vytisknout velikost písma Saab po pol roku prerušil výrobu. Vraj len nakrátko...

Pred niekoľkými mesiacmi znovuzrodená švédska automobilka Saab opäť prerušila svoju výrobu.
Saab po pol roku prerušil výrobu. Vraj len nakrátko...

Za týmto krokom údajne stojí dočasná platobná neschopnosť čínskej spoločnosti Qingbo Investment Co., ktorá je významným podielnikom konzorcia National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), vlastníka značky Saab. Pripomeňme, že už v polovici septembra minulého roka po dlhej odmlke nabehla v domácej továrni v Trollhättane obnovená výroba upraveného modelu Saab 9-3. Na začiatku tohtoročného apríla sa rozbehla aj výroba želateľných elektromobilov (s ktorých zámerom NEVS značku Saab vlastne prevzal) a hneď o niekoľko dní neskôr NEVS sľúbil ďalšie rozšírenie palety vyrábaných modelov Saab.

Za zastavením zložito oživenej výrobnej linky stojí údajne "dočasná platobná neschopnosť" firmy Qingbo Investment Co., a to aj napriek tomu, že sa majoritný podielnik NEVS v podobe spoločnosti National Modern Energy Holdings Ltd. pokúša prevziať celú finančnú záťaž nového projektu. Peniaze teraz skrátka nie sú. NEVS ale údajne aj naďalej vyvíja technický základ pre ďalšiu generáciu nových vozidiel Saab a zháňa partnerov, s ktorými by sa na tomto vývoji mohol finančne podieľať. Znovu sa tak potvrdzuje, že na finančne aj logisticky extrémne náročný "re-launch" značky Saab koncern NEVS sám zatiaľ nemá...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY