vytisknout velikost písma Saalen oficiálne predstavil svoju úpravu pre Teslu Model S

Saalen oficiálne predstavil svoju úpravu pre Teslu Model S

Saalen oficiálne predstavil svoju novinku v podobe upraveného sedanu Tesla Model S. Podľa tlačovej správy vznikol automobil, s ktorým sa majiteľ môže promenádovať v uliciach Monaka, rovnako ako tvoriť rekordné časy na okruhu Laguna Seca. Tvrdenie je to odvážne, čo do techniky sa Tesla Model S zas toľko nezmenil.

Novinka z dielne spoločnosti Saalen sa volá Foursixteen. Auto dostalo prepracovanú prednú aj zadnú časť, pričom tlačová správa zdôrazňuje, že všetky úpravy týkajúce sa aerodynamiky majú za účel nielen lepší vzhľad, ale predovšetkým sú funkčné a majú zlepšiť aerodynamiku.

Čo sa techniky týka, tam žiadnu revolúciu nečakajte. V tlačovej správe sa dočítame o zmene stáleho prevodu, čo má zabezpečiť rýchlejšiu akceleráciu, zároveň dostala Tesla Model S samosvorný diferenciál a vylepšoval sa aj systém chladenia. Športové odpruženie bude nastaviteľné, na želanie pridá Saalen aj karbón-keramické brzdy.

Interiér dostal klasické úpravy. Prémiová koža je kombinovaná s karbónovými dekormi a Alcantarou. Samozrejme nechýbajú športové sedačky. Cena štartuje sumou 118 tisíc eur, pričom úprava vychádza z verzie osadenej 85 kWh lítium-iónovými akumulátormi. To znamená zrýchlenie z nuly na stovku za 4,6 s a maximálna rýchlosť 212 km/h. Údaje pre upravenú verziu Saalen v tlačovej správe neuvádza.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY