vytisknout velikost písma Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Nemecká vláda schválila zavedenie mýta pre vodičov osobných áut. Fakticky to ale dopadne iba na zahraničných vodičov, pretože Nemcom, respektíve autám registrovaným v Nemecku, sa o cenu diaľničného poplatku zníži daň z vlastníctva motorového vozidla. Avšak minister dopravy Alexander Dobrindt sa netají snahou administratívu vrátenia poplatku tak skomplikovať, aby motoristi o nič nežiadali.

A koľko teda za nemecké diaľnice zaplatíme? Záleží na tom, ako máte veľký motor a aké emisie vaše auto vypúšťa. Ak teda máte starý Mercedes 560 SE, asi vás ročný poplatok veľmi nepoteší... Zaujímavé je, že sa nebudú kupovať známky, ale zaplatenie (aspoň u nemeckých áut) bude kontrolovať elektronický systém.

Základná sadzba je 10 eur za desaťdňovú známku, 22 eur za dvojmesačnú a až 130 eur za ročnú. Priemerná cena za ročnú známku bude ale vraj okolo 74 eur. Maximálny ročný poplatok tak bude stáť výrazne viac než u nás (slovenská známka stojí 50 eur). Ekologickejšie vozidlá ale dostanú zľavu.

Podrobnejšie rozčlenenie poplatkov podľa objemov motora a emisií sa dozvieme neskôr, rovnako ako podrobnosti o spôsobe platenia a kontroly.
Proti zavedeniu poplatkov vystupuje Európska únia, podľa ktorej sa jedná o diskrimináciu cudzincov.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY