vytisknout velikost písma Saab po pol roku prerušil výrobu. Vraj len nakrátko...

Pred niekoľkými mesiacmi znovuzrodená švédska automobilka Saab opäť prerušila svoju výrobu.
Saab po pol roku prerušil výrobu. Vraj len nakrátko...

Za týmto krokom údajne stojí dočasná platobná neschopnosť čínskej spoločnosti Qingbo Investment Co., ktorá je významným podielnikom konzorcia National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), vlastníka značky Saab. Pripomeňme, že už v polovici septembra minulého roka po dlhej odmlke nabehla v domácej továrni v Trollhättane obnovená výroba upraveného modelu Saab 9-3. Na začiatku tohtoročného apríla sa rozbehla aj výroba želateľných elektromobilov (s ktorých zámerom NEVS značku Saab vlastne prevzal) a hneď o niekoľko dní neskôr NEVS sľúbil ďalšie rozšírenie palety vyrábaných modelov Saab.

Za zastavením zložito oživenej výrobnej linky stojí údajne "dočasná platobná neschopnosť" firmy Qingbo Investment Co., a to aj napriek tomu, že sa majoritný podielnik NEVS v podobe spoločnosti National Modern Energy Holdings Ltd. pokúša prevziať celú finančnú záťaž nového projektu. Peniaze teraz skrátka nie sú. NEVS ale údajne aj naďalej vyvíja technický základ pre ďalšiu generáciu nových vozidiel Saab a zháňa partnerov, s ktorými by sa na tomto vývoji mohol finančne podieľať. Znovu sa tak potvrdzuje, že na finančne aj logisticky extrémne náročný "re-launch" značky Saab koncern NEVS sám zatiaľ nemá...

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY