vytisknout velikost písma Sedem vecí, ktoré nový Ford Focus RS mať nemôže

Najostrejšia verzia súčasného Focusu sa v mnohom líši od svojich obyčajnejších príbuzných. To okrem iného znamená, že nie všetky varianty a výbavy známe z iných verzií budú k dispozícii aj pre RS.
Sedem vecí, ktoré nový Ford Focus RS mať nemôže

1. Trojdverová karoséria

Prvá aj druhá generácia Focusu RS sa vyrábala výlučne ako trojdverová. Nový Focus RS však bude vždy päťdverový. Prečo? Odpovieme zase otázkou: vy už ste niekedy videli súčasnú generáciu Focusu s trojdverovú karosériou? Tak preto.

2. Dvojspojková prevodovka

Samotný Ford považuje za úhlavného súpera nového Focusu RS Volkswagen Golf R a Mercedes-Benz A 45 AMG. Obaja sú v ponuke s primerane ostrým a presným dvojspojkovým automatom, ktorý ich robí zaujímavejšími pre širšiu skupinu zákazníkov. Focus RS sa ale bude vyrábať len so šesťstupňovým manuálom, a to aj pre severoamerický trh.

3. Progresívne riadenie

Doterajší Focus ST mal progresívne riadenie, ktorého prevod sa mení v závislosti na uhle natočenia volantu. Focus RS ale dostane lineárny prevod, ktorý je podľa technikov Fordu pre skutočne ostrú športovú jazdu vhodnejší. O spätnú väzbu by sme sa nijako extra nestrachovali. Ford používa náročnú konštrukciu elektrického posilňovača s ozubeným remeňom, s ktorou sa inak stretnete napríklad v Porsche, a vlastnosti riadenia v jeho modeloch tomu zodpovedajú.

4.-5. Aktívny parkovací asistent a stráženie mrtvých uhlov

Focus môže mať v zadnom nárazníku schované radarové senzory, ktoré monitorujú oblasť mŕtvych uhlov. A k fungovaniu aktívneho parkovacieho asistenta potrebuje ultrazvukové senzory vzadu aj po stranách zadného nárazníka. Do zložito tvarovaného nárazníka Focusu RS by sa ale tieto snímacie prvky zakomponovávali ťažko. Technicky je to iste uskutočniteľné, Ford však zrejme vyhodnotil, že zákazníci "hardcore" športového modelu nebudú mať o elektronické barličky taký záujem, aby potrebné úsilie dávalo ekonomický zmysel.

V tento okamih môžeme len dúfať, že aspoň obyčajné parkovacie senzory Focus RS mať bude. Už karoséria štandardného Focusu predsa nepatrí k najprehľadnejším...

6.-7. Adaptívny tempomat a systém udržovania v pruhu

Niektoré asistenčné systémy Focusu sú založené na kombinácii digitálnej kamery, umiestnenej u vnútorného spätného zrkadla, a krátkovlného lidaru (Light Detection and Ranging - meranie vzdialenosti laserom) ukrytého v prove. Problém je obdobný ako v bodoch 4 a 5: zakomponovanie senzora do špecifického čela Focusu RS by znamenalo prácu navyše, ktorú Ford zrejme vyhodnotil ako neperspektívnu.

Keby sa nás niekto pýtal na náš názor, povedali by sme, že podľa nás sa Ford nemýli. Záujemcovia o Focus RS sa budú nepochybne viac než o asistenčnú elektroniku zaujímať o parametre motora, fungovanie pohonu všetkých štyroch kolies a jazdné výkony. Tieto a ďalšie podrobnosti by sme sa mali dozvedieť na autosalóne v Ženeve.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY