vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra je najrýchlejšou predokolku na Nürburgringu

Seat Leon Cupra je najrýchlejšou predokolku na Nürburgringu

Nový Seat Leon Cupra prežil tento týždeň svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Ešte predtým si ale stihol odskočiť do pohoria Eifel na západe Nemecka, kde leží slávny Nürburgring aj so svojou obávanou Severnou slučkou.

Španielsky pretekár Jordi Gené dosiahol na Nordschleife času 7:58,4, čo je najlepší čas, aký kedy zašlo auto s pohonom predných kolies homologizované pre cestnú prevádzku.

K vynikajúcemu času Cupre nepochybne pomohli pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, dodávané v rámci balíka Performance Pack. Ten ďalej obsahuje športové brzdy Brembo a 19-palcové kolesá z ľahkej zliatiny.

Nový Seat Leon Cupra je geneticky spriaznený s Golfom GTI, ale aj Škodou Octavia RS. Preplňovaný štvorvalec EA888 s objemom 2,0 l je v prípade španielskeho vozu naladený na 280 koní.

Budeme sledovať, ako dlho rekord Seatu vydrží. O titul najrýchlejšej predokolky na Nürburgringu sa totiž chce uchádzať Honda so zbrusu novým Civicom Type-R.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY