vytisknout velikost písma Šéf Mazdy: "Žiadny nový športový model RX-8 nebude"

Šéf Mazdy: "Žiadny nový športový model RX-8 nebude"

O návrate Mazdy RX s motorom Wankel sa už nejakú dobu hovorí. Posledné správy dokonca hovorili o koncepte pre rok 2015 a úplne novej generácii tohto športového auta na rok 2017, teda k oslave päťdesiatich rokov existencie legendárneho modelu Mazda Cosmo s motorom Wankel.

Lenže súčasný šéf Mazdy Masamichi Koga, ktorý nastúpil do funkcie v roku 2013, pre taký model nevidí v súčasných plánoch miesto. V rozhovore pre magazín Automotive News uviedol hneď niekoľko dôvodov, prečo nevidí v nástupcovi modelu RX-8 zmysel.

Koga chce smerovať sily automobilky do klasických modelov. Chce upevniť ich pozíciu na trhu, udržať Mazdu v čiernych číslach a obhájiť existenciu technológií Skyactiv, ktoré idú trochu proti prúdu súčasného vývoja spaľovacích motorov. Koga ale verí, že zákazníci výhody Skyactivu pochopia až časom.

Šéf Mazdy sa obáva, že by úplne nový špecifický model zbytočne čerpal zdroje automobilky. Tie sa teraz musia maximálne sústrediť na zdokonalenie súčasných produktov. Len pripomenieme, že Mazda teraz uviedla na trh nový hatchback Mazda2 a príde aj facelift modelov Mazda6 a CX-5. Bude aj malý crossover Mazda CX-3, od ktorého si automobilka sľubuje najviac.

Nástupca Mazdy RX-7 a RX-8 mal pôvodne dostať úplne novú generáciu rotačného motora Wankel. Mazda údajne na motore stále pracuje, ale nie je úplne jasné, že sa niekedy v športovom aute objaví. Odborníci jeho budúcnosť očakávajú skôr v hybridoch ako priamu súčasť elektromotora.

Wankel je totiž kompaktný a hodí sa ako pomocný motor. Mazda údajne pomerne úspešne vyriešila problém s tesnosťou spaľovacích komôr, spotrebou oleja a spoľahlivosťou. Nový tvar spaľovacích komôr a doteraz tajné riešenie priameho vstrekovania paliva vraj pomohlo k nárastu efektivity spaľovania.

Práve tvar a pohyb spaľovacej komory motora Wankel totiž znižoval účinnosť pomalým horením paliva a spôsoboval, že sa časť nespáleného paliva dostala do výfuku. To bol jeden z dôvodov, prečo Mazda RX-8 neplnila emisie. Uvidíme, ako to nakoniec s Wankelom a Mazdou bude. Akokoľvek sa nedajú od takého modelu čakať rekordné predaje, automobilka by vždy jeden prestížny model potrebovala. Roadster MX-5 predsa len stojí trochu bokom.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY