vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Nebude to dlho trvať a na slovenskom trhu sa objaví ostrý Leon v prevedení Cupra. Ako sme písali už skôr, zatiaľ sa u nás predávať nebude základné prevedenie s výkonom 265 koní, ale rovno variant označovaný ako Cupra 280. Teda Leon osadený benzínovým dvojlitrom naladeným na 280 koní a 350 Nm.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne stovku za 5,8 s, v spojení s dvojspojkovými DSG je to o desatinu lepší čas. Najvyššia rýchlosť činí 250 km/h a za zmienku tiež stojí prítomnosť samosvorného diferenciálu na prednej náprave alebo hmotnosť 1395 kg. Základná cena má hodnotu 24,5 tisíca eur, pričom sa bavíme o päťdverovej karosérii. Za 26 tisíc eur zaobstaráte Leon Cupra s automatom.

Seat vo svojej tlačovej správe sľubuje zaujímavé veci. Tešiť sa máme napríklad na devätnásť palcové zliatinové kolesá, systém DCC alebo progresívne riadenie, a to v sériovej výbave. Kompletný cenník zatiaľ ešte k dispozícii nie je, avšak aj tak sa dá odhadnúť, ako na tom zhruba Leon Cupra bude v porovnaní s koncernovými súpermi. Bude na tom veľmi dobre.

Základná cena je vzhľadom k jazdným výkonom pomerne zaujímavá. Octavia RS začína na sume 23 tisíc eur. S maximálnym výkonom 220 koní pokorí stovku za 6,8 s, najviac sa rozbehne na 248 km/h. Vedľa šesťdesiatich koní musia ale záujemcovia o Octaviu oželieť uzávierku predného diferenciálu a veľké kolesá. Samozrejme argumentom pre kúpu Octavie môže byť fakt, že za cenu základného Leonu Cupra môžete kúpiť väčšie Combi.

Od Volkswagenu je pripravený Golf GTI v prevedení Performance. Ten štartuje s päťdverovou karosériou na sume vyššej len o niekoľko stoviek eur v porovnaní s ostrým Leonom. Uzávierku predného diferenciálu tu nájdete, avšak vystačiť si musíte s nižším výkonom. Ten v tomto prípade činí 230 koní. S manuálnou prevodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, najvyššia rýchlosť dosahuje obligátnych 250 km/h.

Uvidíme, ako presne bude vyzerať výbava Leonu Cupra. Podľa skúseností napríklad s nedávno testovaným Leonom ST by ale mala byť skôr lepšia ako v prípade koncernových súrodencov. Každopádne čo sa jazdy týka, už teraz je jasné, že za ponúkané peniaze dostanete najviac športovej muziky práve v Seate.

Cupra sa oficiálne začne predávať od prvého marca. Ešte tento rok príde tiež Leon ST Cupra.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY