vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Nebude to dlho trvať a na slovenskom trhu sa objaví ostrý Leon v prevedení Cupra. Ako sme písali už skôr, zatiaľ sa u nás predávať nebude základné prevedenie s výkonom 265 koní, ale rovno variant označovaný ako Cupra 280. Teda Leon osadený benzínovým dvojlitrom naladeným na 280 koní a 350 Nm.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne stovku za 5,8 s, v spojení s dvojspojkovými DSG je to o desatinu lepší čas. Najvyššia rýchlosť činí 250 km/h a za zmienku tiež stojí prítomnosť samosvorného diferenciálu na prednej náprave alebo hmotnosť 1395 kg. Základná cena má hodnotu 24,5 tisíca eur, pričom sa bavíme o päťdverovej karosérii. Za 26 tisíc eur zaobstaráte Leon Cupra s automatom.

Seat vo svojej tlačovej správe sľubuje zaujímavé veci. Tešiť sa máme napríklad na devätnásť palcové zliatinové kolesá, systém DCC alebo progresívne riadenie, a to v sériovej výbave. Kompletný cenník zatiaľ ešte k dispozícii nie je, avšak aj tak sa dá odhadnúť, ako na tom zhruba Leon Cupra bude v porovnaní s koncernovými súpermi. Bude na tom veľmi dobre.

Základná cena je vzhľadom k jazdným výkonom pomerne zaujímavá. Octavia RS začína na sume 23 tisíc eur. S maximálnym výkonom 220 koní pokorí stovku za 6,8 s, najviac sa rozbehne na 248 km/h. Vedľa šesťdesiatich koní musia ale záujemcovia o Octaviu oželieť uzávierku predného diferenciálu a veľké kolesá. Samozrejme argumentom pre kúpu Octavie môže byť fakt, že za cenu základného Leonu Cupra môžete kúpiť väčšie Combi.

Od Volkswagenu je pripravený Golf GTI v prevedení Performance. Ten štartuje s päťdverovou karosériou na sume vyššej len o niekoľko stoviek eur v porovnaní s ostrým Leonom. Uzávierku predného diferenciálu tu nájdete, avšak vystačiť si musíte s nižším výkonom. Ten v tomto prípade činí 230 koní. S manuálnou prevodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, najvyššia rýchlosť dosahuje obligátnych 250 km/h.

Uvidíme, ako presne bude vyzerať výbava Leonu Cupra. Podľa skúseností napríklad s nedávno testovaným Leonom ST by ale mala byť skôr lepšia ako v prípade koncernových súrodencov. Každopádne čo sa jazdy týka, už teraz je jasné, že za ponúkané peniaze dostanete najviac športovej muziky práve v Seate.

Cupra sa oficiálne začne predávať od prvého marca. Ešte tento rok príde tiež Leon ST Cupra.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY