vytisknout velikost písma Senzačná Toyota FT-1 je (možno) budúci nástupca Supry

Futuristicky tvarovaný koncept údajne schválil šéf Toyoty po tom, čo sa s ním virtuálne prešiel na okruhu Fuji.
Senzačná Toyota FT-1 je (možno) budúci nástupca Supry
Zoznam kapitol
  1. Informácie a video
  2. Kompletná fotogaléria

Poriadne prekvapenie vytiahla na úvod detroitského autosalóne Toyota. Koncept športového kupé Toyota FT-1 by mohol signalizovať blížiace sa znovuzrodenie oplakávanej Supry.

Dramaticky tvarovanú štúdiu s výraznými aerodynamickými prvkami má na svedomí návrhárske štúdio Toyoty z americkej Kalifornie. Dozadu pretiahnutý kokpit a skryté čelné stĺpiky odkazujú na ikonickú Toyotu 2000GT.

TOYOTA_FT1_Exterior_017.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_019.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_005.jpg
Tvarovanie predku naznačuje snahu o vysoký aerodynamický prítlak

Dizajnér Alex Shen okrem iného priznáva inšpiráciu športovými modelmi Toyoty z rokov minulých. Konkrétne spomína modely Celica a Supra. "Je to agresívny, na okruhy zameraný športový automobil, ktorý má vyvolávať šok a úžas," dodáva.

Automobilka neuvádza žiadne informácie o hnacom ústrojenstve a ešte to v tlačovej správe zdôrazňuje. Naznačuje však, že hybridný agregát z Priusu si predstavovať nemáme: "Možno sa domnievať, že FT-1 predstavuje ideálne vyvážený automobil s technicky vyspelým, výkonným motorom vpredu a pohonom zadných kolies," píše sa v tlačovej správe.

TOYOTA_FT1_Exterior_007.jpgTOYOTA_FT1_Exterior_008.jpg
Koncept FT-1 bol vedeniu Toyoty spočiatku predstavený virtuálne

Koncept najprv vznikol ako virtuálny model pre obľúbený simulátor Gran Turismo. Členovia manažmentu s ním údajne zašli merané kolo na okruhu Fuji Speedway a keď šéf automobilky Akio Toyoda dosiahol lepšieho času ako v skutočnosti so svojím Lexusom LF-A, posvätil výrobu konceptu aj mimo virtuálny svet.

A ako je to s tým nástupcom Supry? Toyota nič také priamo nesľubuje ani nenaznačuje. Až na jeden detail. Písmená FT údajne znamenajú Future Toyota. Budúca Toyota. A to je predsa celkom zaväzujúce, nemyslíte?

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY