vytisknout velikost písma Seat Alhambra sa takmer nezmenil, ale rovnaký nie je (prvé jazdné dojmy)

Občas býva facelift Alhambry označovaný ako nová generácia, ale pravda je taká, že vozidlo zostalo v podstate rovnaké. Len je o trochu úspornejšie, rýchlejšie a predovšetkým pohodlnejšie.
Seat Alhambra sa takmer nezmenil, ale rovnaký nie je (prvé jazdné dojmy)
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Pre siedmich a s masážou
  2. Je pohodlnejšie, Vodič pod dozorom
  3. Fotogaléria

S nástupom normy Euro 6 sa s faceliftmi roztrhlo vrece. Väčšej či menšej modernizácie sa dočkalo kde čo a Alhambra nie je výnimkou. Seat predstavil nové prevedenie, ktoré je v oficiálnych materiáloch označované ako nová generácia, tento rok v apríli a už podľa prvých obrázkov bolo jasné, že k radikálnym zmenám nedošlo. Napriek tomu sa pár zaujímavých noviniek nájde, len ich musíte hľadať vo vnútri.

Hlavným poznávacím znamením upravenej verzie zostávajú diódové zadné svetlá, nová maska chladiča, iné kolesá, ľahko pozmenené logo automobilky a nové farby karosérie. Tým sme dizajnové novinky vyčerpali.

Nemožno ale povedať, že by Alhambra súčasnej generácie potrebovala po piatich rokoch na trhu niečo viac. Po prvé ide o vozidlo z kategórie, kde sa hrá hlavne na vnútorný priestor, nie na krásu, po druhé Alhambra vôbec nezostarla. Jej jednoduchý vzhľad doplnený o niekoľko ostrých hrán vyzerá stále veľmi dobre.

_DSC0219.jpg_DSC0209.jpgNová maska chladiča, upravené zadné svetlá a nové farby karosérie. Na prvý pohľad sa Alhambra takmer nezmenila

Pre siedmich a s masážou

Vnútri spoznáte modernizovanú Alhambru podľa nového volantu, ktorý sa sem nasťahoval z modelu Leon. Ľahko prepracované boli tiež niektoré ovládače, dizajnéri upravili ponuku farieb a ak si priplatíte, môžete dostať po novom napríklad aj sedadlo vodiča vybavené masážnou funkciou. Nečakajte ale žiadne lávové kamene ako v Mercedese triedy S. Masírovať vás bude iba bedrová opierka, rovnako ako to je napríklad vo Volkswagene Golf.

Nebudem vám klamať. Keby som nevedel, že idem v modernizovanej Alhambre, asi by som ani nespoznal, že sedím vo verzii, ktorá prekonala facelift. Ale to ničomu nevadí. Je to vlastne úplne rovnaký prípad, ako vonkajší dizajn. Alhambra vám síce žiadne veľké prekvapenie neponúkne, ale zastaralo rozhodne nepôsobí.

Tým hlavným tu stále zostáva veľká ponuka vnútorného priestoru. Vpredu nie je čo riešiť, pretože tu je miesta na rozdávanie úplne vo všetkých smeroch. Prostredný rad ponúkne tri samostatné sedadlá, kedy každé zvlášť možno posúvať, sklápať, nastavovať operadlo a mimochodom každé z týchto sedadiel môže mať tiež integrovanú detskú sedačku.

_DSC0247.jpg_DSC0243.jpgNovinkou v interiéri je napríklad volant zo Seatu Leon. Čo sa naopak nezmenilo, to je variabilita. Vzadu sú tri samostatné sedadlá a každé môže mať integrovanú detskú sedačku

Posuvné bočné dvere zariadia výborný prístup. Jediná vec, ktorá dáva priestor ku kritike, je miesto pre hlavu vzadu. Nie je ho málo, ale ak ste vyššej postavy, možno zaznamenáte ľahké sklamanie, pretože ho tu pre vás nie je nadbytok, ako ste si možno na prvý pohľad mysleli.

Záujemcovia môžu pridať ešte tretí a relatívne dobre použiteľný rad do kufra. Mimochodom v kufri nájdete aj "simply clever" háčiky na tašku, alebo tlačidlo, ktorým vyklopíte integrované ťažné zariadenie.

Na tom najdôležitejšom facelift prirodzene nezmenil vôbec nič. Alhambra je stále veľmi priestranné sedemmiestne auto, ktoré odvezie celú početnú rodinu a ešte veľa batožiny k tomu.

_DSC0263.jpg_DSC0253.jpg_DSC0260.jpg_DSC0216.jpg_DSC0217.jpg_DSC0222.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY