vytisknout velikost písma Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]

Ako posledný z dobre známej trojice Golf/Octavia/Leon dorazí na trh španielska variácia na nemecké kombi. Volá sa Leon ST a automobilka si od neho veľa sľubuje.
Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Rozdiely?
  2. Batožinový priestor s patentom, Desať v ponuke
  3. Leon ST FR, Fotogaléria (25x foto)
  4. Oficiálna fotogaléria (110x foto)

Seat sa teší na lepšie časy. S príchodom novej generácie modelu Leon sa na slovenskom a českom trhu zaujímavo zdvihli predajné čísla. V blízkej budúcnosti by to malo so Seat vyzerať ešte lepšie. Vôbec prvýkrát v histórii sa Leon bude predávať aj ako u nás toľko žiadaná verzia kombi. Okrem záujemcov o automobil schopný uspokojiť požiadavky menšej rodiny si Seat týmto krokom vo väčšej miere otvoril dvere aj k firemným zákazníkom. Uvidíme, ako sa bude novému ST dariť. Triezve odhady hovoria o piatich stovkách predaných exemplárov počas budúceho roka, tie optimistickejší tipujú dokonca viac ako jeden tisíc.

Typickým zákazníkom kupujúcim Leon ST je ženatý muž vo veku okolo 48 rokov, ktorý má doma odrastajúce dieťa. To len tak na okraj a pre zaujímavosť.

leon_st_01.JPGleon_st_02.JPG 
Kombi odvodené od Leonu vyzerá na pohľad veľmi dobre. Z koncernovej trojice asi vôbec najlepšie.

Rozdiely?

Seat Leon dobre poznáme, predstavili sme si ako základný hatchback, tak aj športovo strihaný trojdverový Leon SC. Kombi používa predovšetkým v porovnaní s päťdverovou verziou takmer identickú techniku ​​(SC má skrátený rázvor náprav), takže nečakajte žiadne výrazné rozdiely. Pár sa ich ale nájde.

A týkajú sa predovšetkým rozmerov. Rázvor náprav činí 2636 mm, predný previs nesie hodnotu 853 mm. Tieto čísla by ste našli aj v tabuľkách pre hatchback. Čo sa však líšia, to je celková dĺžka, ktorá narástla o rovných 270 mm. Z predchádzajúcich viet jasne vyplýva, že Seat nahnal priestor zväčšením zadného previsu. Ten v kombi dosahuje na 1046 mm (teda o 270 mm viac ako v päťdverovej verzii).

leon_ofi_107.jpgleon_ofi_108.jpg 
Kombi nedostalo predĺžený rázvor náprav, o 27 centimetrov bol predĺžený len zadný previs. Rázvor je zhodný s hatchbackom.

Ďalšie rozdiely nájdeme v interiéri. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 587 litrov, absolútne maximum, ktoré môžete do Leonu ST napchať, je 1470 litrov v prípade, že sklopíte zadné operadlá a využijete úplne všetko od tej najnižšej podlahy až po strop. Keď už sme v batožinovom priestorr, môžeme spomenúť ešte ďalšie dva údaje. Vstupný otvor je široký 1,09 m, nákladová hrana sa nachádza vo výške 0,65 mm.

Sklopiť bude možné aj operadlo u sedadla spolujazdca, čím vznikne priestor pre naloženie predmetu dlhého až 2,67 m. Ako ale asi tušíte, štandardom táto záležitosť nie je a pretože ešte nepoznáme kompletný cenník, nemožno presne povedať, koľko bude potrebné si priplatiť. Čo sa ďalších rozdielov týka, potom väčšia zadná časť priniesla logicky tiež vyššiu hmotnosť. Oficiálne údaje hovoria o 45 kg navyše.

leon_st_02.JPGleon_st_09.JPG 
Batožinový priestor v praxi ponúkne v podstate to isté, čo u nás tak populárna Škoda Octavia. Papierovo je ale o niečo menší.

S výpočtom zmien týkajúcich sa batožinového priestoru sme v podstate vyčerpali všetky odlišnosti. Pretože vlastne až po zadnú nápravu sa kombi zhoduje s hatchbackom, je jasné, že čo do priestoru a ďalších vecí sa ničoho nového nedočkáme. Stručne povedané, vzadu je miesta celkom dosť, ale nie toľko, ako v Octavii, vpredu pôsobí Leon viac dynamicky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY