vytisknout velikost písma Saab sa vráti. Predávať sa bude sedan 9-3 a štyri nové modely

Saab sa vráti. Predávať sa bude sedan 9-3 a štyri nové modely

So Saabom to je v poslednej dobe dosť komplikované. Aj keď sa zdalo, že táto automobilka definitívne skončí, aktuálne prichádzajú pre zmenu trochu iné správy. Saab sa má vrátiť. Už v polovici budúceho roka sa zase začne vyrábať elektrický sedan 9-3. A čo viac, následne by mali doraziť hneď štyri nové modely.

Spoločnosť NEVS, ktorá Saab vlastní, chce v polovici budúceho roka naštartovať výrobu sedanu 9-3, respektíve jeho elektrického prevedenia. Ten sa bude vyrábať vo švédskom Trollhättane. Ak pôjde o automobil určený pre domáci trh, bude tu tiež dokončený. Exempláre mieriace do Číny budú dokončené až v čínskej továrni Tianjin. Najnovšie správy sľubujú aj výraznejšie pozmenený dizajn mnohoročného sedanu.

Ak pôjde všetko podľa plánu, začnú sa diať zaujímavé veci v roku 2018. NEVS plánuje štart výroby hneď štyroch úplne nových automobilov postavených na základoch platformy Pheonix. Jedným takým bude nástupca sedanu 9-3, druhým v poradí je menší crossover nadväzujúci na koncept 9-3X a chýbať nebudú ani dve SUV.

Ich zaradenie do výroby nie je prekvapením, pretože sa segment SUV teší veľkému záujmu. Saab by mal vyrábať jedno menšie a jedno väčšie SUV. Ako asi už tušíte, NEVS počíta len s elektrickým pohonom.

sabb9-3.jpgsaab.jpgsaab1.jpgsaab2.jpgsaab3.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY