vytisknout velikost písma Seat Leon dostal pohon zadných kolies, šesťvalec a 420 koní. Nie, nie je to vtip

Seat Leon dostal pohon zadných kolies, šesťvalec a 420 koní. Nie, nie je to vtip

Seat Leon s pohonom zadných kolies, šesťvalcovým motorom a výkonom 420 koní? Jasne, je prvého apríla a všetci už určite vieme, že Škoda Snowman bude snežná rolba, hovoríte si... Lenže pri tomto Seate je to celé trochu inak. Toto nie je aprílový vtip, ale nový pretekársky špeciál určený pre seriál STCC.

Dôkladne prepracovaný Seat Leon vznikol zo spolupráce švédskej pobočky tejto automobilky s tímom PWR Racing. Výsledok vyzerá pomerne pôsobivo, už kvôli v úvode spomínaným parametrom. Ide teda o zadnokolku, ktorú poháňa šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 309 kW (420 k).

Samozrejmosťou je samosvorný diferenciál a šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Špeciál určený pre Scandinavian Touring Car Championship stojí na osemnásťpalcových kolesách, za ktorými sa ukrývajú kotúče s veľkosťou 370 mm vpredu a 360 mm vzadu.

Prvé predsezónne testy čakajú na Leon STCC ešte tento mesiac.

stcc_1.jpgstcc_2.jpgstcc_3.jpgstcc_4.jpgstcc_5.jpgstcc_6.jpg
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY