vytisknout velikost písma Seat Ateca oficiálne: Motory s výkonom až 190 koní, v predaji už na jar

Po včerajšej sérii neoficiálne zverejnených fotografií tu máme oficiálne predstavenie nového Seatu Ateca. Španielske SUV dostane motory s výkonom až 190 koní. Predávať sa začne už na jar.
Seat Ateca oficiálne: Motory s výkonom až 190 koní, v predaji už na jar
Zoznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videá
  2. Seat Ateca: Fotogaléria

Seat zverejnil prvé oficiálne materiály týkajúce sa nového SUV. Ako už vieme, novinka nesie označenie Ateca a používa koncernovú techniku. Voz sa predstaví v Ženeve a krátko na to sa dostane aj do predaja.

Meno Ateca nemá vyjadrovať nič špeciálne a ani to nie je nejaká skratka. Seat si iba vypožičal názov jednej dediny, ktorá leží na západe Zaragozy uprostred Pyrenejského polostrova. Dizajn nadväzuje na to, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Presné rozmery modelu Ateca Seat zatiaľ neprezradil. Z tlačovej správy môžeme vyčítať iba dĺžku, ktorá dosahuje na 4,36 m.

V interiéri sa Ateca chváli niečím, čo je doménou Škody. Seat sľubuje najlepšie využitie priestoru v danom segmente. Dá sa ale očakávať, že KodiaQ bude ešte väčší. Každopádne Ateca ponúkne okrem priestranného interiéru aj veľký batožinový priestor. Verzia s pohonom predných kolies disponuje objemom 510 litrov, štvorkolky budú mať objem 485 litrov.

ateca_19.jpgateca_01.jpgateca_02.jpg
Španielske SUV má svoju oficiálnu premiéru za sebou. Predávať sa začne ešte v priebehu jari. Zatiaľ vrcholom je diesel s výkonom 140 kW (190 k)

Čo sa ponuky motorov týka, tešiť sa môžete na štvorvalec 1.6 TDI (85 kW/115 k) a naftové dvojlitre s výkonmi 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Posledný menovaný je zároveň najsilnejším motorom v ponuke. Zatiaľ tak španielske SUV nedostalo dvakrát preplňovaný diesel s výkonom 176 kW (240 koní), ktorý sa prezentoval skôr pri koncepte.

Záujemcovia o benzínové jednotky budú vyberať medzi trojvalcom 1.0 TSI (115 k) a benzínovú tisícštyristovku vybavenú systémom deaktivácie valcov s maximom 110 kW (150 k). So spotrebou sa majú diesely pohybovať v rozmedzí od 4,3 do 5,0 l/100 km, pri benzínových motoroch to bude 5,3 až 6,2 l/100 km.

Ateca bude dostupná s pohonom predných i všetkých kolies, s manuálom i automatickou prevodovkou a nechýba ani rad asistentov. Tlačová správa spomína asistent pre jazdu v kolóne, ktorý brzdí, akceleruje aj drží vozidlo v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, rozpoznávanie značiek, sledovanie mŕtveho uhla, kamery alebo asistent pre stav núdze, kedy by mal voz rozpoznať, že vodič nereaguje, následne ho zvukovo a vizuálne upozorniť a ak sa nič nestane, vozidlo by malo samé aj zastaviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY