vytisknout velikost písma Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál
Zoznam kapitol
  1. Seat Ibiza Cupra
  2. Fotogaléria: Seat Ibiza Cupra

Skutočne sa potvrdilo to, čo sme písali pred tromi mesiacmi. Hot hatch Seat Ibiza v ostrej verzii Cupra dostal motor 1.8 TSI namiesto skoršej jednotky 1.4 TSI. Navyše teraz konečne môžete mať klasickú manuálnu prevodovku, skôr bolo možné motor spojiť len s automatom DSG.

seat (1).jpgseat (5).jpgseat (8).jpgPod kapotu sa nasťahoval motor 1.8 TSI a manuálna prevodovka. Po novom má Seat Ibiza Cupra aj nastaviteľné tlmiče a odozvu posilňovača riadenia

Princíp upsizingu je v dnešnej dobe, a v koncerne VW obzvlášť, skutočne veľmi unikátna záležitosť. Ak sa toho VW chytí, mohli by sme sa o pár rokov dočkať napríklad Škody Octavia RS 5.2 V10... Ale teraz už opäť vážne.

Motor 1.4 TSI s preplňovaním Twincharger (kompresor pre nástup z nízkych otáčok a turbo pre tlak v tých vyšších) bol svojho času niekoľkonásobný víťaz ankety Engine of the year. Je ale príliš zložitý a drahý a Volkswagen od neho upustil.

Jednotka 1.8 TSI teraz posiela cez šesťstupňový manuál a diferenciál so systémom XDS (elektronika supluje funkciu uzávierky) výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 320 Nm. Ten je k dispozícii v rozmedzí 1450 až 4200 ot./min. Proti predchádzajúcemu motoru 1.4 TSI je to zlepšenie o 12 koní a hneď 70 Nm.

Pokiaľ ide o dynamiku, Seat Ibiza Cupra zrýchli na stovku za 6,7 ​​sekundy, rozbehne sa na 235 km/h a podľa normy NEDC spotrebuje rovných šesť litrov na 100 km. Po novom sú k dispozícii aj prepínateľné tlmiče, ktorých tuhosť si môžete nastaviť v režimoch Comfort a Sport. S tým sa zmení aj nastavenie odozvy posilňovača riadenia.

Potom už sa novinky týkajú predovšetkým výbavy, farieb, kolies a rôznych aplikácií a konektivity. Faceliftovaná Ibiza Cupra by sa mala na trhu objaviť vzápätí po predstavení na autosalóne vo Frankfurte.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY