vytisknout velikost písma Seat Leon dostal pohon zadných kolies, šesťvalec a 420 koní. Nie, nie je to vtip

Seat Leon dostal pohon zadných kolies, šesťvalec a 420 koní. Nie, nie je to vtip

Seat Leon s pohonom zadných kolies, šesťvalcovým motorom a výkonom 420 koní? Jasne, je prvého apríla a všetci už určite vieme, že Škoda Snowman bude snežná rolba, hovoríte si... Lenže pri tomto Seate je to celé trochu inak. Toto nie je aprílový vtip, ale nový pretekársky špeciál určený pre seriál STCC.

Dôkladne prepracovaný Seat Leon vznikol zo spolupráce švédskej pobočky tejto automobilky s tímom PWR Racing. Výsledok vyzerá pomerne pôsobivo, už kvôli v úvode spomínaným parametrom. Ide teda o zadnokolku, ktorú poháňa šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 309 kW (420 k).

Samozrejmosťou je samosvorný diferenciál a šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Špeciál určený pre Scandinavian Touring Car Championship stojí na osemnásťpalcových kolesách, za ktorými sa ukrývajú kotúče s veľkosťou 370 mm vpredu a 360 mm vzadu.

Prvé predsezónne testy čakajú na Leon STCC ešte tento mesiac.

stcc_1.jpgstcc_2.jpgstcc_3.jpgstcc_4.jpgstcc_5.jpgstcc_6.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY