vytisknout velikost písma Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]

Ako posledný z dobre známej trojice Golf/Octavia/Leon dorazí na trh španielska variácia na nemecké kombi. Volá sa Leon ST a automobilka si od neho veľa sľubuje.
Seat Leon ST ide do boja s Octaviou Combi a Golfom Variant [prvé dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Rozdiely?
  2. Batožinový priestor s patentom, Desať v ponuke
  3. Leon ST FR, Fotogaléria (25x foto)
  4. Oficiálna fotogaléria (110x foto)

Seat sa teší na lepšie časy. S príchodom novej generácie modelu Leon sa na slovenskom a českom trhu zaujímavo zdvihli predajné čísla. V blízkej budúcnosti by to malo so Seat vyzerať ešte lepšie. Vôbec prvýkrát v histórii sa Leon bude predávať aj ako u nás toľko žiadaná verzia kombi. Okrem záujemcov o automobil schopný uspokojiť požiadavky menšej rodiny si Seat týmto krokom vo väčšej miere otvoril dvere aj k firemným zákazníkom. Uvidíme, ako sa bude novému ST dariť. Triezve odhady hovoria o piatich stovkách predaných exemplárov počas budúceho roka, tie optimistickejší tipujú dokonca viac ako jeden tisíc.

Typickým zákazníkom kupujúcim Leon ST je ženatý muž vo veku okolo 48 rokov, ktorý má doma odrastajúce dieťa. To len tak na okraj a pre zaujímavosť.

leon_st_01.JPGleon_st_02.JPG 
Kombi odvodené od Leonu vyzerá na pohľad veľmi dobre. Z koncernovej trojice asi vôbec najlepšie.

Rozdiely?

Seat Leon dobre poznáme, predstavili sme si ako základný hatchback, tak aj športovo strihaný trojdverový Leon SC. Kombi používa predovšetkým v porovnaní s päťdverovou verziou takmer identickú techniku ​​(SC má skrátený rázvor náprav), takže nečakajte žiadne výrazné rozdiely. Pár sa ich ale nájde.

A týkajú sa predovšetkým rozmerov. Rázvor náprav činí 2636 mm, predný previs nesie hodnotu 853 mm. Tieto čísla by ste našli aj v tabuľkách pre hatchback. Čo sa však líšia, to je celková dĺžka, ktorá narástla o rovných 270 mm. Z predchádzajúcich viet jasne vyplýva, že Seat nahnal priestor zväčšením zadného previsu. Ten v kombi dosahuje na 1046 mm (teda o 270 mm viac ako v päťdverovej verzii).

leon_ofi_107.jpgleon_ofi_108.jpg 
Kombi nedostalo predĺžený rázvor náprav, o 27 centimetrov bol predĺžený len zadný previs. Rázvor je zhodný s hatchbackom.

Ďalšie rozdiely nájdeme v interiéri. Batožinový priestor ponúkne v základnom usporiadaní 587 litrov, absolútne maximum, ktoré môžete do Leonu ST napchať, je 1470 litrov v prípade, že sklopíte zadné operadlá a využijete úplne všetko od tej najnižšej podlahy až po strop. Keď už sme v batožinovom priestorr, môžeme spomenúť ešte ďalšie dva údaje. Vstupný otvor je široký 1,09 m, nákladová hrana sa nachádza vo výške 0,65 mm.

Sklopiť bude možné aj operadlo u sedadla spolujazdca, čím vznikne priestor pre naloženie predmetu dlhého až 2,67 m. Ako ale asi tušíte, štandardom táto záležitosť nie je a pretože ešte nepoznáme kompletný cenník, nemožno presne povedať, koľko bude potrebné si priplatiť. Čo sa ďalších rozdielov týka, potom väčšia zadná časť priniesla logicky tiež vyššiu hmotnosť. Oficiálne údaje hovoria o 45 kg navyše.

leon_st_02.JPGleon_st_09.JPG 
Batožinový priestor v praxi ponúkne v podstate to isté, čo u nás tak populárna Škoda Octavia. Papierovo je ale o niečo menší.

S výpočtom zmien týkajúcich sa batožinového priestoru sme v podstate vyčerpali všetky odlišnosti. Pretože vlastne až po zadnú nápravu sa kombi zhoduje s hatchbackom, je jasné, že čo do priestoru a ďalších vecí sa ničoho nového nedočkáme. Stručne povedané, vzadu je miesta celkom dosť, ale nie toľko, ako v Octavii, vpredu pôsobí Leon viac dynamicky.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen

Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi

Ford S-Max sa stal revolúciou. Európskemu publiku sa pokúsil ukázať, že praktické MPV vie jazdiť ako kvalitné osobné auto. A podarilo sa...

22.  6.  2016 | Jiří Duchoň
Test Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4: Veľmi dôkladná zmena identity

Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4

Meno Vitara síce zostalo, všetko ostatné je ale celkom iné. Na off-road rovno zabudnite, nová generácia nám pri teste totiž zo všetkého najviac pripomínala nafúknutý Swift.

22.  6.  2016 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek
Test jazdenky Renault Latitude (2011): luxus na kórejský spôsob

Test jazdenky Renault Latitude (2011): luxus na kórejský spôsob

Päťmetrový sedan Latitude sa mal v Renaulte stať náplasťou na sklamanie z eskapády s modelom Vel Satis. Ale ani on u európskych zákazníkov neuspel...

21.  6.  2016 | Jiří Duchoň

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY

Týchto 20 motorov obíďte v bazáre širokým oblúkom

Týchto 20 motorov obíďte v bazáre širokým o…

Uvažujete o kúpe jazdenky? Potom by sa vám možno mohol hodiť prehľad dvadsiatich motorov, ktoré sa vedia ľahko zmeniť v pascu.

30.  5.  2016 | | 6 N/A
10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých…

Poznáte to. Tie najspoľahlivejšie motory máme všetci vo svojich garážach. Napriek tomu nie je zlé vedieť aj o tých ďalších. Už preto, že doba je zlá a vývoju naozaj kvalitných motorov s veľkou výdržou nepraje. Odolných agregátov poznáme z minulosti nespočet, vyberáme však vzorku tých "novších", ktoré nás ešte nenútia jazdiť úplnými veteránmi. Náš výpočet má opäť podobu zoznamu, nie rebríčku. Poradie je preto abecedné.

22.  4.  2016 | | 1 N/A
12 najtrápnejších áut posledného desaťročia podľa magazínu Forbes

12 najtrápnejších áut posledného desaťročia…

Magazín Forbes zverejnil dvanástku najtrápnejších áut za poslednú dekádu. Je v nej pochopiteľne veľa amerických, ale na špičke sa prekvapivo stretnete s japonským a nemeckým autom.

22.  6.  2016 |
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: …

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?

19.  4.  2016 |
Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI …

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

25.  4.  2016 | | 1 N/A
10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale radšej nikdy nekupujte

10 lákavých ojazdených áut, ktoré si ale ra…

Niektoré veľmi zlé jazdenky sa maskujú v solídnom kabáte. Vybrali sme desiatku tých, ktorým je z rôznych dôvodov lepšie sa úplne vyhnúť.

26.  4.  2016 |
Rodinné autá, v ktorých budete vyzerať dobre

Rodinné autá, v ktorých budete vyzerať dobr…

MPV rôznych veľkostí sú zamerané na praktickosť, ale niektorým nechýba ani dávka imidžu, stádo koní pod kapotou či avantgardný dizajn.

22.  4.  2016 |
Korózia sa týka aj moderných áut. Tu sú dôkazy

Korózia sa týka aj moderných áut. Tu sú dôk…

Zhrdzavenie väčšina z nás považuje za najmenej "dôstojnú" závadu moderného vozidla. Sme schopní často odpustiť čokoľvek, ale pľuzgiere pod lakom alebo deravé plechy? Ani náhodou...

18.  4.  2016 | | 3 N/A
Desať klasických áut, ktoré by každý chcel mať v garáži

Desať klasických áut, ktoré by každý chcel …

Každý fanúšik áut má nejaký ten štvorkolesový sen. Niekto si ho dokáže aj splniť, inému zostane z najrôznejších dôvodov navždy vzdialený.

20.  4.  2016 |
Test Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4: Veľmi dôkladná zmena identity

Test Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4: Veľmi dôkla…

Meno Vitara síce zostalo, všetko ostatné je ale celkom iné. Na off-road rovno zabudnite, nová generácia nám pri teste totiž zo všetkého najviac pripomínala nafúknutý Swift.

22.  6.  2016 | | 1 N/A