vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra: Sériový výkon nestačí? Tak si doprajte 353 koní

Seat Leon Cupra: Sériový výkon nestačí? Tak si doprajte 353 koní

S naším dlhodobo testovaným Seatom Leon ST Cupra sme sa museli nedávno rozlúčiť. Počas celého pol roka sme nikdy nezažili situáciu, kedy by nám výkon tohto auta prišiel ako nedostatočný, ale ak by vám predsa len 290 koní prišlo málo, riešenia existujú. Možno v belgickej spoločnosti Shift.

Tá sa pozrela na dnes už starý Leon Cupra 280, ktorý ponúka podľa oficiálnych tabuliek 206 kW (280 k) a 350 Nm. Po inštalácii nového softvéru riadiacej jednotky a po niekoľkých ďalších úpravách sa základné parametre auta zmenili na 260 kW (353 k) a 493 Nm. Presné čísla týkajúce sa dynamiky k dispozícii nie sú, každopádne predné pneumatiky budú pri svižnej jazde dosť trpieť.

Mimochodom, keby niekoho zaujímalo zvyšovanie výkonu v Leone Cupra, nakoniec nemusí ani jazdiť do Belgicka. Napríklad kolegovia z českej spoločnosti Dieselpower ponúkajú pre model Cupra 280 navýšenie výkonu na 246 kW (335 k), respektíve zvýšenie krútiaceho momentu na 492 Nm. Táto zmena vás vyjde zhruba na 40 000 Kč (1 480 eur).

shiftec_1.jpgshiftec_2.jpgshiftec_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY