vytisknout velikost písma Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Od roku 2017 sa mení metodika merania emisií automobilov predávaných na európskom trhu. Návrh, o ktorom sme písali v utorok, schválila technická komisia pre motorové vozidlá. Nestalo sa tak ale v pôvodnom znení, ako ho pripravila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu miernejšej podobe.

Pôvodný návrh totiž predpokladal začiatok merania v reálnej prevádzke v roku 2017, avšak s tým, že bude povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnymi postupmi iba 60%. Od roku 2019 už potom mala pre všetkých platiť nulová tolerancia. Schválený návrh predpokladá začiatok merania emisií v reálnej prevádzke od septembra 2017 pre nové modely, od septembra 2019 sa potom bude týkať všetkých predávaných automobilov.

Povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnym meraním bude v tejto prvej fáze 110%. Nástup prísnejšie druhej fázy príde v januári 2020 pre nové modely a o rok neskôr pre všetky automobily. Tolerancia sa spolu s príchodom tejto fázy zníži na 50%. Novinka má za cieľ znížiť rozdiel medzi produkciou emisií pri skúšobných laboratórnych testoch a v reálnej prevádzke.

Skúška v reálnej prevádzke má potvrdiť to, čo namerali v laboratóriách. Testované auto pôjde mimo skúšobňu, pričom zrýchľovať a spomaľovať sa bude (ako píše tlačová správa z EÚ) "podľa rôznych schém". Ešte než sa začnú merať odchýlky v reálnej prevádzke naostro, začnú sa autá testovať v reálnom prostredí skúšobni a to už od januára budúceho roka. Schválený návrh teraz mieri do Európskeho parlamentu.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY