vytisknout velikost písma Seat Leon Cupra 290: Môže byť vôbec lepší? [prvé jazdné dojmy]

Nielen naše redakcia považuje Seat Leon Cupra 280 za najlepší hot-hatch na trhu. Teraz prichádza verzia 290, ktorá má byť údajne ešte lepšia. Spoznajú ale vôbec zákazníci, že sa niečo zmenilo?
Seat Leon Cupra 290: Môže byť vôbec lepší? [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Seat Leon Cupra 290, Na pohľad rovnaký
  2. Rovnaký znamená stále najlepší, Len decentný facelift a tak je to dobre
  3. Seat Leon Cupra 290: Fotogaléria

Seat na slovenskom trhu predával iba Leon Cupra 280, čo znamená auto vybavené elektronicky riadeným predným diferenciálom VAQ a osadené motorom naladeným na 206 kW (280 koní). Určite nemusíme pripomínať, že sme tento model v prevedení ST (teda kombi) mali pol roka v redakcii a že sme ho vracali len veľmi neradi, pretože je jednoducho skvelý. Keď mi pristála v e-maile pozvánka na medzinárodnú prezentáciu verzie 290, okamžite sa mi vybavila základná otázka - je vôbec možné už tak podarené auto ešte ďalej vylepšiť?

Seat na rozdiel od Škody už nemá príliš kam ísť. Kým Octavia RS nemala diferenciál VAQ, čiže jeho príchod znamenal vo verzii RS230 celkom dôležitú zmenu, Cupra už túto vec dostala skôr, a tak sa nám novinky scvrkla len na dve menšie záležitosti. Po prvé sa zvyšoval oficiálny udávaný výkon, za druhé vozidlo dostalo nový výfuk.

_DSC0989.jpg_DSC0993.jpg_DSC1000.jpg_DSC1001.jpg_DSC1002.jpg_DSC1003.jpgNa pohľad spoznáte novú verziu Leonu Cupra len veľmi ťažko. Ono sa toho totiž s príchodom prevedenia 290 zas tak veľa nezmenilo

Určite si ale spomeniem na to, že sme počas dlhodobého testu Leonu ST Cupra boli niekoľkokrát na brzde a auto malo vždy vyšší výkon ako udávaných 206 kW (280 koní). Inak povedané, už predchádzajúca Cupra bola čo do výkonu v podstate Cupra 290. Navyše (a to sme neboli zďaleka jediní) sa počas dvoch meraní dostal výkon motora dokonca k hranici troch stoviek koní. Tu sa toho teda asi veľmi nezmení. Zdá sa, že jedinou skutočnou novinkou je len ten výfuk.

Na pohľad rovnaký

Pýtate sa, ako spoznáte Seat Leon Cupra 290 niekde na ulici? Odpoveď je celkom jednoduchá, na prvý pohľad nový variant asi nespoznáte. Automobilka sľubuje zliatinové kolesá, ktoré sú v štandarde devätnásťpalcové, dve koncovky výfuku alebo diódové svetlá, ale to už mal aj predchádzajúci variant a nič iného nového vlastne nie je. Jedinou záchranou je logo 290, ktoré ako jediné prezrádza, že pred vami stojí najnovšia Cupra.

Seat Leon Cupra 280 vs. Seat Leon Cupra 290
  Seat Leon Cupra 280 Seat Leon Cupra 290
Objem motoru [cm3] 1984 1984
Maximálny výkon [kW/k] 206/280 213/290
pri otáčkach [ot./min] 5600-6500 5900-6400
Maximálny krútiaci moment [Nm] 350 350
pri otáčkach [ot./min] 1700-5600 1700-5800
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] 5,9 5,8
Najvyššia rýchlosť [km/h] 250 250
Kombinovaná spotreba [l/100 km] 6,6 6,7

Nie je tomu inak ani v interiéri, kde ak nájdete sedadlá s výrazným tvarovaním, stále všetkým dobre známe ovládače, pomerne veľa priestoru a predovšetkým výbornú ergonómiu. Toto sme si ale už prebrali v niekoľkých testoch vrátane toho dlhodobého.

_DSC1013.jpg_DSC1004.jpg_DSC1011.jpg
Aj interiér dobre poznáme, po stránke ergonómie mu nie je veľmi čo vytýkať. Novinkou je vylepšený multimediálny systém

Jedna vec sa ale nakoniec zmenila aj v interiéri, Seat vymenil multimediálny systém. Ako je dnes zvykom, ten nový ponúkne lepšiu konektivitu, takže môžete veselo využívať prepojenie so smartfónmi cez funkciu MirrorLink, k dispozícii sú rôzne aplikácie vrátane tých priamo od Seatu a nový systém tiež zvládne čítať emaily, SMS správy alebo správy, ktoré vám niekto pošle cez Facebook.

Úprimne, na medzinárodnej prezentácii som si toto všetko vyskúšal len veľmi letmo a myslím, že ani v rámci klasického redakčného testu nebude na tieto veci veľa času. Prečo? No pretože sa predsa bavíme o Seate Leon Cupra 290. Osobne si myslím, že neexistuje zbytočnejšia záležitosť, než možnosť navštevovať Facebook v Leone Cupra, aj keď to asi niektorí zákazníci chcú.

_DSC1019.jpg_DSC1020.jpg_DSC1022.jpg_DSC1016.jpg_DSC1017.jpg_DSC1018.jpg
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY