vytisknout velikost písma Seat predstaví počas dvoch rokov štyri nové modely vrátane malého crossoveru

Seat predstaví počas dvoch rokov štyri nové modely vrátane malého crossoveru

Hoci sa v súvislosti s aférou Dieselgate začalo v zákulisí špekulovať o tom, že Volkswagen podtrhne pod stratovým Seatom stoličku, na tak drastické kroky to nevyzerá. Navyše sa Seat po dlhej dobe opäť dostal v roku 2014 do zisku (+127 miliónov eur) a má celkom dobre našliapnuté.

Teraz sľubuje štyri nové modely v priebehu ďalších dvoch rokov. Nové autá majú zamieriť predovšetkým do rastúcich segmentov, ktoré sľubujú dobré predaje a slušné zisky. Iste, pôjde predovšetkým o crossovery a SUV. Prvým takýmto modelom bude kompaktný crossover či SUV. Na trh dorazí v prvej polovici roka 2016. Výstavnú premiéru by si tak mohol, aspoň vo forme predprodukčného konceptu, odbiť na jarnom autosalóne v Ženeve.

Seat chce tiež optimalizovať (rozumej zlacniť a zjednodušiť) nielen výrobné, ale aj manažérske procesy, čo má ročne pomôcť ušetriť asi 100 miliónov eur.

Podľa Seatu nemajú "správy týchto týždňov" žiadny vplyv na stratégiu automobilky, ktorá sa teraz sústredí na strednodobé a dlhodobé plány. Cieľom je udržať značku v rozumnom zisku, k čomu majú pomôcť práve nové modely, efektívnejšia výroba aj manažment a eliminácia zbytočných nákladov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY