vytisknout velikost písma Saab už opäť vyhlásil bankrot! Blíži sa definitívny koniec

Saab už opäť vyhlásil bankrot! Blíži sa definitívny koniec

História sa opakuje. Spoločnosť NEVS požiadala súd vo švédskom Vanersborg o ochranu pred veriteľmi, čo neznamená nič iné, než že Saab opäť vyhlásil bankrot. Už sme tie bankroty Saabu prestali počítať...

Súčasný majiteľ Saabu chcel po súde ochranu pred veriteľmi na bližšie nešpecifikovanú dobu. Jedná vraj s dvoma automobilkami o spolupráci, rovnako tak má údajne uzavretú dohodu s jedným významným subdodávateľom a s ďalším ešte rokuje.

Saab chce získať čas na reorganizáciu a ďalšie finančné injekcie, najmä od svojich čínskych vlastníkov, ale súd celý plán zahodil ako nezmyselný a stanovil spoločnosti správcu.

NEVS sa obáva, že správca začne rozpredávať majetok automobilky v dražbe a tým sa prakticky znemožní jej záchrana, respektíve reštrukturalizácia. Ak by bol majetok Saabu rozpredaný medzi iné na sebe nezávislé subjekty, mohlo by to skutočne znamenať definitívny koniec tejto automobilky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY