vytisknout velikost písma Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Nemecká vláda schválila zavedenie mýta pre vodičov osobných áut. Fakticky to ale dopadne iba na zahraničných vodičov, pretože Nemcom, respektíve autám registrovaným v Nemecku, sa o cenu diaľničného poplatku zníži daň z vlastníctva motorového vozidla. Avšak minister dopravy Alexander Dobrindt sa netají snahou administratívu vrátenia poplatku tak skomplikovať, aby motoristi o nič nežiadali.

A koľko teda za nemecké diaľnice zaplatíme? Záleží na tom, ako máte veľký motor a aké emisie vaše auto vypúšťa. Ak teda máte starý Mercedes 560 SE, asi vás ročný poplatok veľmi nepoteší... Zaujímavé je, že sa nebudú kupovať známky, ale zaplatenie (aspoň u nemeckých áut) bude kontrolovať elektronický systém.

Základná sadzba je 10 eur za desaťdňovú známku, 22 eur za dvojmesačnú a až 130 eur za ročnú. Priemerná cena za ročnú známku bude ale vraj okolo 74 eur. Maximálny ročný poplatok tak bude stáť výrazne viac než u nás (slovenská známka stojí 50 eur). Ekologickejšie vozidlá ale dostanú zľavu.

Podrobnejšie rozčlenenie poplatkov podľa objemov motora a emisií sa dozvieme neskôr, rovnako ako podrobnosti o spôsobe platenia a kontroly.
Proti zavedeniu poplatkov vystupuje Európska únia, podľa ktorej sa jedná o diskrimináciu cudzincov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY