vytisknout velikost písma Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Koncom tohtoročného leta dorazí k slovenským predajcom modernizovaný Seat Ibiza. Hoci v tlačovej správe nájdete predovšetkým informácie na tému multimediálneho systému, konektivity a systému MirrorLink, Ibiza dostala aj dôležitejšie novinky. Menil sa napríklad podvozok a do ponuky sa dostali nové motory. Samozrejmosťou je splnenie normy Euro 6.

Základným motorom je litrový trojvalec naladený na 55 kW (75 k), silnejšiu alternatívu potom predstavuje motor 1.0 TSI disponujúci výkonmi 70 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k). Vrcholom je tisícštyristovka TSI so systémom vypínania valcov, ktorú používa napríklad aj podstatne väčšia Škoda Superb. Aj v malej Ibize má tento agregát výkon 110 kW (150 k). Záujemcovia o diesel majú k dispozícii trojvalec 1.4 TDI vo verziách 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k).

Čo sa podvozka týka, nové sú pružiny, tlmiče aj stabilizátory. Ibiza dokonca dostala aj adaptívne tlmiče ponúkajúce nastavenie Comfort alebo Sport. Tie sú prirodzene za poplatok. Vo výbave sa potom objavuje napríklad multikolízna brzda alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Na pohľad spoznáte modernizované prevedenie predovšetkým podľa nových predných svetiel s diódami denného svietenia, nového dizajnu zliatinových kolies (16-17") alebo podľa farieb Moonstone Grey a Chilli Red.

ibiza_01.jpgibiza_02.jpgibiza_08.jpgibiza_04.jpgibiza_10.jpgibiza_06.jpgibiza_12.jpgibiza_03.jpgibiza_13.jpgibiza_14.jpgibiza_16.jpgibiza_17.jpgibiza_18.jpgibiza_19.jpgibiza_15.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY