vytisknout velikost písma Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Od roku 2017 sa mení metodika merania emisií automobilov predávaných na európskom trhu. Návrh, o ktorom sme písali v utorok, schválila technická komisia pre motorové vozidlá. Nestalo sa tak ale v pôvodnom znení, ako ho pripravila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu miernejšej podobe.

Pôvodný návrh totiž predpokladal začiatok merania v reálnej prevádzke v roku 2017, avšak s tým, že bude povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnymi postupmi iba 60%. Od roku 2019 už potom mala pre všetkých platiť nulová tolerancia. Schválený návrh predpokladá začiatok merania emisií v reálnej prevádzke od septembra 2017 pre nové modely, od septembra 2019 sa potom bude týkať všetkých predávaných automobilov.

Povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnym meraním bude v tejto prvej fáze 110%. Nástup prísnejšie druhej fázy príde v januári 2020 pre nové modely a o rok neskôr pre všetky automobily. Tolerancia sa spolu s príchodom tejto fázy zníži na 50%. Novinka má za cieľ znížiť rozdiel medzi produkciou emisií pri skúšobných laboratórnych testoch a v reálnej prevádzke.

Skúška v reálnej prevádzke má potvrdiť to, čo namerali v laboratóriách. Testované auto pôjde mimo skúšobňu, pričom zrýchľovať a spomaľovať sa bude (ako píše tlačová správa z EÚ) "podľa rôznych schém". Ešte než sa začnú merať odchýlky v reálnej prevádzke naostro, začnú sa autá testovať v reálnom prostredí skúšobni a to už od januára budúceho roka. Schválený návrh teraz mieri do Európskeho parlamentu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY