vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Nebude to dlho trvať a na slovenskom trhu sa objaví ostrý Leon v prevedení Cupra. Ako sme písali už skôr, zatiaľ sa u nás predávať nebude základné prevedenie s výkonom 265 koní, ale rovno variant označovaný ako Cupra 280. Teda Leon osadený benzínovým dvojlitrom naladeným na 280 koní a 350 Nm.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne stovku za 5,8 s, v spojení s dvojspojkovými DSG je to o desatinu lepší čas. Najvyššia rýchlosť činí 250 km/h a za zmienku tiež stojí prítomnosť samosvorného diferenciálu na prednej náprave alebo hmotnosť 1395 kg. Základná cena má hodnotu 24,5 tisíca eur, pričom sa bavíme o päťdverovej karosérii. Za 26 tisíc eur zaobstaráte Leon Cupra s automatom.

Seat vo svojej tlačovej správe sľubuje zaujímavé veci. Tešiť sa máme napríklad na devätnásť palcové zliatinové kolesá, systém DCC alebo progresívne riadenie, a to v sériovej výbave. Kompletný cenník zatiaľ ešte k dispozícii nie je, avšak aj tak sa dá odhadnúť, ako na tom zhruba Leon Cupra bude v porovnaní s koncernovými súpermi. Bude na tom veľmi dobre.

Základná cena je vzhľadom k jazdným výkonom pomerne zaujímavá. Octavia RS začína na sume 23 tisíc eur. S maximálnym výkonom 220 koní pokorí stovku za 6,8 s, najviac sa rozbehne na 248 km/h. Vedľa šesťdesiatich koní musia ale záujemcovia o Octaviu oželieť uzávierku predného diferenciálu a veľké kolesá. Samozrejme argumentom pre kúpu Octavie môže byť fakt, že za cenu základného Leonu Cupra môžete kúpiť väčšie Combi.

Od Volkswagenu je pripravený Golf GTI v prevedení Performance. Ten štartuje s päťdverovou karosériou na sume vyššej len o niekoľko stoviek eur v porovnaní s ostrým Leonom. Uzávierku predného diferenciálu tu nájdete, avšak vystačiť si musíte s nižším výkonom. Ten v tomto prípade činí 230 koní. S manuálnou prevodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, najvyššia rýchlosť dosahuje obligátnych 250 km/h.

Uvidíme, ako presne bude vyzerať výbava Leonu Cupra. Podľa skúseností napríklad s nedávno testovaným Leonom ST by ale mala byť skôr lepšia ako v prípade koncernových súrodencov. Každopádne čo sa jazdy týka, už teraz je jasné, že za ponúkané peniaze dostanete najviac športovej muziky práve v Seate.

Cupra sa oficiálne začne predávať od prvého marca. Ešte tento rok príde tiež Leon ST Cupra.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY