vytisknout velikost písma Saab sa vráti. Predávať sa bude sedan 9-3 a štyri nové modely

Saab sa vráti. Predávať sa bude sedan 9-3 a štyri nové modely

So Saabom to je v poslednej dobe dosť komplikované. Aj keď sa zdalo, že táto automobilka definitívne skončí, aktuálne prichádzajú pre zmenu trochu iné správy. Saab sa má vrátiť. Už v polovici budúceho roka sa zase začne vyrábať elektrický sedan 9-3. A čo viac, následne by mali doraziť hneď štyri nové modely.

Spoločnosť NEVS, ktorá Saab vlastní, chce v polovici budúceho roka naštartovať výrobu sedanu 9-3, respektíve jeho elektrického prevedenia. Ten sa bude vyrábať vo švédskom Trollhättane. Ak pôjde o automobil určený pre domáci trh, bude tu tiež dokončený. Exempláre mieriace do Číny budú dokončené až v čínskej továrni Tianjin. Najnovšie správy sľubujú aj výraznejšie pozmenený dizajn mnohoročného sedanu.

Ak pôjde všetko podľa plánu, začnú sa diať zaujímavé veci v roku 2018. NEVS plánuje štart výroby hneď štyroch úplne nových automobilov postavených na základoch platformy Pheonix. Jedným takým bude nástupca sedanu 9-3, druhým v poradí je menší crossover nadväzujúci na koncept 9-3X a chýbať nebudú ani dve SUV.

Ich zaradenie do výroby nie je prekvapením, pretože sa segment SUV teší veľkému záujmu. Saab by mal vyrábať jedno menšie a jedno väčšie SUV. Ako asi už tušíte, NEVS počíta len s elektrickým pohonom.

sabb9-3.jpgsaab.jpgsaab1.jpgsaab2.jpgsaab3.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY