vytisknout velikost písma Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Spoločnosť NEVS, ktorá riadi pozostatky po automobilke Saab, sa rozhodla k drastickému, ale nevyhnutnému kroku. Prepustí 200 zo súčasných 550 zamestnancov, čo si vyžiadal schválený plán na reštrukturalizáciu.

Produkcia áut bola zastavená už v máji a zaseklo sa aj financovanie automobilky, ktorá sa neustále snaží na trh uviesť konkurencieschopný elektromobil. Čínsky investor sa k výpomoci Saabu veľmi nemá...

Len pripomenieme, že Saab znovu vyhlásil bankrot, ale plán na ochranu pred veriteľmi zhodil švédsky súd zo stola a stanovil spoločnosti správcu. Prepustenie dvoch stoviek ľudí je jednou z možností, ako zabrániť nútenému predaju nehnuteľností a výrobných zariadení spoločnosti. To by podľa NEVS znamenalo akúsi ranu z milosti a faktický koniec automobilky, pretože by nemala nielen kde, ale na čom vyrábať.

Vedenie Saabu teraz vraj jedná s dvoma automobilkami na možnostiach spolupráce, ale nikto nechce špecifikovať, o aké značky ide a v akom stave rokovanie je. Nevieme ani, či je to nejaká z čínskych automobiliek alebo niekto z Európy. Počkajme teda, ako sa situácia okolo Saabu nakoniec vyvinie.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY