vytisknout velikost písma Seat Leon ST je vydarené kombi, zaspomínajte s nami na jeho predchodcu

Značka Seat nie je automobilkou, ktorá by sa zrovna preslávila vozidlami typu kombi. Napriek tomu ich v jej dejinách niekoľko nájdeme.
Seat Leon ST je vydarené kombi, zaspomínajte s nami na jeho predchodcu

Len včera sme vám ponúkli naše prvé živé skúsenosti z jazdy s novým Seatom Leon ST. Svoju oficiálnu výstavnú premiéru si odbil na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte a už vtedy bolo jasné, že pôjde o jedno z najelegantnejších vozidiel svojej triedy a kategórie. Španielska automobilka Seat v minulosti síce niekoľko vozov kombi vyrábala, avšak krásou väčšinou príliš neoplývali...

Zrejme prvým kombíkom Seatu bol model Seat 1500 Familiar z roku 1965, licencie Fiatu 1800 s motorom s objemom 1,5 l, plne synchronizovanou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Koncom šesťdesiatych rokov nastúpil Seat 124 Familiar (licencie Fiat 124), ktorého výroba bola ukončená v roku 1976 v súvislosti so sťahovaním výroby z barcelonskej Zona Franca do Pamplony.

Seat 1500 Familiar.jpgSeat 124 familiar.jpgSeat 131 familiar.jpgSeat Cordoba Vario.jpg508283834.jpg825444548.jpg
Dejiny kombíkov Seat v kocke: v hornom rade zľava Seat 1500 Familiar (1965), Seat 124 Familiar v policajnej úprave (1967) a Seat 131 Familiar (1984). V dolnej rade potom Seat Cordoba Vario (1998), Seat Exeo ST (2009) a nový Seat Leon ST (2013)
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY