vytisknout velikost písma Sedemmiestne SUV Škoda Snowman uvidíme už na konci tohto roka

Technické detaily sú ešte tajné, aj keď sa predpokladá výrazná inšpirácia a technická príbuznosť s modelom od Volkswagenu. Výroba Bube prebiehať v Česku spolu s príbuzným prvým SUV automobilky Seat.
Sedemmiestne SUV Škoda Snowman uvidíme už na konci tohto roka

Mladoboleslavská automobilka naplno testuje sedemmiestne SUV, ktoré zatiaľ nesie pracovný názov Snowman. Testovacie prototypy sa preháňajú za polárnym kruhom a z prvých špionážnych fotiek vyplýva, že auto bude výrazne širšie a dlhšie než súčasný model Yeti.

Technické detaily sú ešte tajné, aj keď sa predpokladá výrazná inšpirácia a technická príbuznosť s modelom od Volkswagenu, ktorý bude vychádzať z konceptu CrossBlue (na titulnej fotografii). Ten sme mohli vidieť pred rokom na autosalóne v Detroite.

Zatiaľ to vyzerá tak, že Volkswagen svoj produkčný model predstaví na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte s tým, že predaj začne niekedy na začiatku roku 2016. Škoda ale svoje auto ukáže ešte do konca roka 2015 a po prvý raz ho naživo uvidíme o necelý rok v Ženeve.

Zahájenie predaja veľkej sedemmiestne škodovky by sa tak mohlo stihnúť ešte v roku 2016. Výroba bude prebiehať v Česku spolu s príbuzným prvým SUV automobilky Seat. Obidve autá ale dostanú rozdielny dizajn. Zatiaľ čo Škoda sa zameria na praktickosť, Seat bude s menším kufrom útočiť na emócie.

Ohľadom techniky sedemmiestneho SUV značky Škoda je ešte ťažké špekulovať. Očakávajte ale použitie platformy MQB B, na ktorej jazdí Superb, motory 2.0 TDI, pohon všetkých kolies a možno aj verzia s hybridným pohonom. Hybridizácia škodoviek príde skôr až na konci desaťročia.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY