vytisknout velikost písma Seat Leon 1.4 TSI dostal od Mcchip-dkr 174 koní a 304 Nm

Seat Leon 1.4 TSI dostal od Mcchip-dkr 174 koní a 304 Nm

O Seate Leon sa hovorí hlavne v kontexte vrcholnej a mimochodom výbornej verzie Cupra, ktorá sa samozrejme stáva pomerne často terčom rôznych úprav. Tuning ale nie je obmedzený len na najsilnejšie prevedenie, na svoje si prídu aj majitelia civilnejších variantov. Ak teda chcete podrobiť svoj Leon osadený napríklad motorom 1.4 TSI nejakému tomu ladeniu, môžete. Riešenie má napríklad mcchip-dkr.

Sériový Seat Leon 1.4 TSI disponuje maximom 110 kW (150 k) a vrchol krútiaceho momentu dosahuje na 250 Nm. Nemecký úpravca ponúka inštaláciu iného softvéru, ktorá v praxi zaberie aj s následnou optimalizáciou zhruba štyri až šesť hodín. Výsledkom je zvýšenie maximálnych parametrov motora na 128 kW (174 k) a 304 Nm.

Ako sa potom zmení dynamika vozidla, to mcchip-dkr neuvádza. Pre predstavu zopakujme, že päťdverový Leon so sériovým motorom 1.4 TSI ACT a manuálom zvládne akceleráciu z nuly na 100 km/h za rovných osem sekúnd a maximálne vytiahne 215 km/h.

Mimochodom kvôli ladeniu od mcchip-dkr nemusíte jazdiť do Nemecka. S touto spoločnosťou totiž spolupracuje AutoTechnologi sídliaci v českom Chodove. V praxi to vyzerá tak, že sa na Chodove voz zmeria, dáta sa odošlú do Nemecka, kde sa na ne pozrú ľudia práve od mcchip-dkr a následne je softvér nahraný opäť do automobilu u našich západných susedov v Čechách.

seat_leon_3.jpgseat_leon_1.jpgseat_leon_2.jpg
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY