vytisknout velikost písma Seat dokončuje prípravy nového crossoveru na platforme MQB

Značka Seat potvrdila, že finišuje s prípravami svojho SUV, ktorého sa dočkáme zrejme v roku 2016.
Seat dokončuje prípravy nového crossoveru na platforme MQB

Crossovermi sa zatiaľ v Seate nezaoberali, ak teda za SUV nepovažujete napríklad Seat Altea Freetrack. S príchodom vydareného modelu Seat Leon a jeho čerstvej kombiverzie Seat Leon ST sa však zdá, že španielska odnož VW Group chytá nový dych a plánuje expandovať aj do ďalších segmentov. Pripomeňme, že na ženevskom autosalóne v roku 2011 oslávila svoju premiéru štúdia Seat IBX.

Seat IBX Crossover prev 1.jpgSeat IBX Crossover prev 2.jpgSeat IBX Crossover prev 3.jpgSeat IBX Crossover prev 4.jpgSeat IBX Crossover prev 5.jpg
Štúdia Seat IBX z roku 2011 je základom pripravovaného crossoveru

A práve z tohto konceptu má sériová novinka, ktorej výroba by mala nabehnúť v roku 2016, vychádzať. Podľa zákulisných informácií nesie zatiaľ interné označenie Tribu a je (celkom pochopiteľne) významne ovplyvnená stylingom aktuálneho Leonu. Tešiť sa tak údajne môžeme na členitú kapotu s výrazným prelisom uprostred, päťuholníkové, ostro rezané predné svetlá LED alebo jednoduchú lichobežníkovou masku chladiča.

Nové SUV od Seatu vznikne na koncernovej podlahovej plošine MQB a na trhu zamieri najmä proti autám Hyundai ix35 alebo Nissan Qashqai, o ponúkaných pohonných jednotkách zatiaľ informácie nemáme. Nový model by mal byť pre výrobu definitívne schválený ešte do Vianoc, ale pôjde zrejme už len o formálny krok.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY