vytisknout velikost písma Seat predstaví počas dvoch rokov štyri nové modely vrátane malého crossoveru

Seat predstaví počas dvoch rokov štyri nové modely vrátane malého crossoveru

Hoci sa v súvislosti s aférou Dieselgate začalo v zákulisí špekulovať o tom, že Volkswagen podtrhne pod stratovým Seatom stoličku, na tak drastické kroky to nevyzerá. Navyše sa Seat po dlhej dobe opäť dostal v roku 2014 do zisku (+127 miliónov eur) a má celkom dobre našliapnuté.

Teraz sľubuje štyri nové modely v priebehu ďalších dvoch rokov. Nové autá majú zamieriť predovšetkým do rastúcich segmentov, ktoré sľubujú dobré predaje a slušné zisky. Iste, pôjde predovšetkým o crossovery a SUV. Prvým takýmto modelom bude kompaktný crossover či SUV. Na trh dorazí v prvej polovici roka 2016. Výstavnú premiéru by si tak mohol, aspoň vo forme predprodukčného konceptu, odbiť na jarnom autosalóne v Ženeve.

Seat chce tiež optimalizovať (rozumej zlacniť a zjednodušiť) nielen výrobné, ale aj manažérske procesy, čo má ročne pomôcť ušetriť asi 100 miliónov eur.

Podľa Seatu nemajú "správy týchto týždňov" žiadny vplyv na stratégiu automobilky, ktorá sa teraz sústredí na strednodobé a dlhodobé plány. Cieľom je udržať značku v rozumnom zisku, k čomu majú pomôcť práve nové modely, efektívnejšia výroba aj manažment a eliminácia zbytočných nákladov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY