vytisknout velikost písma Seat Ateca oficiálne: Motory s výkonom až 190 koní, v predaji už na jar

Po včerajšej sérii neoficiálne zverejnených fotografií tu máme oficiálne predstavenie nového Seatu Ateca. Španielske SUV dostane motory s výkonom až 190 koní. Predávať sa začne už na jar.
Seat Ateca oficiálne: Motory s výkonom až 190 koní, v predaji už na jar
Zoznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videá
  2. Seat Ateca: Fotogaléria

Seat zverejnil prvé oficiálne materiály týkajúce sa nového SUV. Ako už vieme, novinka nesie označenie Ateca a používa koncernovú techniku. Voz sa predstaví v Ženeve a krátko na to sa dostane aj do predaja.

Meno Ateca nemá vyjadrovať nič špeciálne a ani to nie je nejaká skratka. Seat si iba vypožičal názov jednej dediny, ktorá leží na západe Zaragozy uprostred Pyrenejského polostrova. Dizajn nadväzuje na to, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Presné rozmery modelu Ateca Seat zatiaľ neprezradil. Z tlačovej správy môžeme vyčítať iba dĺžku, ktorá dosahuje na 4,36 m.

V interiéri sa Ateca chváli niečím, čo je doménou Škody. Seat sľubuje najlepšie využitie priestoru v danom segmente. Dá sa ale očakávať, že KodiaQ bude ešte väčší. Každopádne Ateca ponúkne okrem priestranného interiéru aj veľký batožinový priestor. Verzia s pohonom predných kolies disponuje objemom 510 litrov, štvorkolky budú mať objem 485 litrov.

ateca_19.jpgateca_01.jpgateca_02.jpg
Španielske SUV má svoju oficiálnu premiéru za sebou. Predávať sa začne ešte v priebehu jari. Zatiaľ vrcholom je diesel s výkonom 140 kW (190 k)

Čo sa ponuky motorov týka, tešiť sa môžete na štvorvalec 1.6 TDI (85 kW/115 k) a naftové dvojlitre s výkonmi 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Posledný menovaný je zároveň najsilnejším motorom v ponuke. Zatiaľ tak španielske SUV nedostalo dvakrát preplňovaný diesel s výkonom 176 kW (240 koní), ktorý sa prezentoval skôr pri koncepte.

Záujemcovia o benzínové jednotky budú vyberať medzi trojvalcom 1.0 TSI (115 k) a benzínovú tisícštyristovku vybavenú systémom deaktivácie valcov s maximom 110 kW (150 k). So spotrebou sa majú diesely pohybovať v rozmedzí od 4,3 do 5,0 l/100 km, pri benzínových motoroch to bude 5,3 až 6,2 l/100 km.

Ateca bude dostupná s pohonom predných i všetkých kolies, s manuálom i automatickou prevodovkou a nechýba ani rad asistentov. Tlačová správa spomína asistent pre jazdu v kolóne, ktorý brzdí, akceleruje aj drží vozidlo v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, rozpoznávanie značiek, sledovanie mŕtveho uhla, kamery alebo asistent pre stav núdze, kedy by mal voz rozpoznať, že vodič nereaguje, následne ho zvukovo a vizuálne upozorniť a ak sa nič nestane, vozidlo by malo samé aj zastaviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY