vytisknout velikost písma Saab po pol roku prerušil výrobu. Vraj len nakrátko...

Pred niekoľkými mesiacmi znovuzrodená švédska automobilka Saab opäť prerušila svoju výrobu.
Saab po pol roku prerušil výrobu. Vraj len nakrátko...

Za týmto krokom údajne stojí dočasná platobná neschopnosť čínskej spoločnosti Qingbo Investment Co., ktorá je významným podielnikom konzorcia National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), vlastníka značky Saab. Pripomeňme, že už v polovici septembra minulého roka po dlhej odmlke nabehla v domácej továrni v Trollhättane obnovená výroba upraveného modelu Saab 9-3. Na začiatku tohtoročného apríla sa rozbehla aj výroba želateľných elektromobilov (s ktorých zámerom NEVS značku Saab vlastne prevzal) a hneď o niekoľko dní neskôr NEVS sľúbil ďalšie rozšírenie palety vyrábaných modelov Saab.

Za zastavením zložito oživenej výrobnej linky stojí údajne "dočasná platobná neschopnosť" firmy Qingbo Investment Co., a to aj napriek tomu, že sa majoritný podielnik NEVS v podobe spoločnosti National Modern Energy Holdings Ltd. pokúša prevziať celú finančnú záťaž nového projektu. Peniaze teraz skrátka nie sú. NEVS ale údajne aj naďalej vyvíja technický základ pre ďalšiu generáciu nových vozidiel Saab a zháňa partnerov, s ktorými by sa na tomto vývoji mohol finančne podieľať. Znovu sa tak potvrdzuje, že na finančne aj logisticky extrémne náročný "re-launch" značky Saab koncern NEVS sám zatiaľ nemá...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY