vytisknout velikost písma Seat Ateca oficiálne: Motory s výkonom až 190 koní, v predaji už na jar

Po včerajšej sérii neoficiálne zverejnených fotografií tu máme oficiálne predstavenie nového Seatu Ateca. Španielske SUV dostane motory s výkonom až 190 koní. Predávať sa začne už na jar.
Seat Ateca oficiálne: Motory s výkonom až 190 koní, v predaji už na jar
Zoznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videá
  2. Seat Ateca: Fotogaléria

Seat zverejnil prvé oficiálne materiály týkajúce sa nového SUV. Ako už vieme, novinka nesie označenie Ateca a používa koncernovú techniku. Voz sa predstaví v Ženeve a krátko na to sa dostane aj do predaja.

Meno Ateca nemá vyjadrovať nič špeciálne a ani to nie je nejaká skratka. Seat si iba vypožičal názov jednej dediny, ktorá leží na západe Zaragozy uprostred Pyrenejského polostrova. Dizajn nadväzuje na to, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Presné rozmery modelu Ateca Seat zatiaľ neprezradil. Z tlačovej správy môžeme vyčítať iba dĺžku, ktorá dosahuje na 4,36 m.

V interiéri sa Ateca chváli niečím, čo je doménou Škody. Seat sľubuje najlepšie využitie priestoru v danom segmente. Dá sa ale očakávať, že KodiaQ bude ešte väčší. Každopádne Ateca ponúkne okrem priestranného interiéru aj veľký batožinový priestor. Verzia s pohonom predných kolies disponuje objemom 510 litrov, štvorkolky budú mať objem 485 litrov.

ateca_19.jpgateca_01.jpgateca_02.jpg
Španielske SUV má svoju oficiálnu premiéru za sebou. Predávať sa začne ešte v priebehu jari. Zatiaľ vrcholom je diesel s výkonom 140 kW (190 k)

Čo sa ponuky motorov týka, tešiť sa môžete na štvorvalec 1.6 TDI (85 kW/115 k) a naftové dvojlitre s výkonmi 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Posledný menovaný je zároveň najsilnejším motorom v ponuke. Zatiaľ tak španielske SUV nedostalo dvakrát preplňovaný diesel s výkonom 176 kW (240 koní), ktorý sa prezentoval skôr pri koncepte.

Záujemcovia o benzínové jednotky budú vyberať medzi trojvalcom 1.0 TSI (115 k) a benzínovú tisícštyristovku vybavenú systémom deaktivácie valcov s maximom 110 kW (150 k). So spotrebou sa majú diesely pohybovať v rozmedzí od 4,3 do 5,0 l/100 km, pri benzínových motoroch to bude 5,3 až 6,2 l/100 km.

Ateca bude dostupná s pohonom predných i všetkých kolies, s manuálom i automatickou prevodovkou a nechýba ani rad asistentov. Tlačová správa spomína asistent pre jazdu v kolóne, ktorý brzdí, akceleruje aj drží vozidlo v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, rozpoznávanie značiek, sledovanie mŕtveho uhla, kamery alebo asistent pre stav núdze, kedy by mal voz rozpoznať, že vodič nereaguje, následne ho zvukovo a vizuálne upozorniť a ak sa nič nestane, vozidlo by malo samé aj zastaviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY