vytisknout velikost písma Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Schválené! Za diaľnice sa bude od roku 2016 platiť aj v Nemecku

Nemecká vláda schválila zavedenie mýta pre vodičov osobných áut. Fakticky to ale dopadne iba na zahraničných vodičov, pretože Nemcom, respektíve autám registrovaným v Nemecku, sa o cenu diaľničného poplatku zníži daň z vlastníctva motorového vozidla. Avšak minister dopravy Alexander Dobrindt sa netají snahou administratívu vrátenia poplatku tak skomplikovať, aby motoristi o nič nežiadali.

A koľko teda za nemecké diaľnice zaplatíme? Záleží na tom, ako máte veľký motor a aké emisie vaše auto vypúšťa. Ak teda máte starý Mercedes 560 SE, asi vás ročný poplatok veľmi nepoteší... Zaujímavé je, že sa nebudú kupovať známky, ale zaplatenie (aspoň u nemeckých áut) bude kontrolovať elektronický systém.

Základná sadzba je 10 eur za desaťdňovú známku, 22 eur za dvojmesačnú a až 130 eur za ročnú. Priemerná cena za ročnú známku bude ale vraj okolo 74 eur. Maximálny ročný poplatok tak bude stáť výrazne viac než u nás (slovenská známka stojí 50 eur). Ekologickejšie vozidlá ale dostanú zľavu.

Podrobnejšie rozčlenenie poplatkov podľa objemov motora a emisií sa dozvieme neskôr, rovnako ako podrobnosti o spôsobe platenia a kontroly.
Proti zavedeniu poplatkov vystupuje Európska únia, podľa ktorej sa jedná o diskrimináciu cudzincov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY