vytisknout velikost písma Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával.
Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Aj napriek veľmi ťažkému záveru roka 2015 sa podarilo automobilke Seat vykázať čistý zisk po zdanení vo výške 6 miliónov eur. V porovnaní s inými koncernovými automobilkami to nie je síce žiadna sláva, ale pre Seat je to prvý pozitívny hospodársky výsledok od roku 2008.

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Navyše to bol práve Seat, nad ktorým skoršie vedenie koncernu VW chcelo definitívne zlomiť palicu. Chvíľu to naozaj vyzeralo, že sa VW Seatu zbaví.

Španielska automobilka ale nastúpila cestu reštrukturalizácie, modernizovala modelovú radu a vďaka šikovnému zdieľaniu koncernových dielov a platforiem ponúkla veľmi konkurencieschopné produkty za prijateľné peniaze. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával. Zákazníci sa evidentne naučili míňať.

Seat mal obrat vo výške 8,3 miliardy eur. Priemerná výška čistého zisku z predaného vozidla bola 3,5%, čo je pomerne bežná hodnota. U masových produktov sa marže pohybujú obvykle len medzi 1 a 6%. Seat si sľubuje oveľa lepšie výsledky v nasledujúcich rokoch, keď vstúpi do segmentu SUV. V ňom chce mať hneď tri modely.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY