vytisknout velikost písma Seat Leon ST Cupra oficiálne: Maximálka rovnaká, zrýchlenie horšie

Seat Leon ST Cupra oficiálne: Maximálka rovnaká, zrýchlenie horšie

Seat oficiálne predstavil Leon Cupra v prevedení kombi. Nič vyložene prekvapivého nečakajte. Technika i vzhľad sú identické so súčasnými hatchbackmi. Rozdiel je len v dynamike a v tom, že kufor ponúkne až 1470 litrov (po sklopení sedačiek).

Leon ST Cupra používa dvojlitrové TSI a dostupný bude v oboch známych variantoch. Tá slabšia ponúkne 195 kW (265 k), silnejšia potom disponuje výkonom 206 kW (280 k). Základné ST Cupra s manuálom došprintuje na stovku za 6,2 s, verzia s DSG je o desatinu lepší. Výkonnejšie prevedenie spraví stovku za 6,1 s s manuálom a za rovných šesť sekúnd s automatom.

Ako je známe, na slovenskom trhu sa ponúka len výkonnejšie prevedenie Cupra 280. Pre porovnanie, táto verzia s karosériou hatchback zvláda zrýchlenie z nuly na stovku za 5,7 s v kombinácii s DSG, respektíve za 5,8 s s manuálom. Na maximálnej rýchlosti sa nemení nič. Tá je stále elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Aj kombi dostane nastaviteľné tlmiče, samosvorný diferenciál, progresívne riadenie alebo systém Cupra Drive Profile. Štandardom sú diódové svetlomety, dve koncovky výfuku, difúzor, samozrejme veľké kolesá a športovo strihnutý interiér. Mimochodom, na prvé jazdné dojmy sa môžete tešiť už budúci mesiac.

leon_st_11.jpgleon_st_01.jpgleon_st_12.jpgleon_st_02.jpgleon_st_03.jpgleon_st_09.jpgleon_st_04.jpgleon_st_05.jpgleon_st_10.jpgleon_st_06.jpgleon_st_07.jpgleon_st_08.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY