vytisknout velikost písma Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával.
Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Aj napriek veľmi ťažkému záveru roka 2015 sa podarilo automobilke Seat vykázať čistý zisk po zdanení vo výške 6 miliónov eur. V porovnaní s inými koncernovými automobilkami to nie je síce žiadna sláva, ale pre Seat je to prvý pozitívny hospodársky výsledok od roku 2008.

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Navyše to bol práve Seat, nad ktorým skoršie vedenie koncernu VW chcelo definitívne zlomiť palicu. Chvíľu to naozaj vyzeralo, že sa VW Seatu zbaví.

Španielska automobilka ale nastúpila cestu reštrukturalizácie, modernizovala modelovú radu a vďaka šikovnému zdieľaniu koncernových dielov a platforiem ponúkla veľmi konkurencieschopné produkty za prijateľné peniaze. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával. Zákazníci sa evidentne naučili míňať.

Seat mal obrat vo výške 8,3 miliardy eur. Priemerná výška čistého zisku z predaného vozidla bola 3,5%, čo je pomerne bežná hodnota. U masových produktov sa marže pohybujú obvykle len medzi 1 a 6%. Seat si sľubuje oveľa lepšie výsledky v nasledujúcich rokoch, keď vstúpi do segmentu SUV. V ňom chce mať hneď tri modely.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY