vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra pristihnutý pri testoch na Nordschleife

Seat Leon Cupra pristihnutý pri testoch na Nordschleife

Ostrú verziu nového Seatu Leon neuvidíme v celej kráse skôr ako budúci rok. Ich vývoj je ale samozrejme prakticky pri konco. Prototypy teraz čakajú testovacie kilometre na Nürburgringu, kde prebieha najmä finálne ladenie podvozku.

Exemplár zachytený objektívom špionážneho kameramana je maskovaný príliš dôkladne na to, aby sme mohli čokoľvek zmysluplného vyvodzovať z jeho vzhľadu. Už predtým sme ale zistili, že Seat opäť ponúkne dve verzie rýchleho Leonu. Slabšia Cupra bude mať 265 koní, vrcholná Cupra R ich dostane 280. S prenosom výkonu si v oboch prípadoch budú musieť poradiť predné pneumatiky.

Rovnako ako jeho príbuzní Volkswagen Golf GTI a Škoda Octavia RS bude mať aj Seat Leon Cupra generátor vibrácií, ktorý pre cestujúcich vytvára ilúziu športového zvuku. Zvonku ale len ticho svištia ako všetky moderné preplňované autá.

Obidva nové rýchle Seaty majú byť uvedené na trh v budúcom roku, ale nie naraz. Podľa našich informácií príde najprv Cupra R, slabší model má nasledovať s niekoľkomesačným odstupom.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY