vytisknout velikost písma Saab začal výrobu elektromobilov 9-3, zatiaľ vraj prejdú len 30 km

Švédska automobilka Saab údajne konečne vyrába elektromobily. Zatiaľ ide o obmedzenú sériu pre Čínu.
Saab začal výrobu elektromobilov 9-3, zatiaľ vraj prejdú len 30 km

Vlani v septembri sme vás informovali o tom, že z linky vo švédskom Trollhättane vyšiel prvý automobil Saab 9-3. Výroba sa po niekoľkomesačnej prestávke teda skutočne rozbehla. Pôvodným zámerom skupiny NEVS, ktorá značku Saab v súčasnosti vlastní, bolo prejsť na produkciu elektromobilov, avšak až doteraz sa vyrábajú len vozidlá Saab 9-3 s preplňovaným štvorvalcom s výkonom 220 koní (162 kW).

Podľa čerstvých informácií rozhlasovej stanice Sveriges Radio ale práve teraz konečne odštartovala produkcia vozidiel Saab 9-3 s pohonom elektromotorom. Séria 200 vozidiel sa bude vyvážať do Číny, kde sa autá zúčastnia vládnej súťaže v meste Qingdao, so začatím bežných predajov sa vraj počíta v priebehu budúceho roka. Vozidlá zatiaľ údajne na jedno nabitie prejdú len niečo cez 30 km,no  pracuje sa na vývoji trochu výkonnejšieho ústrojenstva.

Konzorcium National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS) je subjektom zloženým zo spoločností National Modern Energy Holdings Ltd z Číny a Sun Investment LLC z Japonska. Saab v súčasnosti predáva svoje vozidlá len vo Švédsku, v priebehu tohto roka začne export do Číny a v nasledujúcich rokoch sa má Saab vrátiť na celosvetové trhy. NEVS plánuje zavedenie výroby ďalších, úplne nových modelov, ktoré boli v hrubých rysoch načrtnuté už pred bankrotom Saabu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY