vytisknout velikost písma Saab sa prebudil z kómy. Blíži sa jeho predaj

Saab sa prebudil z kómy. Blíži sa jeho predaj

Kapitola automobilovej histórie, ktorá sa volá Saab, ešte zďaleka nekončí. Len si pripomeňme posledné udalosti, aby sme zostali v obraze. Súčasný majiteľ zbytkov po automobilke Saab, spoločnosť National Electric Vehicle Sweden (NEVS), požiadal v auguste 2014 švédsky súd o ochranu pred veriteľmi.

To nebolo nič iné ako bankrot, len tak mimochodom už tretí. Súd nakoniec Saabu, respektíve spoločnosti NEVS vyhovel a schválil jej plán na reštrukturalizáciu. Na začiatku tohto roka sa dokonca objavili noví záujemcovia o Saab. NEVS vraj rokuje s hlavnými dodávateľmi, výrobcami automobilových súčiastok a tiež údajne s dvoma ázijskými automobilkami. Ich mená neboli upresnené, ale špekulovalo sa o značkách Mahindra a Dongfeng.

Teraz súd teda dovolil spoločnosti NEVS, ktorá spravuje zvyšky po automobilke Saab vrátane závodu v Trollhättane, pokračovať. Podmienkou je, že budú veritelia vyplatení v dvoch vlnách. Prví do šesťdesiatich dní, ďalší do šiestich mesiacov.

Celkom by tak malo byť stopercentne uspokojených 469 z 573 veriteľov, tí ostatní budú zatiaľ uspokojení len čiastočne, ale zdá sa, že s aktuálnymi podmienkami súhlasia. Saab sa tak pripravuje na zmenu vlastníka, peniaze a investície by mali začať do automobilky prúdiť v priebehu niekoľkých týždňov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY