vytisknout velikost písma Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Nemecká vláda schválila zavedenie mýta pre vodičov osobných áut. Fakticky to ale dopadne iba na zahraničných vodičov, pretože Nemcom, respektíve autám registrovaným v Nemecku, sa o cenu diaľničného poplatku zníži daň z vlastníctva motorového vozidla. Avšak minister dopravy Alexander Dobrindt sa netají snahou administratívu vrátenia poplatku tak skomplikovať, aby motoristi o nič nežiadali.

A koľko teda za nemecké diaľnice zaplatíme? Záleží na tom, ako máte veľký motor a aké emisie vaše auto vypúšťa. Ak teda máte starý Mercedes 560 SE, asi vás ročný poplatok veľmi nepoteší... Zaujímavé je, že sa nebudú kupovať známky, ale zaplatenie (aspoň u nemeckých áut) bude kontrolovať elektronický systém.

Základná sadzba je 10 eur za desaťdňovú známku, 22 eur za dvojmesačnú a až 130 eur za ročnú. Priemerná cena za ročnú známku bude ale vraj okolo 74 eur. Maximálny ročný poplatok tak bude stáť výrazne viac než u nás (slovenská známka stojí 50 eur). Ekologickejšie vozidlá ale dostanú zľavu.

Podrobnejšie rozčlenenie poplatkov podľa objemov motora a emisií sa dozvieme neskôr, rovnako ako podrobnosti o spôsobe platenia a kontroly.
Proti zavedeniu poplatkov vystupuje Európska únia, podľa ktorej sa jedná o diskrimináciu cudzincov.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY