vytisknout velikost písma Seat Leon 1.4 TSI dostal od Mcchip-dkr 174 koní a 304 Nm

Seat Leon 1.4 TSI dostal od Mcchip-dkr 174 koní a 304 Nm

O Seate Leon sa hovorí hlavne v kontexte vrcholnej a mimochodom výbornej verzie Cupra, ktorá sa samozrejme stáva pomerne často terčom rôznych úprav. Tuning ale nie je obmedzený len na najsilnejšie prevedenie, na svoje si prídu aj majitelia civilnejších variantov. Ak teda chcete podrobiť svoj Leon osadený napríklad motorom 1.4 TSI nejakému tomu ladeniu, môžete. Riešenie má napríklad mcchip-dkr.

Sériový Seat Leon 1.4 TSI disponuje maximom 110 kW (150 k) a vrchol krútiaceho momentu dosahuje na 250 Nm. Nemecký úpravca ponúka inštaláciu iného softvéru, ktorá v praxi zaberie aj s následnou optimalizáciou zhruba štyri až šesť hodín. Výsledkom je zvýšenie maximálnych parametrov motora na 128 kW (174 k) a 304 Nm.

Ako sa potom zmení dynamika vozidla, to mcchip-dkr neuvádza. Pre predstavu zopakujme, že päťdverový Leon so sériovým motorom 1.4 TSI ACT a manuálom zvládne akceleráciu z nuly na 100 km/h za rovných osem sekúnd a maximálne vytiahne 215 km/h.

Mimochodom kvôli ladeniu od mcchip-dkr nemusíte jazdiť do Nemecka. S touto spoločnosťou totiž spolupracuje AutoTechnologi sídliaci v českom Chodove. V praxi to vyzerá tak, že sa na Chodove voz zmeria, dáta sa odošlú do Nemecka, kde sa na ne pozrú ľudia práve od mcchip-dkr a následne je softvér nahraný opäť do automobilu u našich západných susedov v Čechách.

seat_leon_3.jpgseat_leon_1.jpgseat_leon_2.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY