vytisknout velikost písma Seat Leon X-Perience je ďalšia variácia na tému Scout

Seat Leon X-Perience je ďalšia variácia na tému Scout

Seat predstavil poloterénnu verziu modelu Leon ST, ktorá sa volá X-Perience. Vlastne je to skoro to isté, čo už poznáme z Octavie Scout alebo Golfu Alltrack. Pod kapotou je výhradne pohon všetkých kolies riešený medzinápravovou spojkou Haldex 5. generácie.

Pohon obstarávajú tri diesely s výkonmi od 81 kW (1.6 TDI) cez 110 kW (2.0 TDI) po 135 kW (2.0 TDI). Benzín vyžaduje motor 1.8 TSI s výkonom 132 kW. Dva najsilnejšie motory sú opäť vybavené automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Len pripomenieme, že Seat má od materského Volkwagenu nôž na krku. Je to vlastne jediná značka koncernu, ktorá neprináša dostatočné zisky. Nové modely by mohli pomôcť oživiť povedomie o značke a aj na autosalóne sa hovorilo o nejakom zaujímavom športovom vozidle, ktoré by malo pôsobiť hlavne na emócie.

leon_xp_1.JPGleon_xp_2.JPGleon_xp_3.JPGleon_xp_4.JPGleon_xp_5.JPGleon_xp_6.JPGleon_xp_7.JPG01aee040-2c46-0132-5132-00163e17fa4b.jpg9d6ff030-2c45-0132-512a-00163e17fa4b.jpge5f2a620-2c45-0132-5130-00163e17fa4b.jpgf63c5a60-2c45-0132-5131-00163e17fa4b.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY