vytisknout velikost písma Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál
Zoznam kapitol
  1. Seat Ibiza Cupra
  2. Fotogaléria: Seat Ibiza Cupra

Skutočne sa potvrdilo to, čo sme písali pred tromi mesiacmi. Hot hatch Seat Ibiza v ostrej verzii Cupra dostal motor 1.8 TSI namiesto skoršej jednotky 1.4 TSI. Navyše teraz konečne môžete mať klasickú manuálnu prevodovku, skôr bolo možné motor spojiť len s automatom DSG.

seat (1).jpgseat (5).jpgseat (8).jpgPod kapotu sa nasťahoval motor 1.8 TSI a manuálna prevodovka. Po novom má Seat Ibiza Cupra aj nastaviteľné tlmiče a odozvu posilňovača riadenia

Princíp upsizingu je v dnešnej dobe, a v koncerne VW obzvlášť, skutočne veľmi unikátna záležitosť. Ak sa toho VW chytí, mohli by sme sa o pár rokov dočkať napríklad Škody Octavia RS 5.2 V10... Ale teraz už opäť vážne.

Motor 1.4 TSI s preplňovaním Twincharger (kompresor pre nástup z nízkych otáčok a turbo pre tlak v tých vyšších) bol svojho času niekoľkonásobný víťaz ankety Engine of the year. Je ale príliš zložitý a drahý a Volkswagen od neho upustil.

Jednotka 1.8 TSI teraz posiela cez šesťstupňový manuál a diferenciál so systémom XDS (elektronika supluje funkciu uzávierky) výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 320 Nm. Ten je k dispozícii v rozmedzí 1450 až 4200 ot./min. Proti predchádzajúcemu motoru 1.4 TSI je to zlepšenie o 12 koní a hneď 70 Nm.

Pokiaľ ide o dynamiku, Seat Ibiza Cupra zrýchli na stovku za 6,7 ​​sekundy, rozbehne sa na 235 km/h a podľa normy NEDC spotrebuje rovných šesť litrov na 100 km. Po novom sú k dispozícii aj prepínateľné tlmiče, ktorých tuhosť si môžete nastaviť v režimoch Comfort a Sport. S tým sa zmení aj nastavenie odozvy posilňovača riadenia.

Potom už sa novinky týkajú predovšetkým výbavy, farieb, kolies a rôznych aplikácií a konektivity. Faceliftovaná Ibiza Cupra by sa mala na trhu objaviť vzápätí po predstavení na autosalóne vo Frankfurte.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY