vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat oficiálne predstavil podrobnosti týkajúce sa nového Leonu Cupra 290, o ktorom sme písali už skôr. Nová ostrejšie verzia dostane okrem niekoľkých vyložene detailných zmien exteriéru a interiéru predovšetkým novo ladený výfuk a výkon motora zvýšený na 213 kW (290 k). Do predaja na slovenskom trhu dorazí tento model koncom septembra, teda už o pár týždňov.

Aktuálne Leon Cupra 280 ponúka 206 kW (280 k), respektíve 350 Nm dostupných od 1700 do 5600 ot./min. Stovku voz zvládne podľa oficiálnych údajov za 5,9 s v kombinácii s manuálom a maximálne vystrelí na 250 km/h.

Leon Cupra 290 disponuje výkonom 213 kW (290 k) a vrcholom krútiaceho momentu 350 Nm, ktorý je ale dostupný v širšom pásme otáčok (do 5800 ot./min). Šprint na stovku sa zlepší o desatinu sekundy a maximálka zostáva rovnaká, pretože sa s obmedzovačom nehýbalo.

Na pohľad ostrejšiu verziu Leonu Cupra prakticky nemáte šancu spoznať, pretože jediným prvkom prezrádzajúcim zvýšený výkon je nápis Cupra 290 na zadku. Interiér potom ponúkne chrómové detaily, o ešte športovejšie naladenom výfuku už reč bola.

Cupra 290 sa začne predávať koncom septembra a v ponuke nahradí súčasnú Cupru 280, ktorá sa naďalej predávať nebude. Trochu pikantný je fakt, že už existujúca Cupra vykazuje výkon okolo tristo koní, takže je dosť možné, že každá súčasná Cupra 280 je zároveň aj Cupra 290.

cupra_1.jpgcupra_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY