vytisknout velikost písma Saab začal výrobu elektromobilov 9-3, zatiaľ vraj prejdú len 30 km

Švédska automobilka Saab údajne konečne vyrába elektromobily. Zatiaľ ide o obmedzenú sériu pre Čínu.
Saab začal výrobu elektromobilov 9-3, zatiaľ vraj prejdú len 30 km

Vlani v septembri sme vás informovali o tom, že z linky vo švédskom Trollhättane vyšiel prvý automobil Saab 9-3. Výroba sa po niekoľkomesačnej prestávke teda skutočne rozbehla. Pôvodným zámerom skupiny NEVS, ktorá značku Saab v súčasnosti vlastní, bolo prejsť na produkciu elektromobilov, avšak až doteraz sa vyrábajú len vozidlá Saab 9-3 s preplňovaným štvorvalcom s výkonom 220 koní (162 kW).

Podľa čerstvých informácií rozhlasovej stanice Sveriges Radio ale práve teraz konečne odštartovala produkcia vozidiel Saab 9-3 s pohonom elektromotorom. Séria 200 vozidiel sa bude vyvážať do Číny, kde sa autá zúčastnia vládnej súťaže v meste Qingdao, so začatím bežných predajov sa vraj počíta v priebehu budúceho roka. Vozidlá zatiaľ údajne na jedno nabitie prejdú len niečo cez 30 km,no  pracuje sa na vývoji trochu výkonnejšieho ústrojenstva.

Konzorcium National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) je subjektom zloženým zo spoločností National Modern Energy Holdings Ltd z Číny a Sun Investment LLC z Japonska. Saab v súčasnosti predáva svoje vozidlá len vo Švédsku, v priebehu tohto roka začne export do Číny a v nasledujúcich rokoch sa má Saab vrátiť na celosvetové trhy. NEVS plánuje zavedenie výroby ďalších, úplne nových modelov, ktoré boli v hrubých rysoch načrtnuté už pred bankrotom Saabu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY