vytisknout velikost písma Seat Leon ST Cupra oficiálne: Maximálka rovnaká, zrýchlenie horšie

Seat Leon ST Cupra oficiálne: Maximálka rovnaká, zrýchlenie horšie

Seat oficiálne predstavil Leon Cupra v prevedení kombi. Nič vyložene prekvapivého nečakajte. Technika i vzhľad sú identické so súčasnými hatchbackmi. Rozdiel je len v dynamike a v tom, že kufor ponúkne až 1470 litrov (po sklopení sedačiek).

Leon ST Cupra používa dvojlitrové TSI a dostupný bude v oboch známych variantoch. Tá slabšia ponúkne 195 kW (265 k), silnejšia potom disponuje výkonom 206 kW (280 k). Základné ST Cupra s manuálom došprintuje na stovku za 6,2 s, verzia s DSG je o desatinu lepší. Výkonnejšie prevedenie spraví stovku za 6,1 s s manuálom a za rovných šesť sekúnd s automatom.

Ako je známe, na slovenskom trhu sa ponúka len výkonnejšie prevedenie Cupra 280. Pre porovnanie, táto verzia s karosériou hatchback zvláda zrýchlenie z nuly na stovku za 5,7 s v kombinácii s DSG, respektíve za 5,8 s s manuálom. Na maximálnej rýchlosti sa nemení nič. Tá je stále elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Aj kombi dostane nastaviteľné tlmiče, samosvorný diferenciál, progresívne riadenie alebo systém Cupra Drive Profile. Štandardom sú diódové svetlomety, dve koncovky výfuku, difúzor, samozrejme veľké kolesá a športovo strihnutý interiér. Mimochodom, na prvé jazdné dojmy sa môžete tešiť už budúci mesiac.

leon_st_11.jpgleon_st_01.jpgleon_st_12.jpgleon_st_02.jpgleon_st_03.jpgleon_st_09.jpgleon_st_04.jpgleon_st_05.jpgleon_st_10.jpgleon_st_06.jpgleon_st_07.jpgleon_st_08.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY