vytisknout velikost písma Šéf Mazdy: "Žiadny nový športový model RX-8 nebude"

Šéf Mazdy: "Žiadny nový športový model RX-8 nebude"

O návrate Mazdy RX s motorom Wankel sa už nejakú dobu hovorí. Posledné správy dokonca hovorili o koncepte pre rok 2015 a úplne novej generácii tohto športového auta na rok 2017, teda k oslave päťdesiatich rokov existencie legendárneho modelu Mazda Cosmo s motorom Wankel.

Lenže súčasný šéf Mazdy Masamichi Koga, ktorý nastúpil do funkcie v roku 2013, pre taký model nevidí v súčasných plánoch miesto. V rozhovore pre magazín Automotive News uviedol hneď niekoľko dôvodov, prečo nevidí v nástupcovi modelu RX-8 zmysel.

Koga chce smerovať sily automobilky do klasických modelov. Chce upevniť ich pozíciu na trhu, udržať Mazdu v čiernych číslach a obhájiť existenciu technológií Skyactiv, ktoré idú trochu proti prúdu súčasného vývoja spaľovacích motorov. Koga ale verí, že zákazníci výhody Skyactivu pochopia až časom.

Šéf Mazdy sa obáva, že by úplne nový špecifický model zbytočne čerpal zdroje automobilky. Tie sa teraz musia maximálne sústrediť na zdokonalenie súčasných produktov. Len pripomenieme, že Mazda teraz uviedla na trh nový hatchback Mazda2 a príde aj facelift modelov Mazda6 a CX-5. Bude aj malý crossover Mazda CX-3, od ktorého si automobilka sľubuje najviac.

Nástupca Mazdy RX-7 a RX-8 mal pôvodne dostať úplne novú generáciu rotačného motora Wankel. Mazda údajne na motore stále pracuje, ale nie je úplne jasné, že sa niekedy v športovom aute objaví. Odborníci jeho budúcnosť očakávajú skôr v hybridoch ako priamu súčasť elektromotora.

Wankel je totiž kompaktný a hodí sa ako pomocný motor. Mazda údajne pomerne úspešne vyriešila problém s tesnosťou spaľovacích komôr, spotrebou oleja a spoľahlivosťou. Nový tvar spaľovacích komôr a doteraz tajné riešenie priameho vstrekovania paliva vraj pomohlo k nárastu efektivity spaľovania.

Práve tvar a pohyb spaľovacej komory motora Wankel totiž znižoval účinnosť pomalým horením paliva a spôsoboval, že sa časť nespáleného paliva dostala do výfuku. To bol jeden z dôvodov, prečo Mazda RX-8 neplnila emisie. Uvidíme, ako to nakoniec s Wankelom a Mazdou bude. Akokoľvek sa nedajú od takého modelu čakať rekordné predaje, automobilka by vždy jeden prestížny model potrebovala. Roadster MX-5 predsa len stojí trochu bokom.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY