vytisknout velikost písma Seat Ibiza Cupra R13: tridsať koní navyše pre 150 záujemcov

Seat Ibiza Cupra R13: tridsať koní navyše pre 150 záujemcov

Na trh mieri limitovaná edícia modelu Seat Ibiza Cupra. Tá dostala označenie R13 a vznikla v spolupráci so spoločnosťou ABT. Priostrený španielsky hatchback spoznáte podľa osemnásťpalcových kolies s pneumatikami o rozmere 215/40 R18. Novinkou je tiež upravený zadný difúzor a zadný spojler. Interiér ponúkne kožený volant, samozrejme športové sedadlá a bohatú výbavu (automatická klimatizácia, navigácia, parkovacie senzory...).

Dostalo sa taktiež na úpravu techniky, a to nie celkom zanedbateľnú. Športovo ladený podvozok je nižší o dvadsať milimetrov. O patričnú dynamiku sa potom vďaka zásahu ABT do riadiacej jednotky postará zvýšený výkon. Pôvodne je preplňovaná jedna-štvorka naladená na 180 koní, R13 vyprodukuje maximum 210 koní. S prenosom všetkého výkonu na cestu cez prednú nápravu vypomôže systém XDS.

Sľubne vyzerajúci hatchback má z nášho pohľadu dva problémy. Vznikne iba 150 kusov a všetky sa budú predávať vo Švajčiarsku. Cena jedného takého exemplára je 26 375 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY