vytisknout velikost písma Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Koncom tohtoročného leta dorazí k slovenským predajcom modernizovaný Seat Ibiza. Hoci v tlačovej správe nájdete predovšetkým informácie na tému multimediálneho systému, konektivity a systému MirrorLink, Ibiza dostala aj dôležitejšie novinky. Menil sa napríklad podvozok a do ponuky sa dostali nové motory. Samozrejmosťou je splnenie normy Euro 6.

Základným motorom je litrový trojvalec naladený na 55 kW (75 k), silnejšiu alternatívu potom predstavuje motor 1.0 TSI disponujúci výkonmi 70 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k). Vrcholom je tisícštyristovka TSI so systémom vypínania valcov, ktorú používa napríklad aj podstatne väčšia Škoda Superb. Aj v malej Ibize má tento agregát výkon 110 kW (150 k). Záujemcovia o diesel majú k dispozícii trojvalec 1.4 TDI vo verziách 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k).

Čo sa podvozka týka, nové sú pružiny, tlmiče aj stabilizátory. Ibiza dokonca dostala aj adaptívne tlmiče ponúkajúce nastavenie Comfort alebo Sport. Tie sú prirodzene za poplatok. Vo výbave sa potom objavuje napríklad multikolízna brzda alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Na pohľad spoznáte modernizované prevedenie predovšetkým podľa nových predných svetiel s diódami denného svietenia, nového dizajnu zliatinových kolies (16-17") alebo podľa farieb Moonstone Grey a Chilli Red.

ibiza_01.jpgibiza_02.jpgibiza_08.jpgibiza_04.jpgibiza_10.jpgibiza_06.jpgibiza_12.jpgibiza_03.jpgibiza_13.jpgibiza_14.jpgibiza_16.jpgibiza_17.jpgibiza_18.jpgibiza_19.jpgibiza_15.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY