vytisknout velikost písma Seat Altea a Altea XL končí. Nepredávajú sa a nástupca nebude

Seat Altea a Altea XL končí. Nepredávajú sa a nástupca nebude

MPV Seat Altea a väčšia Altea XL ukončia svoju životnú púť ešte tento rok. Španielska automobilka patriaca do koncernu VW sa rozhodla zastaviť výrobu modelov Altea predovšetkým kvôli zlým predajným výsledkom. Navyše obe autá nedostanú priameho nástupcu.

Seat Altea (začal sa predávať v roku 2003) mal najúspešnejší rok 2007, keď sa v Európe predalo vyše 74 000 áut. Potom predaje spadli na 50 000 a do roku 2011 sa pohybovali okolo 40 000 kusov. V minulom roku si ale cestu k modelu Altea našlo už len 18 000 zákazníkov.

Tento rok sú síce predajné čísla mierne vyššia, ale za tým stojí predovšetkým celkové oživenie európskeho trhu s novými autami. Altea a Altea XL skončí a namiesto nich sa v ponuke Seatu usadí SUV založené na modeli Leon, píše britský Autocar.

Nové SUV značky Seat dorazí na trh v roku 2016 a nasledujúci rok príde ešte menšie SUV, ktoré má súperiť napríklad s Nissanom Juke. Pokiaľ ide o MPV, v ponuke zatiaľ zostáva model Alhambra.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY