vytisknout velikost písma Saab sa prebudil z kómy. Blíži sa jeho predaj

Saab sa prebudil z kómy. Blíži sa jeho predaj

Kapitola automobilovej histórie, ktorá sa volá Saab, ešte zďaleka nekončí. Len si pripomeňme posledné udalosti, aby sme zostali v obraze. Súčasný majiteľ zbytkov po automobilke Saab, spoločnosť National Electric Vehicle Sweden (NEVS), požiadal v auguste 2014 švédsky súd o ochranu pred veriteľmi.

To nebolo nič iné ako bankrot, len tak mimochodom už tretí. Súd nakoniec Saabu, respektíve spoločnosti NEVS vyhovel a schválil jej plán na reštrukturalizáciu. Na začiatku tohto roka sa dokonca objavili noví záujemcovia o Saab. NEVS vraj rokuje s hlavnými dodávateľmi, výrobcami automobilových súčiastok a tiež údajne s dvoma ázijskými automobilkami. Ich mená neboli upresnené, ale špekulovalo sa o značkách Mahindra a Dongfeng.

Teraz súd teda dovolil spoločnosti NEVS, ktorá spravuje zvyšky po automobilke Saab vrátane závodu v Trollhättane, pokračovať. Podmienkou je, že budú veritelia vyplatení v dvoch vlnách. Prví do šesťdesiatich dní, ďalší do šiestich mesiacov.

Celkom by tak malo byť stopercentne uspokojených 469 z 573 veriteľov, tí ostatní budú zatiaľ uspokojení len čiastočne, ale zdá sa, že s aktuálnymi podmienkami súhlasia. Saab sa tak pripravuje na zmenu vlastníka, peniaze a investície by mali začať do automobilky prúdiť v priebehu niekoľkých týždňov.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY