vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu

Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu

Seat Leon Cupra je veľmi schopná predokolka, čo tento model dokázal už na jar minulého roka, keď zdolal Nürburgring v čase 7:58,4. Tento rok sa na štart rovnakého okruhu postavil Leon Cupra znovu, ale tentoraz vo verzii s karosériou kombi. A výsledkom nie je nič menej, než nový rekord v kategórii sériových kombi.

Podľa informácií britského Top Gearu, ktorý s touto správou prišiel, zvládol Leon Cupra ST vo svojej výkonnejšej verzii (280 koní) slávny okruh za 7 minút a 58 s. Áno, to tým pádom znamená, že napriek o 45 kg vyššej hmotnosti je kombík rýchlejší ako trojdverová verzia. Za volantom sa opäť predstavil Jordi Gené.

Možno ešte zaujímavejší je ale fakt, koho Leon Cupra ST porazil v kategórii kombi. Doterajším držiteľom tohto rekordu bolo totiž Audi RS4 Avant osadený atmosférickým osemvalcom a pohonom všetkých kolies. Uvidíme, ako dlho tento zápis Seatu vydrží. Až sa na štart postaví Golf R Variant, asi sa budú tabuľky prepisovať znova.

279024120.JPG334169544.jpg380917305.JPG583444918.jpg760864487.JPG770460467.JPG

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY