vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu

Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu

Seat Leon Cupra je veľmi schopná predokolka, čo tento model dokázal už na jar minulého roka, keď zdolal Nürburgring v čase 7:58,4. Tento rok sa na štart rovnakého okruhu postavil Leon Cupra znovu, ale tentoraz vo verzii s karosériou kombi. A výsledkom nie je nič menej, než nový rekord v kategórii sériových kombi.

Podľa informácií britského Top Gearu, ktorý s touto správou prišiel, zvládol Leon Cupra ST vo svojej výkonnejšej verzii (280 koní) slávny okruh za 7 minút a 58 s. Áno, to tým pádom znamená, že napriek o 45 kg vyššej hmotnosti je kombík rýchlejší ako trojdverová verzia. Za volantom sa opäť predstavil Jordi Gené.

Možno ešte zaujímavejší je ale fakt, koho Leon Cupra ST porazil v kategórii kombi. Doterajším držiteľom tohto rekordu bolo totiž Audi RS4 Avant osadený atmosférickým osemvalcom a pohonom všetkých kolies. Uvidíme, ako dlho tento zápis Seatu vydrží. Až sa na štart postaví Golf R Variant, asi sa budú tabuľky prepisovať znova.

279024120.JPG334169544.jpg380917305.JPG583444918.jpg760864487.JPG770460467.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY