vytisknout velikost písma Sedem SUV v teste IIHS: Obstáli dve, Dodge Journey prepadol

Sedem SUV v teste IIHS: Obstáli dve, Dodge Journey prepadol

V rámci ďalšej série nárazových testov si ľudia z IIHS posvietili na sedem SUV. Presne povedané bolo v rámci tejto série vyslaných proti pevnej prekážke päť crossoverov, jedno zvýšené MPV a jeden off-road. Ak si ešte stále myslíte, že veľké auto sa automaticky rovná vyššej bezpečnosti, potom vás výsledky vyvedú z omylu. V tomto teste totiž obstáli iba dve autá a jedno úplne prepadlo.

Najlepšie si s nárazovými testami IIHS poradil nový Nissan Murano, ktorý si nakoniec odniesol známku Top Safety Pick+. Náraz s malým presadením zvládol s hodnotením Good, čo je to najlepšie možné. Rovnako dopadol tiež Jeep Wrangler ako jediný zástupca klasických terénnych vozidiel v tejto sérii. Relatívne dobre skončil aj Ford Flex, ktorý dostal celkové hodnotenie Acceptable, teda druhé najlepšie.

Nasleduje trojica Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee a Dodge Durango, ktorá si odniesla známku Marginal, čo je v systéme IIHS druhé najhoršie hodnotenie.

Vôbec najhoršie zo všetkých siedmich áut ale nakoniec dopadol Dodge Journey na našom trhu predávaný ako Fiat Freemont. Ten dostal za náraz s malým presadením najhoršie možné hodnotenie Poor. Pri náraze došlo k posunu v úrovni prístrojového štítu takmer o 23 cm smerom na vodiča a brzdový pedál roztrhol ľavú nohu figuríny. Náraz zároveň posunul volant smerom vpravo, takže hlava figuríny v podstate minula airbag.

K čomu presne došlo u jednotlivých automobilov, to si môžete prezrieť na priložených fotkách a videách.

crash_journey_1.jpgcrash_journey_2.jpgcrash_journey_4.jpgcras_durango_1.jpgcras_durango_2.jpgcras_durango_3.jpgcrash_jeep_1.jpgcrash_jeep_2.jpgcrash_jeep_3.jpgcrash_hjonde_1.jpgcrash_hjonde_2.jpgcrash_hjonde_3.jpgcrash_wrangler_1.jpgcrash_wrangler_2.jpgcrash_wrangler_3.jpgcrash_flex_1.jpgcrash_flex_2.jpgcrash_flex_3.jpgcrash_murano_1.jpgcrash_murano_2.jpgcrash_murano_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY