vytisknout velikost písma Seat Leon ST: španielske dvojča Octavie Combi odhalené

Seat Leon ST: španielske dvojča Octavie Combi odhalené

Kombi Seat Leon ST sme videli už v predstihu, ale autosalón vo Frankfurte pre neho znamená výstavnú premiéru a pre verejnosť prvú možnosť pozrieť si ho na vlastné oči.

SetRatioSize900650-Frankfurt-12A.JPGSetRatioSize900650-Frankfurt-22.JPGSetRatioSize900650-Frankfurt-25.JPGJ. Stackmann predstavuje nový Leon ST novinárom

Rovnako ako jeho kratší príbuzný stojí aj Leon ST na aktuálnej koncernovej platforme MQB, čo znamená, že o väčšinu technických jednotiek sa delí s Golfom Variant alebo Škodou Octavia Combi.

Leon ST ponúkne v základnom usporiadaní 587 l priestoru pre batožinu. To je síce o 207 l viac ako pri hatchbacku, ale podľa očakávania menej než u koncernovej konkurencie: VW Golf Variant ponúka 605 l a Škoda Octavia Combi 610 l. Po sklopení zadných sedadiel sa môžu zákazníci u Leonu ST tešiť na 1 470 l.

Jürgen Stackmann na včerajšom večeri skupiny Volkswagen o novom Leone ST povedal, že "definuje nový štandard v triede kompaktných kombi". Akokoľvek veríme, že pôjde o podarené auto, toto vyhlásenie nám predsa len znie veľmi nadnesene. Tvrdiť niečo podobné by snáď mohla Honda, ktorej Civic Tourer predstihuje objemom batožinového priestoru aj predtým neporaziteľnú Octaviu Combi.

V rámci výbavy na želanie bodú pre nový Seat Leon ST k dispozícii moderné elektronické systémy ako adaptívny tempomat, progresívne riadenie alebo adaptívne tlmiče, ktoré si napríklad do Octavie objednať nemôžete. Po novom bude možné tieto prvky objednávať aj pre "krátky" Leon.

Podrobnosti o motoroch a výbave zverejní Seat na svojej tlačovej konferencii, ktorá sa začína krátko po poludní. Samozrejme vás budeme o všetkom informovať.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY