vytisknout velikost písma Sedem vecí, ktoré nový Ford Focus RS mať nemôže

Najostrejšia verzia súčasného Focusu sa v mnohom líši od svojich obyčajnejších príbuzných. To okrem iného znamená, že nie všetky varianty a výbavy známe z iných verzií budú k dispozícii aj pre RS.
Sedem vecí, ktoré nový Ford Focus RS mať nemôže

1. Trojdverová karoséria

Prvá aj druhá generácia Focusu RS sa vyrábala výlučne ako trojdverová. Nový Focus RS však bude vždy päťdverový. Prečo? Odpovieme zase otázkou: vy už ste niekedy videli súčasnú generáciu Focusu s trojdverovú karosériou? Tak preto.

2. Dvojspojková prevodovka

Samotný Ford považuje za úhlavného súpera nového Focusu RS Volkswagen Golf R a Mercedes-Benz A 45 AMG. Obaja sú v ponuke s primerane ostrým a presným dvojspojkovým automatom, ktorý ich robí zaujímavejšími pre širšiu skupinu zákazníkov. Focus RS sa ale bude vyrábať len so šesťstupňovým manuálom, a to aj pre severoamerický trh.

3. Progresívne riadenie

Doterajší Focus ST mal progresívne riadenie, ktorého prevod sa mení v závislosti na uhle natočenia volantu. Focus RS ale dostane lineárny prevod, ktorý je podľa technikov Fordu pre skutočne ostrú športovú jazdu vhodnejší. O spätnú väzbu by sme sa nijako extra nestrachovali. Ford používa náročnú konštrukciu elektrického posilňovača s ozubeným remeňom, s ktorou sa inak stretnete napríklad v Porsche, a vlastnosti riadenia v jeho modeloch tomu zodpovedajú.

4.-5. Aktívny parkovací asistent a stráženie mrtvých uhlov

Focus môže mať v zadnom nárazníku schované radarové senzory, ktoré monitorujú oblasť mŕtvych uhlov. A k fungovaniu aktívneho parkovacieho asistenta potrebuje ultrazvukové senzory vzadu aj po stranách zadného nárazníka. Do zložito tvarovaného nárazníka Focusu RS by sa ale tieto snímacie prvky zakomponovávali ťažko. Technicky je to iste uskutočniteľné, Ford však zrejme vyhodnotil, že zákazníci "hardcore" športového modelu nebudú mať o elektronické barličky taký záujem, aby potrebné úsilie dávalo ekonomický zmysel.

V tento okamih môžeme len dúfať, že aspoň obyčajné parkovacie senzory Focus RS mať bude. Už karoséria štandardného Focusu predsa nepatrí k najprehľadnejším...

6.-7. Adaptívny tempomat a systém udržovania v pruhu

Niektoré asistenčné systémy Focusu sú založené na kombinácii digitálnej kamery, umiestnenej u vnútorného spätného zrkadla, a krátkovlného lidaru (Light Detection and Ranging - meranie vzdialenosti laserom) ukrytého v prove. Problém je obdobný ako v bodoch 4 a 5: zakomponovanie senzora do špecifického čela Focusu RS by znamenalo prácu navyše, ktorú Ford zrejme vyhodnotil ako neperspektívnu.

Keby sa nás niekto pýtal na náš názor, povedali by sme, že podľa nás sa Ford nemýli. Záujemcovia o Focus RS sa budú nepochybne viac než o asistenčnú elektroniku zaujímať o parametre motora, fungovanie pohonu všetkých štyroch kolies a jazdné výkony. Tieto a ďalšie podrobnosti by sme sa mali dozvedieť na autosalóne v Ženeve.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY