vytisknout velikost písma Seat Leon 1.4 TSI dostal od Mcchip-dkr 174 koní a 304 Nm

Seat Leon 1.4 TSI dostal od Mcchip-dkr 174 koní a 304 Nm

O Seate Leon sa hovorí hlavne v kontexte vrcholnej a mimochodom výbornej verzie Cupra, ktorá sa samozrejme stáva pomerne často terčom rôznych úprav. Tuning ale nie je obmedzený len na najsilnejšie prevedenie, na svoje si prídu aj majitelia civilnejších variantov. Ak teda chcete podrobiť svoj Leon osadený napríklad motorom 1.4 TSI nejakému tomu ladeniu, môžete. Riešenie má napríklad mcchip-dkr.

Sériový Seat Leon 1.4 TSI disponuje maximom 110 kW (150 k) a vrchol krútiaceho momentu dosahuje na 250 Nm. Nemecký úpravca ponúka inštaláciu iného softvéru, ktorá v praxi zaberie aj s následnou optimalizáciou zhruba štyri až šesť hodín. Výsledkom je zvýšenie maximálnych parametrov motora na 128 kW (174 k) a 304 Nm.

Ako sa potom zmení dynamika vozidla, to mcchip-dkr neuvádza. Pre predstavu zopakujme, že päťdverový Leon so sériovým motorom 1.4 TSI ACT a manuálom zvládne akceleráciu z nuly na 100 km/h za rovných osem sekúnd a maximálne vytiahne 215 km/h.

Mimochodom kvôli ladeniu od mcchip-dkr nemusíte jazdiť do Nemecka. S touto spoločnosťou totiž spolupracuje AutoTechnologi sídliaci v českom Chodove. V praxi to vyzerá tak, že sa na Chodove voz zmeria, dáta sa odošlú do Nemecka, kde sa na ne pozrú ľudia práve od mcchip-dkr a následne je softvér nahraný opäť do automobilu u našich západných susedov v Čechách.

seat_leon_3.jpgseat_leon_1.jpgseat_leon_2.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY