpit a skryté čelné stĺpiky odkazujú na ikonickú Toyotu 2000GT.

TOYOTA_FT1_Exterior_017.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_019.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_005.jpg
Tvarovanie predku naznačuje snahu o vysoký aerodynamický prítlak

Dizajnér Alex Shen okrem iného priznáva inšpiráciu športovými modelmi Toyoty z rokov minulých. Konkrétne spomína modely Celica a Supra. "Je to agresívny, na okruhy zameraný športový automobil, ktorý má vyvolávať šok a úžas," dodáva.

Automobilka neuvádza žiadne informácie o hnacom ústrojenstve a ešte to v tlačovej správe zdôrazňuje. Naznačuje však, že hybridný agregát z Priusu si predstavovať nemáme: "Možno sa domnievať, že FT-1 predstavuje ideálne vyvážený automobil s technicky vyspelým, výkonným motorom vpredu a pohonom zadných kolies," píše sa v tlačovej správe.

TOYOTA_FT1_Exterior_007.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_008.jpg
Koncept FT-1 bol vedeniu Toyoty spočiatku predstavený virtuálne

Koncept najprv vznikol ako virtuálny model pre obľúbený simulátor Gran Turismo. Členovia manažmentu s ním údajne zašli merané kolo na okruhu Fuji Speedway a keď šéf automobilky Akio Toyoda dosiahol lepšieho času ako v skutočnosti so svojím Lexusom LF-A, posvätil výrobu konceptu aj mimo virtuálny svet.

A ako je to s tým nástupcom Supry? Toyota nič také priamo nesľubuje ani nenaznačuje. Až na jeden detail. Písmená FT údajne znamenajú Future Toyota. Budúca Toyota. A to je predsa celkom zaväzujúce, nemyslíte?

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY