vytisknout velikost písma Saab už zase voľne dýcha. Získal dvoch silných čínskych partnerov

Saab už zase voľne dýcha. Získal dvoch silných čínskych partnerov

Ak si spomínate, spoločnosť National Electric Vehicle Sweden (NEVS), čo sú vlastne zvyšky po automobilke Saab fungujúce v jej továrni v Trollhättane, sa vyhla krachu vďaka reštrukturalizácii a teraz sa teší na spoluprácu s dvoma čínskymi partnermi.

Vedenie spoločnosti NEVS však nešpecifikuje, na akých podmienkach sa s čínskymi firmami Tianjin Binhai Hi-tech industrial Development Area (THT) a Beijing State Research Information Technology Co., Ltd (SRIT) dohodla.
Mattias Bergman, súčasný šéf automobilky NEVS, povedal, že cieľom je začať s čínskymi partnermi vyrábať elektrické autá predovšetkým pre čínsky trh. Obe čínske firmy majú pomôcť nielen s financovaním, ale aj s výrobou v Číne a vývojom nových technológií.

Spoločnosť THT bude pomáhať s vývojom a výrobou elektrických áut, prvý má byť kontinuálne vyvíjaný elektrický Saab 9-3, firma SRIT sa zase špecializuje na softvér a NEVS chce využiť jej kapacity na zdokonalenie konektivity svojich áut.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY