vytisknout velikost písma Seat Alhambra sa takmer nezmenil, ale rovnaký nie je (prvé jazdné dojmy)

Občas býva facelift Alhambry označovaný ako nová generácia, ale pravda je taká, že vozidlo zostalo v podstate rovnaké. Len je o trochu úspornejšie, rýchlejšie a predovšetkým pohodlnejšie.
Seat Alhambra sa takmer nezmenil, ale rovnaký nie je (prvé jazdné dojmy)
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Pre siedmich a s masážou
  2. Je pohodlnejšie, Vodič pod dozorom
  3. Fotogaléria

S nástupom normy Euro 6 sa s faceliftmi roztrhlo vrece. Väčšej či menšej modernizácie sa dočkalo kde čo a Alhambra nie je výnimkou. Seat predstavil nové prevedenie, ktoré je v oficiálnych materiáloch označované ako nová generácia, tento rok v apríli a už podľa prvých obrázkov bolo jasné, že k radikálnym zmenám nedošlo. Napriek tomu sa pár zaujímavých noviniek nájde, len ich musíte hľadať vo vnútri.

Hlavným poznávacím znamením upravenej verzie zostávajú diódové zadné svetlá, nová maska chladiča, iné kolesá, ľahko pozmenené logo automobilky a nové farby karosérie. Tým sme dizajnové novinky vyčerpali.

Nemožno ale povedať, že by Alhambra súčasnej generácie potrebovala po piatich rokoch na trhu niečo viac. Po prvé ide o vozidlo z kategórie, kde sa hrá hlavne na vnútorný priestor, nie na krásu, po druhé Alhambra vôbec nezostarla. Jej jednoduchý vzhľad doplnený o niekoľko ostrých hrán vyzerá stále veľmi dobre.

_DSC0219.jpg_DSC0209.jpgNová maska chladiča, upravené zadné svetlá a nové farby karosérie. Na prvý pohľad sa Alhambra takmer nezmenila

Pre siedmich a s masážou

Vnútri spoznáte modernizovanú Alhambru podľa nového volantu, ktorý sa sem nasťahoval z modelu Leon. Ľahko prepracované boli tiež niektoré ovládače, dizajnéri upravili ponuku farieb a ak si priplatíte, môžete dostať po novom napríklad aj sedadlo vodiča vybavené masážnou funkciou. Nečakajte ale žiadne lávové kamene ako v Mercedese triedy S. Masírovať vás bude iba bedrová opierka, rovnako ako to je napríklad vo Volkswagene Golf.

Nebudem vám klamať. Keby som nevedel, že idem v modernizovanej Alhambre, asi by som ani nespoznal, že sedím vo verzii, ktorá prekonala facelift. Ale to ničomu nevadí. Je to vlastne úplne rovnaký prípad, ako vonkajší dizajn. Alhambra vám síce žiadne veľké prekvapenie neponúkne, ale zastaralo rozhodne nepôsobí.

Tým hlavným tu stále zostáva veľká ponuka vnútorného priestoru. Vpredu nie je čo riešiť, pretože tu je miesta na rozdávanie úplne vo všetkých smeroch. Prostredný rad ponúkne tri samostatné sedadlá, kedy každé zvlášť možno posúvať, sklápať, nastavovať operadlo a mimochodom každé z týchto sedadiel môže mať tiež integrovanú detskú sedačku.

_DSC0247.jpg_DSC0243.jpgNovinkou v interiéri je napríklad volant zo Seatu Leon. Čo sa naopak nezmenilo, to je variabilita. Vzadu sú tri samostatné sedadlá a každé môže mať integrovanú detskú sedačku

Posuvné bočné dvere zariadia výborný prístup. Jediná vec, ktorá dáva priestor ku kritike, je miesto pre hlavu vzadu. Nie je ho málo, ale ak ste vyššej postavy, možno zaznamenáte ľahké sklamanie, pretože ho tu pre vás nie je nadbytok, ako ste si možno na prvý pohľad mysleli.

Záujemcovia môžu pridať ešte tretí a relatívne dobre použiteľný rad do kufra. Mimochodom v kufri nájdete aj "simply clever" háčiky na tašku, alebo tlačidlo, ktorým vyklopíte integrované ťažné zariadenie.

Na tom najdôležitejšom facelift prirodzene nezmenil vôbec nič. Alhambra je stále veľmi priestranné sedemmiestne auto, ktoré odvezie celú početnú rodinu a ešte veľa batožiny k tomu.

_DSC0263.jpg_DSC0253.jpg_DSC0260.jpg_DSC0216.jpg_DSC0217.jpg_DSC0222.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY