vytisknout velikost písma Saab už opäť vyhlásil bankrot! Blíži sa definitívny koniec

Saab už opäť vyhlásil bankrot! Blíži sa definitívny koniec

História sa opakuje. Spoločnosť NEVS požiadala súd vo švédskom Vanersborg o ochranu pred veriteľmi, čo neznamená nič iné, než že Saab opäť vyhlásil bankrot. Už sme tie bankroty Saabu prestali počítať...

Súčasný majiteľ Saabu chcel po súde ochranu pred veriteľmi na bližšie nešpecifikovanú dobu. Jedná vraj s dvoma automobilkami o spolupráci, rovnako tak má údajne uzavretú dohodu s jedným významným subdodávateľom a s ďalším ešte rokuje.

Saab chce získať čas na reorganizáciu a ďalšie finančné injekcie, najmä od svojich čínskych vlastníkov, ale súd celý plán zahodil ako nezmyselný a stanovil spoločnosti správcu.

NEVS sa obáva, že správca začne rozpredávať majetok automobilky v dražbe a tým sa prakticky znemožní jej záchrana, respektíve reštrukturalizácia. Ak by bol majetok Saabu rozpredaný medzi iné na sebe nezávislé subjekty, mohlo by to skutočne znamenať definitívny koniec tejto automobilky.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY