vytisknout velikost písma Senzačná Toyota FT-1 je (možno) budúci nástupca Supry

Futuristicky tvarovaný koncept údajne schválil šéf Toyoty po tom, čo sa s ním virtuálne prešiel na okruhu Fuji.
Senzačná Toyota FT-1 je (možno) budúci nástupca Supry
Zoznam kapitol
  1. Informácie a video
  2. Kompletná fotogaléria

Poriadne prekvapenie vytiahla na úvod detroitského autosalóne Toyota. Koncept športového kupé Toyota FT-1 by mohol signalizovať blížiace sa znovuzrodenie oplakávanej Supry.

Dramaticky tvarovanú štúdiu s výraznými aerodynamickými prvkami má na svedomí návrhárske štúdio Toyoty z americkej Kalifornie. Dozadu pretiahnutý kokpit a skryté čelné stĺpiky odkazujú na ikonickú Toyotu 2000GT.

TOYOTA_FT1_Exterior_017.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_019.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_005.jpg
Tvarovanie predku naznačuje snahu o vysoký aerodynamický prítlak

Dizajnér Alex Shen okrem iného priznáva inšpiráciu športovými modelmi Toyoty z rokov minulých. Konkrétne spomína modely Celica a Supra. "Je to agresívny, na okruhy zameraný športový automobil, ktorý má vyvolávať šok a úžas," dodáva.

Automobilka neuvádza žiadne informácie o hnacom ústrojenstve a ešte to v tlačovej správe zdôrazňuje. Naznačuje však, že hybridný agregát z Priusu si predstavovať nemáme: "Možno sa domnievať, že FT-1 predstavuje ideálne vyvážený automobil s technicky vyspelým, výkonným motorom vpredu a pohonom zadných kolies," píše sa v tlačovej správe.

TOYOTA_FT1_Exterior_007.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_008.jpg
Koncept FT-1 bol vedeniu Toyoty spočiatku predstavený virtuálne

Koncept najprv vznikol ako virtuálny model pre obľúbený simulátor Gran Turismo. Členovia manažmentu s ním údajne zašli merané kolo na okruhu Fuji Speedway a keď šéf automobilky Akio Toyoda dosiahol lepšieho času ako v skutočnosti so svojím Lexusom LF-A, posvätil výrobu konceptu aj mimo virtuálny svet.

A ako je to s tým nástupcom Supry? Toyota nič také priamo nesľubuje ani nenaznačuje. Až na jeden detail. Písmená FT údajne znamenajú Future Toyota. Budúca Toyota. A to je predsa celkom zaväzujúce, nemyslíte?

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY