vytisknout velikost písma Sedemmiestny Lexus RX L konečne dorazil

Sedemmiestny Lexus RX L sa u nás bude predávať len ako hybrid. Veľké SUV je predĺžené o 110 mm. Nechýba bohatá výbava a všemožné asistenčné systémy.
Sedemmiestny Lexus RX L konečne dorazil

Lexus dlho avizoval príchod sedemmiestneho prevedenia svojho "luxusného SUV" RX. Premiéru zažíva teraz na autosalóne v Los Angeles a zamieri aj na európsky trh. Zásadným rozdielom proti päťmiestnej verzii je predĺženie vozidla o 110 mm a pomalšie klesajúca strecha, čo má zaručiť dostatok miesta v druhej i tretej rade.

V sedemmiestnom usporiadaní ponúka kufor skromných 176 litrov (od podlahy po plato), ale ani s uprataným tretím radom nebude objem 432 litrov trhať rekordy. Po sklopení zadných radov sedadiel od podlahy dostanete maximálnych 1656 litrov. Pokiaľ ide o praktickosť, tak drobným nedostatkom by mohla byť absencia schopnosti ťahať príves. S guľou Lexus RX L nekúpite.

Toto 2275 kg ťažké SUV sa na európskom trhu spolieha len na hybridný pohon vo verzii RX 450hL. Poháňa ho teda vidlicový šesťvalec 3,5 litra (ten bude na niektorých trhoch ako základná motorizácia bez bateriek a elektromotora) spojený s elektromotormi. Samotný motor má výkon 193 kW (262 k) a krútiaci moment 335 Nm. Celkový výkon hybridnej sústavy je potom 313 koní. Na 100 km/h vozidlo akceleruje za osem sekúnd a ide maximálne dvesto. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá šesť sekúnd.

Aj keď je auto prezentované ako štvorkolka, systém AWD funguje v Lexuse RX tak, že spaľovací motor poháňa spolu s asistenčným elektromotorom predné kolesá, zadné kolesá má na starosť druhý elektromotor. Základná výbava obsahuje všemožné asistenčné systémy a nechýba ani podpora pre čiastočne samočinnú jazdu. Priplatiť si možno aj za adaptívny podvozok.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY