vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Seat Leon Cupra poráža pomerom výkonu a ceny Octaviu RS aj VW Golf GTI

Nebude to dlho trvať a na slovenskom trhu sa objaví ostrý Leon v prevedení Cupra. Ako sme písali už skôr, zatiaľ sa u nás predávať nebude základné prevedenie s výkonom 265 koní, ale rovno variant označovaný ako Cupra 280. Teda Leon osadený benzínovým dvojlitrom naladeným na 280 koní a 350 Nm.

V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne stovku za 5,8 s, v spojení s dvojspojkovými DSG je to o desatinu lepší čas. Najvyššia rýchlosť činí 250 km/h a za zmienku tiež stojí prítomnosť samosvorného diferenciálu na prednej náprave alebo hmotnosť 1395 kg. Základná cena má hodnotu 24,5 tisíca eur, pričom sa bavíme o päťdverovej karosérii. Za 26 tisíc eur zaobstaráte Leon Cupra s automatom.

Seat vo svojej tlačovej správe sľubuje zaujímavé veci. Tešiť sa máme napríklad na devätnásť palcové zliatinové kolesá, systém DCC alebo progresívne riadenie, a to v sériovej výbave. Kompletný cenník zatiaľ ešte k dispozícii nie je, avšak aj tak sa dá odhadnúť, ako na tom zhruba Leon Cupra bude v porovnaní s koncernovými súpermi. Bude na tom veľmi dobre.

Základná cena je vzhľadom k jazdným výkonom pomerne zaujímavá. Octavia RS začína na sume 23 tisíc eur. S maximálnym výkonom 220 koní pokorí stovku za 6,8 s, najviac sa rozbehne na 248 km/h. Vedľa šesťdesiatich koní musia ale záujemcovia o Octaviu oželieť uzávierku predného diferenciálu a veľké kolesá. Samozrejme argumentom pre kúpu Octavie môže byť fakt, že za cenu základného Leonu Cupra môžete kúpiť väčšie Combi.

Od Volkswagenu je pripravený Golf GTI v prevedení Performance. Ten štartuje s päťdverovou karosériou na sume vyššej len o niekoľko stoviek eur v porovnaní s ostrým Leonom. Uzávierku predného diferenciálu tu nájdete, avšak vystačiť si musíte s nižším výkonom. Ten v tomto prípade činí 230 koní. S manuálnou prevodovkou zvládne Golf GTI Performance stovku za 6,4 s, najvyššia rýchlosť dosahuje obligátnych 250 km/h.

Uvidíme, ako presne bude vyzerať výbava Leonu Cupra. Podľa skúseností napríklad s nedávno testovaným Leonom ST by ale mala byť skôr lepšia ako v prípade koncernových súrodencov. Každopádne čo sa jazdy týka, už teraz je jasné, že za ponúkané peniaze dostanete najviac športovej muziky práve v Seate.

Cupra sa oficiálne začne predávať od prvého marca. Ešte tento rok príde tiež Leon ST Cupra.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

dnes | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY