vytisknout velikost písma Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Nemecká vláda schválila zavedenie mýta pre vodičov osobných áut. Fakticky to ale dopadne iba na zahraničných vodičov, pretože Nemcom, respektíve autám registrovaným v Nemecku, sa o cenu diaľničného poplatku zníži daň z vlastníctva motorového vozidla. Avšak minister dopravy Alexander Dobrindt sa netají snahou administratívu vrátenia poplatku tak skomplikovať, aby motoristi o nič nežiadali.

A koľko teda za nemecké diaľnice zaplatíme? Záleží na tom, ako máte veľký motor a aké emisie vaše auto vypúšťa. Ak teda máte starý Mercedes 560 SE, asi vás ročný poplatok veľmi nepoteší... Zaujímavé je, že sa nebudú kupovať známky, ale zaplatenie (aspoň u nemeckých áut) bude kontrolovať elektronický systém.

Základná sadzba je 10 eur za desaťdňovú známku, 22 eur za dvojmesačnú a až 130 eur za ročnú. Priemerná cena za ročnú známku bude ale vraj okolo 74 eur. Maximálny ročný poplatok tak bude stáť výrazne viac než u nás (slovenská známka stojí 50 eur). Ekologickejšie vozidlá ale dostanú zľavu.

Podrobnejšie rozčlenenie poplatkov podľa objemov motora a emisií sa dozvieme neskôr, rovnako ako podrobnosti o spôsobe platenia a kontroly.
Proti zavedeniu poplatkov vystupuje Európska únia, podľa ktorej sa jedná o diskrimináciu cudzincov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY