vytisknout velikost písma Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]

Ako posledný z dobre známej trojice Golf/Octavia/Leon dorazí na trh španielska variácia na nemecké kombi. Volá sa Leon ST a automobilka si od neho veľa sľubuje.
Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Rozdiely?
  2. Batožinový priestor s patentom, Desať v ponuke
  3. Leon ST FR, Fotogaléria (25x foto)
  4. Oficiálna fotogaléria (110x foto)

Seat sa teší na lepšie časy. S príchodom novej generácie modelu Leon sa na slovenskom a českom trhu zaujímavo zdvihli predajné čísla. V blízkej budúcnosti by to malo so Seat vyzerať ešte lepšie. Vôbec prvýkrát v histórii sa Leon bude predávať aj ako u nás toľko žiadaná verzia kombi. Okrem záujemcov o automobil schopný uspokojiť požiadavky menšej rodiny si Seat týmto krokom vo väčšej miere otvoril dvere aj k firemným zákazníkom. Uvidíme, ako sa bude novému ST dariť. Triezve odhady hovoria o piatich stovkách predaných exemplárov počas budúceho roka, tie optimistickejší tipujú dokonca viac ako jeden tisíc.

Typickým zákazníkom kupujúcim Leon ST je ženatý muž vo veku okolo 48 rokov, ktorý má doma odrastajúce dieťa. To len tak na okraj a pre zaujímavosť.

leon_st_01.JPGleon_st_02.JPG 
Kombi odvodené od Leonu vyzerá na pohľad veľmi dobre. Z koncernovej trojice asi vôbec najlepšie.

Rozdiely?

Seat Leon dobre poznáme, predstavili sme si ako základný hatchback, tak aj športovo strihaný trojdverový Leon SC. Kombi používa predovšetkým v porovnaní s päťdverovou verziou takmer identickú techniku ​​(SC má skrátený rázvor náprav), takže nečakajte žiadne výrazné rozdiely. Pár sa ich ale nájde.

A týkajú sa predovšetkým rozmerov. Rázvor náprav činí 2636 mm, predný previs nesie hodnotu 853 mm. Tieto čísla by ste našli aj v tabuľkách pre hatchback. Čo sa však líšia, to je celková dĺžka, ktorá narástla o rovných 270 mm. Z predchádzajúcich viet jasne vyplýva, že Seat nahnal priestor zväčšením zadného previsu. Ten v kombi dosahuje na 1046 mm (teda o 270 mm viac ako v päťdverovej verzii).

leon_ofi_107.jpgleon_ofi_108.jpg 
Kombi nedostalo predĺžený rázvor náprav, o 27 centimetrov bol predĺžený len zadný previs. Rázvor je zhodný s hatchbackom.

Ďalšie rozdiely nájdeme v interiéri. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 587 litrov, absolútne maximum, ktoré môžete do Leonu ST napchať, je 1470 litrov v prípade, že sklopíte zadné operadlá a využijete úplne všetko od tej najnižšej podlahy až po strop. Keď už sme v batožinovom priestorr, môžeme spomenúť ešte ďalšie dva údaje. Vstupný otvor je široký 1,09 m, nákladová hrana sa nachádza vo výške 0,65 mm.

Sklopiť bude možné aj operadlo u sedadla spolujazdca, čím vznikne priestor pre naloženie predmetu dlhého až 2,67 m. Ako ale asi tušíte, štandardom táto záležitosť nie je a pretože ešte nepoznáme kompletný cenník, nemožno presne povedať, koľko bude potrebné si priplatiť. Čo sa ďalších rozdielov týka, potom väčšia zadná časť priniesla logicky tiež vyššiu hmotnosť. Oficiálne údaje hovoria o 45 kg navyše.

leon_st_02.JPGleon_st_09.JPG 
Batožinový priestor v praxi ponúkne v podstate to isté, čo u nás tak populárna Škoda Octavia. Papierovo je ale o niečo menší.

S výpočtom zmien týkajúcich sa batožinového priestoru sme v podstate vyčerpali všetky odlišnosti. Pretože vlastne až po zadnú nápravu sa kombi zhoduje s hatchbackom, je jasné, že čo do priestoru a ďalších vecí sa ničoho nového nedočkáme. Stručne povedané, vzadu je miesta celkom dosť, ale nie toľko, ako v Octavii, vpredu pôsobí Leon viac dynamicky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY