vytisknout velikost písma Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Koncom tohtoročného leta dorazí k slovenským predajcom modernizovaný Seat Ibiza. Hoci v tlačovej správe nájdete predovšetkým informácie na tému multimediálneho systému, konektivity a systému MirrorLink, Ibiza dostala aj dôležitejšie novinky. Menil sa napríklad podvozok a do ponuky sa dostali nové motory. Samozrejmosťou je splnenie normy Euro 6.

Základným motorom je litrový trojvalec naladený na 55 kW (75 k), silnejšiu alternatívu potom predstavuje motor 1.0 TSI disponujúci výkonmi 70 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k). Vrcholom je tisícštyristovka TSI so systémom vypínania valcov, ktorú používa napríklad aj podstatne väčšia Škoda Superb. Aj v malej Ibize má tento agregát výkon 110 kW (150 k). Záujemcovia o diesel majú k dispozícii trojvalec 1.4 TDI vo verziách 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k).

Čo sa podvozka týka, nové sú pružiny, tlmiče aj stabilizátory. Ibiza dokonca dostala aj adaptívne tlmiče ponúkajúce nastavenie Comfort alebo Sport. Tie sú prirodzene za poplatok. Vo výbave sa potom objavuje napríklad multikolízna brzda alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Na pohľad spoznáte modernizované prevedenie predovšetkým podľa nových predných svetiel s diódami denného svietenia, nového dizajnu zliatinových kolies (16-17") alebo podľa farieb Moonstone Grey a Chilli Red.

ibiza_01.jpgibiza_02.jpgibiza_08.jpgibiza_04.jpgibiza_10.jpgibiza_06.jpgibiza_12.jpgibiza_03.jpgibiza_13.jpgibiza_14.jpgibiza_16.jpgibiza_17.jpgibiza_18.jpgibiza_19.jpgibiza_15.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY