vytisknout velikost písma Seat Ibiza Cupra R13: tridsať koní navyše pre 150 záujemcov

Seat Ibiza Cupra R13: tridsať koní navyše pre 150 záujemcov

Na trh mieri limitovaná edícia modelu Seat Ibiza Cupra. Tá dostala označenie R13 a vznikla v spolupráci so spoločnosťou ABT. Priostrený španielsky hatchback spoznáte podľa osemnásťpalcových kolies s pneumatikami o rozmere 215/40 R18. Novinkou je tiež upravený zadný difúzor a zadný spojler. Interiér ponúkne kožený volant, samozrejme športové sedadlá a bohatú výbavu (automatická klimatizácia, navigácia, parkovacie senzory...).

Dostalo sa taktiež na úpravu techniky, a to nie celkom zanedbateľnú. Športovo ladený podvozok je nižší o dvadsať milimetrov. O patričnú dynamiku sa potom vďaka zásahu ABT do riadiacej jednotky postará zvýšený výkon. Pôvodne je preplňovaná jedna-štvorka naladená na 180 koní, R13 vyprodukuje maximum 210 koní. S prenosom všetkého výkonu na cestu cez prednú nápravu vypomôže systém XDS.

Sľubne vyzerajúci hatchback má z nášho pohľadu dva problémy. Vznikne iba 150 kusov a všetky sa budú predávať vo Švajčiarsku. Cena jedného takého exemplára je 26 375 eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY