vytisknout velikost písma Seat Leon ST je vydarené kombi, zaspomínajte s nami na jeho predchodcu

Značka Seat nie je automobilkou, ktorá by sa zrovna preslávila vozidlami typu kombi. Napriek tomu ich v jej dejinách niekoľko nájdeme.
Seat Leon ST je vydarené kombi, zaspomínajte s nami na jeho predchodcu

Len včera sme vám ponúkli naše prvé živé skúsenosti z jazdy s novým Seatom Leon ST. Svoju oficiálnu výstavnú premiéru si odbil na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte a už vtedy bolo jasné, že pôjde o jedno z najelegantnejších vozidiel svojej triedy a kategórie. Španielska automobilka Seat v minulosti síce niekoľko vozov kombi vyrábala, avšak krásou väčšinou príliš neoplývali...

Zrejme prvým kombíkom Seatu bol model Seat 1500 Familiar z roku 1965, licencie Fiatu 1800 s motorom s objemom 1,5 l, plne synchronizovanou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Koncom šesťdesiatych rokov nastúpil Seat 124 Familiar (licencie Fiat 124), ktorého výroba bola ukončená v roku 1976 v súvislosti so sťahovaním výroby z barcelonskej Zona Franca do Pamplony.

Seat 1500 Familiar.jpgSeat 124 familiar.jpgSeat 131 familiar.jpgSeat Cordoba Vario.jpg508283834.jpg825444548.jpg
Dejiny kombíkov Seat v kocke: v hornom rade zľava Seat 1500 Familiar (1965), Seat 124 Familiar v policajnej úprave (1967) a Seat 131 Familiar (1984). V dolnej rade potom Seat Cordoba Vario (1998), Seat Exeo ST (2009) a nový Seat Leon ST (2013)
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY