vytisknout velikost písma Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Od roku 2017 sa mení metodika merania emisií automobilov predávaných na európskom trhu. Návrh, o ktorom sme písali v utorok, schválila technická komisia pre motorové vozidlá. Nestalo sa tak ale v pôvodnom znení, ako ho pripravila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu miernejšej podobe.

Pôvodný návrh totiž predpokladal začiatok merania v reálnej prevádzke v roku 2017, avšak s tým, že bude povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnymi postupmi iba 60%. Od roku 2019 už potom mala pre všetkých platiť nulová tolerancia. Schválený návrh predpokladá začiatok merania emisií v reálnej prevádzke od septembra 2017 pre nové modely, od septembra 2019 sa potom bude týkať všetkých predávaných automobilov.

Povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnym meraním bude v tejto prvej fáze 110%. Nástup prísnejšie druhej fázy príde v januári 2020 pre nové modely a o rok neskôr pre všetky automobily. Tolerancia sa spolu s príchodom tejto fázy zníži na 50%. Novinka má za cieľ znížiť rozdiel medzi produkciou emisií pri skúšobných laboratórnych testoch a v reálnej prevádzke.

Skúška v reálnej prevádzke má potvrdiť to, čo namerali v laboratóriách. Testované auto pôjde mimo skúšobňu, pričom zrýchľovať a spomaľovať sa bude (ako píše tlačová správa z EÚ) "podľa rôznych schém". Ešte než sa začnú merať odchýlky v reálnej prevádzke naostro, začnú sa autá testovať v reálnom prostredí skúšobni a to už od januára budúceho roka. Schválený návrh teraz mieri do Európskeho parlamentu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY