vytisknout velikost písma Šéf Mazdy: "Žiadny nový športový model RX-8 nebude"

Šéf Mazdy: "Žiadny nový športový model RX-8 nebude"

O návrate Mazdy RX s motorom Wankel sa už nejakú dobu hovorí. Posledné správy dokonca hovorili o koncepte pre rok 2015 a úplne novej generácii tohto športového auta na rok 2017, teda k oslave päťdesiatich rokov existencie legendárneho modelu Mazda Cosmo s motorom Wankel.

Lenže súčasný šéf Mazdy Masamichi Koga, ktorý nastúpil do funkcie v roku 2013, pre taký model nevidí v súčasných plánoch miesto. V rozhovore pre magazín Automotive News uviedol hneď niekoľko dôvodov, prečo nevidí v nástupcovi modelu RX-8 zmysel.

Koga chce smerovať sily automobilky do klasických modelov. Chce upevniť ich pozíciu na trhu, udržať Mazdu v čiernych číslach a obhájiť existenciu technológií Skyactiv, ktoré idú trochu proti prúdu súčasného vývoja spaľovacích motorov. Koga ale verí, že zákazníci výhody Skyactivu pochopia až časom.

Šéf Mazdy sa obáva, že by úplne nový špecifický model zbytočne čerpal zdroje automobilky. Tie sa teraz musia maximálne sústrediť na zdokonalenie súčasných produktov. Len pripomenieme, že Mazda teraz uviedla na trh nový hatchback Mazda2 a príde aj facelift modelov Mazda6 a CX-5. Bude aj malý crossover Mazda CX-3, od ktorého si automobilka sľubuje najviac.

Nástupca Mazdy RX-7 a RX-8 mal pôvodne dostať úplne novú generáciu rotačného motora Wankel. Mazda údajne na motore stále pracuje, ale nie je úplne jasné, že sa niekedy v športovom aute objaví. Odborníci jeho budúcnosť očakávajú skôr v hybridoch ako priamu súčasť elektromotora.

Wankel je totiž kompaktný a hodí sa ako pomocný motor. Mazda údajne pomerne úspešne vyriešila problém s tesnosťou spaľovacích komôr, spotrebou oleja a spoľahlivosťou. Nový tvar spaľovacích komôr a doteraz tajné riešenie priameho vstrekovania paliva vraj pomohlo k nárastu efektivity spaľovania.

Práve tvar a pohyb spaľovacej komory motora Wankel totiž znižoval účinnosť pomalým horením paliva a spôsoboval, že sa časť nespáleného paliva dostala do výfuku. To bol jeden z dôvodov, prečo Mazda RX-8 neplnila emisie. Uvidíme, ako to nakoniec s Wankelom a Mazdou bude. Akokoľvek sa nedajú od takého modelu čakať rekordné predaje, automobilka by vždy jeden prestížny model potrebovala. Roadster MX-5 predsa len stojí trochu bokom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY