vytisknout velikost písma Saab už opäť vyhlásil bankrot! Blíži sa definitívny koniec

Saab už opäť vyhlásil bankrot! Blíži sa definitívny koniec

História sa opakuje. Spoločnosť NEVS požiadala súd vo švédskom Vanersborg o ochranu pred veriteľmi, čo neznamená nič iné, než že Saab opäť vyhlásil bankrot. Už sme tie bankroty Saabu prestali počítať...

Súčasný majiteľ Saabu chcel po súde ochranu pred veriteľmi na bližšie nešpecifikovanú dobu. Jedná vraj s dvoma automobilkami o spolupráci, rovnako tak má údajne uzavretú dohodu s jedným významným subdodávateľom a s ďalším ešte rokuje.

Saab chce získať čas na reorganizáciu a ďalšie finančné injekcie, najmä od svojich čínskych vlastníkov, ale súd celý plán zahodil ako nezmyselný a stanovil spoločnosti správcu.

NEVS sa obáva, že správca začne rozpredávať majetok automobilky v dražbe a tým sa prakticky znemožní jej záchrana, respektíve reštrukturalizácia. Ak by bol majetok Saabu rozpredaný medzi iné na sebe nezávislé subjekty, mohlo by to skutočne znamenať definitívny koniec tejto automobilky.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY