vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Nebude to dlho trvať a na slovenskom trhu sa objaví ostrý Leon v prevedení Cupra. Ako sme písali už skôr, zatiaľ sa u nás predávať nebude základné prevedenie s výkonom 265 koní, ale rovno variant označovaný ako Cupra 280. Teda Leon osadený benzínovým dvojlitrom naladeným na 280 koní a 350 Nm.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne stovku za 5,8 s, v spojení s dvojspojkovými DSG je to o desatinu lepší čas. Najvyššia rýchlosť činí 250 km/h a za zmienku tiež stojí prítomnosť samosvorného diferenciálu na prednej náprave alebo hmotnosť 1395 kg. Základná cena má hodnotu 24,5 tisíca eur, pričom sa bavíme o päťdverovej karosérii. Za 26 tisíc eur zaobstaráte Leon Cupra s automatom.

Seat vo svojej tlačovej správe sľubuje zaujímavé veci. Tešiť sa máme napríklad na devätnásť palcové zliatinové kolesá, systém DCC alebo progresívne riadenie, a to v sériovej výbave. Kompletný cenník zatiaľ ešte k dispozícii nie je, avšak aj tak sa dá odhadnúť, ako na tom zhruba Leon Cupra bude v porovnaní s koncernovými súpermi. Bude na tom veľmi dobre.

Základná cena je vzhľadom k jazdným výkonom pomerne zaujímavá. Octavia RS začína na sume 23 tisíc eur. S maximálnym výkonom 220 koní pokorí stovku za 6,8 s, najviac sa rozbehne na 248 km/h. Vedľa šesťdesiatich koní musia ale záujemcovia o Octaviu oželieť uzávierku predného diferenciálu a veľké kolesá. Samozrejme argumentom pre kúpu Octavie môže byť fakt, že za cenu základného Leonu Cupra môžete kúpiť väčšie Combi.

Od Volkswagenu je pripravený Golf GTI v prevedení Performance. Ten štartuje s päťdverovou karosériou na sume vyššej len o niekoľko stoviek eur v porovnaní s ostrým Leonom. Uzávierku predného diferenciálu tu nájdete, avšak vystačiť si musíte s nižším výkonom. Ten v tomto prípade činí 230 koní. S manuálnou prevodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, najvyššia rýchlosť dosahuje obligátnych 250 km/h.

Uvidíme, ako presne bude vyzerať výbava Leonu Cupra. Podľa skúseností napríklad s nedávno testovaným Leonom ST by ale mala byť skôr lepšia ako v prípade koncernových súrodencov. Každopádne čo sa jazdy týka, už teraz je jasné, že za ponúkané peniaze dostanete najviac športovej muziky práve v Seate.

Cupra sa oficiálne začne predávať od prvého marca. Ešte tento rok príde tiež Leon ST Cupra.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY