vytisknout velikost písma Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál
Zoznam kapitol
  1. Seat Ibiza Cupra
  2. Fotogaléria: Seat Ibiza Cupra

Skutočne sa potvrdilo to, čo sme písali pred tromi mesiacmi. Hot hatch Seat Ibiza v ostrej verzii Cupra dostal motor 1.8 TSI namiesto skoršej jednotky 1.4 TSI. Navyše teraz konečne môžete mať klasickú manuálnu prevodovku, skôr bolo možné motor spojiť len s automatom DSG.

seat (1).jpgseat (5).jpgseat (8).jpgPod kapotu sa nasťahoval motor 1.8 TSI a manuálna prevodovka. Po novom má Seat Ibiza Cupra aj nastaviteľné tlmiče a odozvu posilňovača riadenia

Princíp upsizingu je v dnešnej dobe, a v koncerne VW obzvlášť, skutočne veľmi unikátna záležitosť. Ak sa toho VW chytí, mohli by sme sa o pár rokov dočkať napríklad Škody Octavia RS 5.2 V10... Ale teraz už opäť vážne.

Motor 1.4 TSI s preplňovaním Twincharger (kompresor pre nástup z nízkych otáčok a turbo pre tlak v tých vyšších) bol svojho času niekoľkonásobný víťaz ankety Engine of the year. Je ale príliš zložitý a drahý a Volkswagen od neho upustil.

Jednotka 1.8 TSI teraz posiela cez šesťstupňový manuál a diferenciál so systémom XDS (elektronika supluje funkciu uzávierky) výkon 141 kW (192 k) a krútiaci moment 320 Nm. Ten je k dispozícii v rozmedzí 1450 až 4200 ot./min. Proti predchádzajúcemu motoru 1.4 TSI je to zlepšenie o 12 koní a hneď 70 Nm.

Pokiaľ ide o dynamiku, Seat Ibiza Cupra zrýchli na stovku za 6,7 ​​sekundy, rozbehne sa na 235 km/h a podľa normy NEDC spotrebuje rovných šesť litrov na 100 km. Po novom sú k dispozícii aj prepínateľné tlmiče, ktorých tuhosť si môžete nastaviť v režimoch Comfort a Sport. S tým sa zmení aj nastavenie odozvy posilňovača riadenia.

Potom už sa novinky týkajú predovšetkým výbavy, farieb, kolies a rôznych aplikácií a konektivity. Faceliftovaná Ibiza Cupra by sa mala na trhu objaviť vzápätí po predstavení na autosalóne vo Frankfurte.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY