vytisknout velikost písma Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával.
Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Aj napriek veľmi ťažkému záveru roka 2015 sa podarilo automobilke Seat vykázať čistý zisk po zdanení vo výške 6 miliónov eur. V porovnaní s inými koncernovými automobilkami to nie je síce žiadna sláva, ale pre Seat je to prvý pozitívny hospodársky výsledok od roku 2008.

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Navyše to bol práve Seat, nad ktorým skoršie vedenie koncernu VW chcelo definitívne zlomiť palicu. Chvíľu to naozaj vyzeralo, že sa VW Seatu zbaví.

Španielska automobilka ale nastúpila cestu reštrukturalizácie, modernizovala modelovú radu a vďaka šikovnému zdieľaniu koncernových dielov a platforiem ponúkla veľmi konkurencieschopné produkty za prijateľné peniaze. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával. Zákazníci sa evidentne naučili míňať.

Seat mal obrat vo výške 8,3 miliardy eur. Priemerná výška čistého zisku z predaného vozidla bola 3,5%, čo je pomerne bežná hodnota. U masových produktov sa marže pohybujú obvykle len medzi 1 a 6%. Seat si sľubuje oveľa lepšie výsledky v nasledujúcich rokoch, keď vstúpi do segmentu SUV. V ňom chce mať hneď tri modely.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY