vytisknout velikost písma Šéf Applu očakáva "veľké zmeny" v autopriemysle. Priznal tým niečo?

Šéf Applu očakáva "veľké zmeny" v autopriemysle. Priznal tým niečo?

Médiá po celom svete horlivo referujú o výroku, ktorý predniesol riaditeľ spoločnosti Apple Tim Cook na konferencii usporiadanej listom Wall Street Journal.

Keď v rozhovore so šéfredaktorom WSJ Gerardom Bakerom prišla reč na autonómne vozidlá a systém Apple Car Play (rozhranie umožňujúce ovládať niektoré aplikácie z iPhone prostredníctvom palubného systému vozidla), povedal Cook: "Myslím, že ten odbor (automobilový priemysel) sa nachádza pred bodom zvratu  po ktorom prídu veľké zmeny. Nielen evolučné zmeny. "

Mnohí toto všeobecné vyjadrenie interpretujú ako nepriame priznanie, že Apple skutočne pracuje na vývoji vlastného automobilu. Ten má údajne interné označenie "Project Titan" a predstavený by mal byť už o štyri roky.

V danom kontexte ale Cook mohol tými "veľkými zmenami" (massive change) myslieť jednoducho nástup autonómnych áut od iných výrobcov. Vyhlásenie každopádne splnilo účel a znovu zabezpečilo Applu publicitu v spravodajských, technologických i automobilových médiách po celom svete, AutoMagu nevynímajúc.

Titulná foto: Valery Marchive (LeMagIT) (Flickr) [CC BY-SA 2.0], prostredníctvom Wikimedia Commons

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY