vytisknout velikost písma Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Spoločnosť NEVS, ktorá riadi pozostatky po automobilke Saab, sa rozhodla k drastickému, ale nevyhnutnému kroku. Prepustí 200 zo súčasných 550 zamestnancov, čo si vyžiadal schválený plán na reštrukturalizáciu.

Produkcia áut bola zastavená už v máji a zaseklo sa aj financovanie automobilky, ktorá sa neustále snaží na trh uviesť konkurencieschopný elektromobil. Čínsky investor sa k výpomoci Saabu veľmi nemá...

Len pripomenieme, že Saab znovu vyhlásil bankrot, ale plán na ochranu pred veriteľmi zhodil švédsky súd zo stola a stanovil spoločnosti správcu. Prepustenie dvoch stoviek ľudí je jednou z možností, ako zabrániť nútenému predaju nehnuteľností a výrobných zariadení spoločnosti. To by podľa NEVS znamenalo akúsi ranu z milosti a faktický koniec automobilky, pretože by nemala nielen kde, ale na čom vyrábať.

Vedenie Saabu teraz vraj jedná s dvoma automobilkami na možnostiach spolupráce, ale nikto nechce špecifikovať, o aké značky ide a v akom stave rokovanie je. Nevieme ani, či je to nejaká z čínskych automobiliek alebo niekto z Európy. Počkajme teda, ako sa situácia okolo Saabu nakoniec vyvinie.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY