vytisknout velikost písma Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Schválenie: Emisie nových modelov sa budú od roku 2017 merať v prevádzke

Od roku 2017 sa mení metodika merania emisií automobilov predávaných na európskom trhu. Návrh, o ktorom sme písali v utorok, schválila technická komisia pre motorové vozidlá. Nestalo sa tak ale v pôvodnom znení, ako ho pripravila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu miernejšej podobe.

Pôvodný návrh totiž predpokladal začiatok merania v reálnej prevádzke v roku 2017, avšak s tým, že bude povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnymi postupmi iba 60%. Od roku 2019 už potom mala pre všetkých platiť nulová tolerancia. Schválený návrh predpokladá začiatok merania emisií v reálnej prevádzke od septembra 2017 pre nové modely, od septembra 2019 sa potom bude týkať všetkých predávaných automobilov.

Povolená odchýlka v porovnaní s laboratórnym meraním bude v tejto prvej fáze 110%. Nástup prísnejšie druhej fázy príde v januári 2020 pre nové modely a o rok neskôr pre všetky automobily. Tolerancia sa spolu s príchodom tejto fázy zníži na 50%. Novinka má za cieľ znížiť rozdiel medzi produkciou emisií pri skúšobných laboratórnych testoch a v reálnej prevádzke.

Skúška v reálnej prevádzke má potvrdiť to, čo namerali v laboratóriách. Testované auto pôjde mimo skúšobňu, pričom zrýchľovať a spomaľovať sa bude (ako píše tlačová správa z EÚ) "podľa rôznych schém". Ešte než sa začnú merať odchýlky v reálnej prevádzke naostro, začnú sa autá testovať v reálnom prostredí skúšobni a to už od januára budúceho roka. Schválený návrh teraz mieri do Európskeho parlamentu.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY