vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat oficiálne predstavil podrobnosti týkajúce sa nového Leonu Cupra 290, o ktorom sme písali už skôr. Nová ostrejšie verzia dostane okrem niekoľkých vyložene detailných zmien exteriéru a interiéru predovšetkým novo ladený výfuk a výkon motora zvýšený na 213 kW (290 k). Do predaja na slovenskom trhu dorazí tento model koncom septembra, teda už o pár týždňov.

Aktuálne Leon Cupra 280 ponúka 206 kW (280 k), respektíve 350 Nm dostupných od 1700 do 5600 ot./min. Stovku voz zvládne podľa oficiálnych údajov za 5,9 s v kombinácii s manuálom a maximálne vystrelí na 250 km/h.

Leon Cupra 290 disponuje výkonom 213 kW (290 k) a vrcholom krútiaceho momentu 350 Nm, ktorý je ale dostupný v širšom pásme otáčok (do 5800 ot./min). Šprint na stovku sa zlepší o desatinu sekundy a maximálka zostáva rovnaká, pretože sa s obmedzovačom nehýbalo.

Na pohľad ostrejšiu verziu Leonu Cupra prakticky nemáte šancu spoznať, pretože jediným prvkom prezrádzajúcim zvýšený výkon je nápis Cupra 290 na zadku. Interiér potom ponúkne chrómové detaily, o ešte športovejšie naladenom výfuku už reč bola.

Cupra 290 sa začne predávať koncom septembra a v ponuke nahradí súčasnú Cupru 280, ktorá sa naďalej predávať nebude. Trochu pikantný je fakt, že už existujúca Cupra vykazuje výkon okolo tristo koní, takže je dosť možné, že každá súčasná Cupra 280 je zároveň aj Cupra 290.

cupra_1.jpgcupra_2.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY