vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat Leon Cupra 290 oficiálne. Na slovenskom trhu už čoskoro

Seat oficiálne predstavil podrobnosti týkajúce sa nového Leonu Cupra 290, o ktorom sme písali už skôr. Nová ostrejšie verzia dostane okrem niekoľkých vyložene detailných zmien exteriéru a interiéru predovšetkým novo ladený výfuk a výkon motora zvýšený na 213 kW (290 k). Do predaja na slovenskom trhu dorazí tento model koncom septembra, teda už o pár týždňov.

Aktuálne Leon Cupra 280 ponúka 206 kW (280 k), respektíve 350 Nm dostupných od 1700 do 5600 ot./min. Stovku voz zvládne podľa oficiálnych údajov za 5,9 s v kombinácii s manuálom a maximálne vystrelí na 250 km/h.

Leon Cupra 290 disponuje výkonom 213 kW (290 k) a vrcholom krútiaceho momentu 350 Nm, ktorý je ale dostupný v širšom pásme otáčok (do 5800 ot./min). Šprint na stovku sa zlepší o desatinu sekundy a maximálka zostáva rovnaká, pretože sa s obmedzovačom nehýbalo.

Na pohľad ostrejšiu verziu Leonu Cupra prakticky nemáte šancu spoznať, pretože jediným prvkom prezrádzajúcim zvýšený výkon je nápis Cupra 290 na zadku. Interiér potom ponúkne chrómové detaily, o ešte športovejšie naladenom výfuku už reč bola.

Cupra 290 sa začne predávať koncom septembra a v ponuke nahradí súčasnú Cupru 280, ktorá sa naďalej predávať nebude. Trochu pikantný je fakt, že už existujúca Cupra vykazuje výkon okolo tristo koní, takže je dosť možné, že každá súčasná Cupra 280 je zároveň aj Cupra 290.

cupra_1.jpgcupra_2.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY