vytisknout velikost písma Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Od roku 2017 sa mení metodika merania emisií automobilov predávaných na európskom trhu. Návrh, o ktorom sme písali v utorok, schválila technická komisia pre motorové vozidlá. Nestalo sa tak ale v pôvodnom znení, ako ho pripravila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu miernejšej podobe.

Pôvodný návrh totiž predpokladal začiatok merania v reálnej prevádzke v roku 2017, avšak s tým, že bude povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnymi postupmi iba 60%. Od roku 2019 už potom mala pre všetkých platiť nulová tolerancia. Schválený návrh predpokladá začiatok merania emisií v reálnej prevádzke od septembra 2017 pre nové modely, od septembra 2019 sa potom bude týkať všetkých predávaných automobilov.

Povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnym meraním bude v tejto prvej fáze 110%. Nástup prísnejšie druhej fázy príde v januári 2020 pre nové modely a o rok neskôr pre všetky automobily. Tolerancia sa spolu s príchodom tejto fázy zníži na 50%. Novinka má za cieľ znížiť rozdiel medzi produkciou emisií pri skúšobných laboratórnych testoch a v reálnej prevádzke.

Skúška v reálnej prevádzke má potvrdiť to, čo namerali v laboratóriách. Testované auto pôjde mimo skúšobňu, pričom zrýchľovať a spomaľovať sa bude (ako píše tlačová správa z EÚ) "podľa rôznych schém". Ešte než sa začnú merať odchýlky v reálnej prevádzke naostro, začnú sa autá testovať v reálnom prostredí skúšobni a to už od januára budúceho roka. Schválený návrh teraz mieri do Európskeho parlamentu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY