vytisknout velikost písma Saab sa vracia, z linky v Trollhättanu zišiel prvý prototyp 9-3

Mohol by to byť nový, doteraz nevídaný precedens v súčasnom automobilovom priemysle...
Saab sa vracia, z linky v Trollhättanu zišiel prvý prototyp 9-3

Legendárna švédska automobilka Saab zastavila výrobu svojich automobilov už pred viac ako rokom, ale jej znovuzrodenie je dnes zrejme bližšie skutočnosti než doteraz. Už v auguste sme vás informovali o tom, že súčasný vlastník Saabu v podobe konzorcia National Electric Vehicle Sweden AB chystá zvrat, avšak zrejme málokto si to vtedy bol schopný vôbec predstaviť. Pripomeňme, že ide o subjekt zložený zo spoločností National Modern Energy Holdings Ltd z Číny a Sun Investment LLC z Japonska.

Saab.jpg
První prototyp Saabu sjel z výrobní linky v Trollhättane

Včera ale z výrobnej linky v Trollhättane zišiel prvý automobil. Hoci ide na prvý pohľad o Saab 9-3 v jeho poslednom prevedení, podľa predstaviteľov značky je to prototyp, ktorý má v praktických testoch potvrdiť kvalitu niektorých nových komponentov (väčšina dodávateľov tých pôvodných už pre Saab samozrejme nevyrába ...), ale zrejme aj vlastnosti po dlhej odstávke opäť naštartovanej výrobnej linky.

Celé to znie trochu ako rozprávka a s ňou sa vynára celá rada trochu prízemne znejúcich otázok. Po dlhej dobe naštartovať výrobu starého modelu? Čo s predajnou a servisnou sieťou ...?

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY