vytisknout velikost písma Seat dokončuje prípravy nového crossoveru na platforme MQB

Značka Seat potvrdila, že finišuje s prípravami svojho SUV, ktorého sa dočkáme zrejme v roku 2016.
Seat dokončuje prípravy nového crossoveru na platforme MQB

Crossovermi sa zatiaľ v Seate nezaoberali, ak teda za SUV nepovažujete napríklad Seat Altea Freetrack. S príchodom vydareného modelu Seat Leon a jeho čerstvej kombiverzie Seat Leon ST sa však zdá, že španielska odnož VW Group chytá nový dych a plánuje expandovať aj do ďalších segmentov. Pripomeňme, že na ženevskom autosalóne v roku 2011 oslávila svoju premiéru štúdia Seat IBX.

Seat IBX Crossover prev 1.jpgSeat IBX Crossover prev 2.jpgSeat IBX Crossover prev 3.jpgSeat IBX Crossover prev 4.jpgSeat IBX Crossover prev 5.jpg
Štúdia Seat IBX z roku 2011 je základom pripravovaného crossoveru

A práve z tohto konceptu má sériová novinka, ktorej výroba by mala nabehnúť v roku 2016, vychádzať. Podľa zákulisných informácií nesie zatiaľ interné označenie Tribu a je (celkom pochopiteľne) významne ovplyvnená stylingom aktuálneho Leonu. Tešiť sa tak údajne môžeme na členitú kapotu s výrazným prelisom uprostred, päťuholníkové, ostro rezané predné svetlá LED alebo jednoduchú lichobežníkovou masku chladiča.

Nové SUV od Seatu vznikne na koncernovej podlahovej plošine MQB a na trhu zamieri najmä proti autám Hyundai ix35 alebo Nissan Qashqai, o ponúkaných pohonných jednotkách zatiaľ informácie nemáme. Nový model by mal byť pre výrobu definitívne schválený ešte do Vianoc, ale pôjde zrejme už len o formálny krok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY