vytisknout velikost písma Saab už zase voľne dýcha. Získal dvoch silných čínskych partnerov

Saab už zase voľne dýcha. Získal dvoch silných čínskych partnerov

Ak si spomínate, spoločnosť National Electric Vehicle Sweden (NEVS), čo sú vlastne zvyšky po automobilke Saab fungujúce v jej továrni v Trollhättane, sa vyhla krachu vďaka reštrukturalizácii a teraz sa teší na spoluprácu s dvoma čínskymi partnermi.

Vedenie spoločnosti NEVS však nešpecifikuje, na akých podmienkach sa s čínskymi firmami Tianjin Binhai Hi-tech industrial Development Area (THT) a Beijing State Research Information Technology Co., Ltd (SRIT) dohodla.
Mattias Bergman, súčasný šéf automobilky NEVS, povedal, že cieľom je začať s čínskymi partnermi vyrábať elektrické autá predovšetkým pre čínsky trh. Obe čínske firmy majú pomôcť nielen s financovaním, ale aj s výrobou v Číne a vývojom nových technológií.

Spoločnosť THT bude pomáhať s vývojom a výrobou elektrických áut, prvý má byť kontinuálne vyvíjaný elektrický Saab 9-3, firma SRIT sa zase špecializuje na softvér a NEVS chce využiť jej kapacity na zdokonalenie konektivity svojich áut.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY