vytisknout velikost písma Šéf Porsche Matthias Müller odsúdil vzhľad modelu Panamera

Šéf Porsche Matthias Müller odsúdil vzhľad modelu Panamera

Sám šéf automobilky Porsche Matthias Müller sa o dizajne štvordverového sedanu Panamera vyjadril veľmi otvorene. V rozhovore pre médiá na autosalóne v Paríži Müller priznal, že niektoré veci sa na modeli Panamera nepodarilo urobiť úplne dobre, napríklad dizajn exteriéru aj interiéru. Povedal, že Panamera nie je žiadny krásavec. 

Hlavný návrhár automobilky Michael Mauer tieto tvrdenia trochu miernil a Panameru obhajoval. Pripustil, že dizajn je kontroverzný, ale že sa to zákazníkom páči a že z ekonomického hľadiska je Panamera úspešný model. Zákazníci vraj dávajú prednosť výraznému autu a nechcú automobil, ktorý by nikoho neurážal, ale bol zároveň nevýrazný. 

Mauer nechcel špecifikovať vzhľad novej generácie Porsche Panamera, ale vraj sa opäť bude jednať o auto, ktoré sa nebude niektorým ľuďom a potenciálnym klientom páčiť. Napriek tomu verí, že nová Panamera v konkurencii prestížnych prémiových sedanov opäť uspeje. 

Podľa Mauera bude auto vyzerať odlišne a vraj určite lepšie, no jednoznačne spoznáme, že je to práve Panamera. Narážal tak na otázky ohľadom aproximácie dizajnu Panamery s modelom 911 alebo SUV Cayenne. Veľkosť auta zostane vraj prakticky rovnaká.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY