vytisknout velikost písma Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Saab prepustí dve stovky zamestnancov, blíži sa definitívny koniec

Spoločnosť NEVS, ktorá riadi pozostatky po automobilke Saab, sa rozhodla k drastickému, ale nevyhnutnému kroku. Prepustí 200 zo súčasných 550 zamestnancov, čo si vyžiadal schválený plán na reštrukturalizáciu.

Produkcia áut bola zastavená už v máji a zaseklo sa aj financovanie automobilky, ktorá sa neustále snaží na trh uviesť konkurencieschopný elektromobil. Čínsky investor sa k výpomoci Saabu veľmi nemá...

Len pripomenieme, že Saab znovu vyhlásil bankrot, ale plán na ochranu pred veriteľmi zhodil švédsky súd zo stola a stanovil spoločnosti správcu. Prepustenie dvoch stoviek ľudí je jednou z možností, ako zabrániť nútenému predaju nehnuteľností a výrobných zariadení spoločnosti. To by podľa NEVS znamenalo akúsi ranu z milosti a faktický koniec automobilky, pretože by nemala nielen kde, ale na čom vyrábať.

Vedenie Saabu teraz vraj jedná s dvoma automobilkami na možnostiach spolupráce, ale nikto nechce špecifikovať, o aké značky ide a v akom stave rokovanie je. Nevieme ani, či je to nejaká z čínskych automobiliek alebo niekto z Európy. Počkajme teda, ako sa situácia okolo Saabu nakoniec vyvinie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY