vytisknout velikost písma Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábať SUV do piatich rokov

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábať SUV do piatich rokov

Predstavenstvo tradičnej automobilky Rolls-Royce síce ešte oficiálne neschválilo výrobu SUV, ale súčasný šéf značky Torsten Müller-Ötvös tvrdí, že SUV dáva vo všetkom dokonalý zmysel. Odkazuje sa pritom na svoje vlastné rozhovory so súčasnými majiteľmi nových Rolls-Royce.

Uvádza, že každému, s kým hovoril, sa nápad páči a že 90% majiteľov vozidiel Rolls-Royce má tiež niektorý model značky Land Rover. Pokiaľ bude luxusné vozidlo do terénu vedením automobilky schválené, môžu sa ho zákazníci dočkať zhruba na prelome rokov 2018 a 2019. Prakticky istý je hybridný pohon takého SUV.

Rolls-Royce nie je jedinou luxusnou značkou, ktorá pripravuje SUV. Lamborghini a Bentley majú tieto modely už na ceste a stačí si len spomenúť, ako tento nápad zafungoval u Porsche. Aj iné prestížne automobilky, ako napríklad BMW alebo Mercedes, môžu hovoriť o veľkom predajnom úspechu vďaka SUV.

Kým ale napríklad Lamborghini a Bentley cielia so svojím SUV na arabské štáty a Ázii, Rolls-Royce chce postaviť auto, ktoré bude vyvážené a kúpite ho po celom svete. Pokiaľ ale niekedy vedľa vás na semafóre zastavil Rolls-Royce Phantom, asi viete, že proporcie takéhoto auta sú vskutku gigantické. Nedokážeme si tak predstaviť, ako bude SUV Rolls-Royce vyzerať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY