vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra: Sériový výkon nestačí? Tak si doprajte 353 koní

Seat Leon Cupra: Sériový výkon nestačí? Tak si doprajte 353 koní

S naším dlhodobo testovaným Seatom Leon ST Cupra sme sa museli nedávno rozlúčiť. Počas celého pol roka sme nikdy nezažili situáciu, kedy by nám výkon tohto auta prišiel ako nedostatočný, ale ak by vám predsa len 290 koní prišlo málo, riešenia existujú. Možno v belgickej spoločnosti Shift.

Tá sa pozrela na dnes už starý Leon Cupra 280, ktorý ponúka podľa oficiálnych tabuliek 206 kW (280 k) a 350 Nm. Po inštalácii nového softvéru riadiacej jednotky a po niekoľkých ďalších úpravách sa základné parametre auta zmenili na 260 kW (353 k) a 493 Nm. Presné čísla týkajúce sa dynamiky k dispozícii nie sú, každopádne predné pneumatiky budú pri svižnej jazde dosť trpieť.

Mimochodom, keby niekoho zaujímalo zvyšovanie výkonu v Leone Cupra, nakoniec nemusí ani jazdiť do Belgicka. Napríklad kolegovia z českej spoločnosti Dieselpower ponúkajú pre model Cupra 280 navýšenie výkonu na 246 kW (335 k), respektíve zvýšenie krútiaceho momentu na 492 Nm. Táto zmena vás vyjde zhruba na 40 000 Kč (1 480 eur).

shiftec_1.jpgshiftec_2.jpgshiftec_3.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY