vytisknout velikost písma Seat chce vyrábať naftové modely Cupra. Prvý bude Leon ST Bi-TDI

Chceli by ste rýchle športové naftové kombi? Seat možno také postaví, tak mu držte palce.
Seat chce vyrábať naftové modely Cupra. Prvý bude Leon ST Bi-TDI

Seat sa pohráva s myšlienkou priniesť na trh vozidlá s označením Cupra, ktoré budú mať silné turbodiesely TDI a karosériu kombi. Naznačil to šéf automobilky Jürgen Stackmann pri rozhovore s britským magazínom Autocar na autosalóne v Barcelone.

seat (1).jpgseat (2).jpgseat (3).jpgNielenže Seat rozšíril ponuku modelov Cupra o rýchle kombi ST, ale čoskoro by sa pod kapotu vozidiel s označením Cupra mohol pozrieť aj silný naftový motor, zrejme dvoma turbami preplňovaný dvojliter TDI

Prvým modelom by mohol byť Leon ST, ktorý zrejme dostane naftový štvorvalec bi-turbo z nového Passatu s výkonom 240 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Očakávajú sa hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Seat teraz zvažuje, či sa mu také modely oplatia a či budú zákazníci ochotní za ne priplácať.

Automobilka priznáva, že takéto modely nemôžu byť podliezavo lacné. Je potrebné novým spôsobom naladiť podvozok a upraviť motory aj prevodovky pre použitie v športovo zameranom vozidle. To si vyžiada napríklad prepracovanie chladenia a tiež mazanie.

Popri modeli Leon ST by mohla vzniknúť aj rýchla naftová Ibiza a Seat nevylučuje ani ostrý model nadchádzajúceho nového SUV, ktoré bude pre španielsku automobilku vyrábať značka Škoda v Česku.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY