vytisknout velikost písma Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Seat Ibiza má po facelifte. Iný je podvozok, interiér aj dizajn

Koncom tohtoročného leta dorazí k slovenským predajcom modernizovaný Seat Ibiza. Hoci v tlačovej správe nájdete predovšetkým informácie na tému multimediálneho systému, konektivity a systému MirrorLink, Ibiza dostala aj dôležitejšie novinky. Menil sa napríklad podvozok a do ponuky sa dostali nové motory. Samozrejmosťou je splnenie normy Euro 6.

Základným motorom je litrový trojvalec naladený na 55 kW (75 k), silnejšiu alternatívu potom predstavuje motor 1.0 TSI disponujúci výkonmi 70 kW (90 k) alebo 81 kW (110 k). Vrcholom je tisícštyristovka TSI so systémom vypínania valcov, ktorú používa napríklad aj podstatne väčšia Škoda Superb. Aj v malej Ibize má tento agregát výkon 110 kW (150 k). Záujemcovia o diesel majú k dispozícii trojvalec 1.4 TDI vo verziách 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k).

Čo sa podvozka týka, nové sú pružiny, tlmiče aj stabilizátory. Ibiza dokonca dostala aj adaptívne tlmiče ponúkajúce nastavenie Comfort alebo Sport. Tie sú prirodzene za poplatok. Vo výbave sa potom objavuje napríklad multikolízna brzda alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Na pohľad spoznáte modernizované prevedenie predovšetkým podľa nových predných svetiel s diódami denného svietenia, nového dizajnu zliatinových kolies (16-17") alebo podľa farieb Moonstone Grey a Chilli Red.

ibiza_01.jpgibiza_02.jpgibiza_08.jpgibiza_04.jpgibiza_10.jpgibiza_06.jpgibiza_12.jpgibiza_03.jpgibiza_13.jpgibiza_14.jpgibiza_16.jpgibiza_17.jpgibiza_18.jpgibiza_19.jpgibiza_15.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY