vytisknout velikost písma Šéf Applu očakáva "veľké zmeny" v autopriemysle. Priznal tým niečo?

Šéf Applu očakáva "veľké zmeny" v autopriemysle. Priznal tým niečo?

Médiá po celom svete horlivo referujú o výroku, ktorý predniesol riaditeľ spoločnosti Apple Tim Cook na konferencii usporiadanej listom Wall Street Journal.

Keď v rozhovore so šéfredaktorom WSJ Gerardom Bakerom prišla reč na autonómne vozidlá a systém Apple Car Play (rozhranie umožňujúce ovládať niektoré aplikácie z iPhone prostredníctvom palubného systému vozidla), povedal Cook: "Myslím, že ten odbor (automobilový priemysel) sa nachádza pred bodom zvratu  po ktorom prídu veľké zmeny. Nielen evolučné zmeny. "

Mnohí toto všeobecné vyjadrenie interpretujú ako nepriame priznanie, že Apple skutočne pracuje na vývoji vlastného automobilu. Ten má údajne interné označenie "Project Titan" a predstavený by mal byť už o štyri roky.

V danom kontexte ale Cook mohol tými "veľkými zmenami" (massive change) myslieť jednoducho nástup autonómnych áut od iných výrobcov. Vyhlásenie každopádne splnilo účel a znovu zabezpečilo Applu publicitu v spravodajských, technologických i automobilových médiách po celom svete, AutoMagu nevynímajúc.

Titulná foto: Valery Marchive (LeMagIT) (Flickr) [CC BY-SA 2.0], prostredníctvom Wikimedia Commons

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY