vytisknout velikost písma Seat Leon ST Cupra oficiálne: Maximálka rovnaká, zrýchlenie horšie

Seat Leon ST Cupra oficiálne: Maximálka rovnaká, zrýchlenie horšie

Seat oficiálne predstavil Leon Cupra v prevedení kombi. Nič vyložene prekvapivého nečakajte. Technika i vzhľad sú identické so súčasnými hatchbackmi. Rozdiel je len v dynamike a v tom, že kufor ponúkne až 1470 litrov (po sklopení sedačiek).

Leon ST Cupra používa dvojlitrové TSI a dostupný bude v oboch známych variantoch. Tá slabšia ponúkne 195 kW (265 k), silnejšia potom disponuje výkonom 206 kW (280 k). Základné ST Cupra s manuálom došprintuje na stovku za 6,2 s, verzia s DSG je o desatinu lepší. Výkonnejšie prevedenie spraví stovku za 6,1 s s manuálom a za rovných šesť sekúnd s automatom.

Ako je známe, na slovenskom trhu sa ponúka len výkonnejšie prevedenie Cupra 280. Pre porovnanie, táto verzia s karosériou hatchback zvláda zrýchlenie z nuly na stovku za 5,7 s v kombinácii s DSG, respektíve za 5,8 s s manuálom. Na maximálnej rýchlosti sa nemení nič. Tá je stále elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Aj kombi dostane nastaviteľné tlmiče, samosvorný diferenciál, progresívne riadenie alebo systém Cupra Drive Profile. Štandardom sú diódové svetlomety, dve koncovky výfuku, difúzor, samozrejme veľké kolesá a športovo strihnutý interiér. Mimochodom, na prvé jazdné dojmy sa môžete tešiť už budúci mesiac.

leon_st_11.jpgleon_st_01.jpgleon_st_12.jpgleon_st_02.jpgleon_st_03.jpgleon_st_09.jpgleon_st_04.jpgleon_st_05.jpgleon_st_10.jpgleon_st_06.jpgleon_st_07.jpgleon_st_08.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY