vytisknout velikost písma Seat chce vyrábať naftové modely Cupra. Prvý bude Leon ST Bi-TDI

Chceli by ste rýchle športové naftové kombi? Seat možno také postaví, tak mu držte palce.
Seat chce vyrábať naftové modely Cupra. Prvý bude Leon ST Bi-TDI

Seat sa pohráva s myšlienkou priniesť na trh vozidlá s označením Cupra, ktoré budú mať silné turbodiesely TDI a karosériu kombi. Naznačil to šéf automobilky Jürgen Stackmann pri rozhovore s britským magazínom Autocar na autosalóne v Barcelone.

seat (1).jpgseat (2).jpgseat (3).jpgNielenže Seat rozšíril ponuku modelov Cupra o rýchle kombi ST, ale čoskoro by sa pod kapotu vozidiel s označením Cupra mohol pozrieť aj silný naftový motor, zrejme dvoma turbami preplňovaný dvojliter TDI

Prvým modelom by mohol byť Leon ST, ktorý zrejme dostane naftový štvorvalec bi-turbo z nového Passatu s výkonom 240 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Očakávajú sa hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Seat teraz zvažuje, či sa mu také modely oplatia a či budú zákazníci ochotní za ne priplácať.

Automobilka priznáva, že takéto modely nemôžu byť podliezavo lacné. Je potrebné novým spôsobom naladiť podvozok a upraviť motory aj prevodovky pre použitie v športovo zameranom vozidle. To si vyžiada napríklad prepracovanie chladenia a tiež mazanie.

Popri modeli Leon ST by mohla vzniknúť aj rýchla naftová Ibiza a Seat nevylučuje ani ostrý model nadchádzajúceho nového SUV, ktoré bude pre španielsku automobilku vyrábať značka Škoda v Česku.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY