vytisknout velikost písma Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Spoločnosť NEVS, ktorá riadi pozostatky po automobilke Saab, sa rozhodla k drastickému, ale nevyhnutnému kroku. Prepustí 200 zo súčasných 550 zamestnancov, čo si vyžiadal schválený plán na reštrukturalizáciu.

Produkcia áut bola zastavená už v máji a zaseklo sa aj financovanie automobilky, ktorá sa neustále snaží na trh uviesť konkurencieschopný elektromobil. Čínsky investor sa k výpomoci Saabu veľmi nemá...

Len pripomenieme, že Saab znovu vyhlásil bankrot, ale plán na ochranu pred veriteľmi zhodil švédsky súd zo stola a stanovil spoločnosti správcu. Prepustenie dvoch stoviek ľudí je jednou z možností, ako zabrániť nútenému predaju nehnuteľností a výrobných zariadení spoločnosti. To by podľa NEVS znamenalo akúsi ranu z milosti a faktický koniec automobilky, pretože by nemala nielen kde, ale na čom vyrábať.

Vedenie Saabu teraz vraj jedná s dvoma automobilkami na možnostiach spolupráce, ale nikto nechce špecifikovať, o aké značky ide a v akom stave rokovanie je. Nevieme ani, či je to nejaká z čínskych automobiliek alebo niekto z Európy. Počkajme teda, ako sa situácia okolo Saabu nakoniec vyvinie.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY