vytisknout velikost písma Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]

Ako posledný z dobre známej trojice Golf/Octavia/Leon dorazí na trh španielska variácia na nemecké kombi. Volá sa Leon ST a automobilka si od neho veľa sľubuje.
Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Rozdiely?
  2. Batožinový priestor s patentom, Desať v ponuke
  3. Leon ST FR, Fotogaléria (25x foto)
  4. Oficiálna fotogaléria (110x foto)

Seat sa teší na lepšie časy. S príchodom novej generácie modelu Leon sa na slovenskom a českom trhu zaujímavo zdvihli predajné čísla. V blízkej budúcnosti by to malo so Seat vyzerať ešte lepšie. Vôbec prvýkrát v histórii sa Leon bude predávať aj ako u nás toľko žiadaná verzia kombi. Okrem záujemcov o automobil schopný uspokojiť požiadavky menšej rodiny si Seat týmto krokom vo väčšej miere otvoril dvere aj k firemným zákazníkom. Uvidíme, ako sa bude novému ST dariť. Triezve odhady hovoria o piatich stovkách predaných exemplárov počas budúceho roka, tie optimistickejší tipujú dokonca viac ako jeden tisíc.

Typickým zákazníkom kupujúcim Leon ST je ženatý muž vo veku okolo 48 rokov, ktorý má doma odrastajúce dieťa. To len tak na okraj a pre zaujímavosť.

leon_st_01.JPGleon_st_02.JPG 
Kombi odvodené od Leonu vyzerá na pohľad veľmi dobre. Z koncernovej trojice asi vôbec najlepšie.

Rozdiely?

Seat Leon dobre poznáme, predstavili sme si ako základný hatchback, tak aj športovo strihaný trojdverový Leon SC. Kombi používa predovšetkým v porovnaní s päťdverovou verziou takmer identickú techniku ​​(SC má skrátený rázvor náprav), takže nečakajte žiadne výrazné rozdiely. Pár sa ich ale nájde.

A týkajú sa predovšetkým rozmerov. Rázvor náprav činí 2636 mm, predný previs nesie hodnotu 853 mm. Tieto čísla by ste našli aj v tabuľkách pre hatchback. Čo sa však líšia, to je celková dĺžka, ktorá narástla o rovných 270 mm. Z predchádzajúcich viet jasne vyplýva, že Seat nahnal priestor zväčšením zadného previsu. Ten v kombi dosahuje na 1046 mm (teda o 270 mm viac ako v päťdverovej verzii).

leon_ofi_107.jpgleon_ofi_108.jpg 
Kombi nedostalo predĺžený rázvor náprav, o 27 centimetrov bol predĺžený len zadný previs. Rázvor je zhodný s hatchbackom.

Ďalšie rozdiely nájdeme v interiéri. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 587 litrov, absolútne maximum, ktoré môžete do Leonu ST napchať, je 1470 litrov v prípade, že sklopíte zadné operadlá a využijete úplne všetko od tej najnižšej podlahy až po strop. Keď už sme v batožinovom priestorr, môžeme spomenúť ešte ďalšie dva údaje. Vstupný otvor je široký 1,09 m, nákladová hrana sa nachádza vo výške 0,65 mm.

Sklopiť bude možné aj operadlo u sedadla spolujazdca, čím vznikne priestor pre naloženie predmetu dlhého až 2,67 m. Ako ale asi tušíte, štandardom táto záležitosť nie je a pretože ešte nepoznáme kompletný cenník, nemožno presne povedať, koľko bude potrebné si priplatiť. Čo sa ďalších rozdielov týka, potom väčšia zadná časť priniesla logicky tiež vyššiu hmotnosť. Oficiálne údaje hovoria o 45 kg navyše.

leon_st_02.JPGleon_st_09.JPG 
Batožinový priestor v praxi ponúkne v podstate to isté, čo u nás tak populárna Škoda Octavia. Papierovo je ale o niečo menší.

S výpočtom zmien týkajúcich sa batožinového priestoru sme v podstate vyčerpali všetky odlišnosti. Pretože vlastne až po zadnú nápravu sa kombi zhoduje s hatchbackom, je jasné, že čo do priestoru a ďalších vecí sa ničoho nového nedočkáme. Stručne povedané, vzadu je miesta celkom dosť, ale nie toľko, ako v Octavii, vpredu pôsobí Leon viac dynamicky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY