vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat oficiálne predstavil podrobnosti týkajúce sa nového Leonu Cupra 290, o ktorom sme písali už skôr. Nová ostrejšie verzia dostane okrem niekoľkých vyložene detailných zmien exteriéru a interiéru predovšetkým novo ladený výfuk a výkon motora zvýšený na 213 kW (290 k). Do predaja na slovenskom trhu dorazí tento model koncom septembra, teda už o pár týždňov.

Aktuálne Leon Cupra 280 ponúka 206 kW (280 k), respektíve 350 Nm dostupných od 1700 do 5600 ot./min. Stovku voz zvládne podľa oficiálnych údajov za 5,9 s v kombinácii s manuálom a maximálne vystrelí na 250 km/h.

Leon Cupra 290 disponuje výkonom 213 kW (290 k) a vrcholom krútiaceho momentu 350 Nm, ktorý je ale dostupný v širšom pásme otáčok (do 5800 ot./min). Šprint na stovku sa zlepší o desatinu sekundy a maximálka zostáva rovnaká, pretože sa s obmedzovačom nehýbalo.

Na pohľad ostrejšiu verziu Leonu Cupra prakticky nemáte šancu spoznať, pretože jediným prvkom prezrádzajúcim zvýšený výkon je nápis Cupra 290 na zadku. Interiér potom ponúkne chrómové detaily, o ešte športovejšie naladenom výfuku už reč bola.

Cupra 290 sa začne predávať koncom septembra a v ponuke nahradí súčasnú Cupru 280, ktorá sa naďalej predávať nebude. Trochu pikantný je fakt, že už existujúca Cupra vykazuje výkon okolo tristo koní, takže je dosť možné, že každá súčasná Cupra 280 je zároveň aj Cupra 290.

cupra_1.jpgcupra_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY