vytisknout velikost písma Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával.
Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Aj napriek veľmi ťažkému záveru roka 2015 sa podarilo automobilke Seat vykázať čistý zisk po zdanení vo výške 6 miliónov eur. V porovnaní s inými koncernovými automobilkami to nie je síce žiadna sláva, ale pre Seat je to prvý pozitívny hospodársky výsledok od roku 2008.

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Navyše to bol práve Seat, nad ktorým skoršie vedenie koncernu VW chcelo definitívne zlomiť palicu. Chvíľu to naozaj vyzeralo, že sa VW Seatu zbaví.

Španielska automobilka ale nastúpila cestu reštrukturalizácie, modernizovala modelovú radu a vďaka šikovnému zdieľaniu koncernových dielov a platforiem ponúkla veľmi konkurencieschopné produkty za prijateľné peniaze. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával. Zákazníci sa evidentne naučili míňať.

Seat mal obrat vo výške 8,3 miliardy eur. Priemerná výška čistého zisku z predaného vozidla bola 3,5%, čo je pomerne bežná hodnota. U masových produktov sa marže pohybujú obvykle len medzi 1 a 6%. Seat si sľubuje oveľa lepšie výsledky v nasledujúcich rokoch, keď vstúpi do segmentu SUV. V ňom chce mať hneď tri modely.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY