vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra pristihnutý pri testoch na Nordschleife

Seat Leon Cupra pristihnutý pri testoch na Nordschleife

Ostrú verziu nového Seatu Leon neuvidíme v celej kráse skôr ako budúci rok. Ich vývoj je ale samozrejme prakticky pri konco. Prototypy teraz čakajú testovacie kilometre na Nürburgringu, kde prebieha najmä finálne ladenie podvozku.

Exemplár zachytený objektívom špionážneho kameramana je maskovaný príliš dôkladne na to, aby sme mohli čokoľvek zmysluplného vyvodzovať z jeho vzhľadu. Už predtým sme ale zistili, že Seat opäť ponúkne dve verzie rýchleho Leonu. Slabšia Cupra bude mať 265 koní, vrcholná Cupra R ich dostane 280. S prenosom výkonu si v oboch prípadoch budú musieť poradiť predné pneumatiky.

Rovnako ako jeho príbuzní Volkswagen Golf GTI a Škoda Octavia RS bude mať aj Seat Leon Cupra generátor vibrácií, ktorý pre cestujúcich vytvára ilúziu športového zvuku. Zvonku ale len ticho svištia ako všetky moderné preplňované autá.

Obidva nové rýchle Seaty majú byť uvedené na trh v budúcom roku, ale nie naraz. Podľa našich informácií príde najprv Cupra R, slabší model má nasledovať s niekoľkomesačným odstupom.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY