vytisknout velikost písma Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával.
Seat je prvýkrát od roku 2008 v zisku. Zarobil 6 miliónov eur

Aj napriek veľmi ťažkému záveru roka 2015 sa podarilo automobilke Seat vykázať čistý zisk po zdanení vo výške 6 miliónov eur. V porovnaní s inými koncernovými automobilkami to nie je síce žiadna sláva, ale pre Seat je to prvý pozitívny hospodársky výsledok od roku 2008.

Ešte v roku 2014 bol Seat v strate 66 miliónov eur, takže vedenie automobilky má dôvod na radosť. Navyše to bol práve Seat, nad ktorým skoršie vedenie koncernu VW chcelo definitívne zlomiť palicu. Chvíľu to naozaj vyzeralo, že sa VW Seatu zbaví.

Španielska automobilka ale nastúpila cestu reštrukturalizácie, modernizovala modelovú radu a vďaka šikovnému zdieľaniu koncernových dielov a platforiem ponúkla veľmi konkurencieschopné produkty za prijateľné peniaze. Seat dokonca dosahoval vyššie marže, než očakával. Zákazníci sa evidentne naučili míňať.

Seat mal obrat vo výške 8,3 miliardy eur. Priemerná výška čistého zisku z predaného vozidla bola 3,5%, čo je pomerne bežná hodnota. U masových produktov sa marže pohybujú obvykle len medzi 1 a 6%. Seat si sľubuje oveľa lepšie výsledky v nasledujúcich rokoch, keď vstúpi do segmentu SUV. V ňom chce mať hneď tri modely.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY